نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
ببنید| آمریکا و جام‌جهانی یازدهم؛ یانکی‌ها در رؤیای صعودی جدید
طول ویدئو: 03:19

در طی ده سال گذشته بازیکنان بزرگی از آمریکا به‌دنیا معرفی شد و این تیم نسبت به گذشته جوان‌تر هم شده است.

وقتی اسم فوتبال آمریکا می‌آید پیشتر مردم به‌فوتبال زنان این کشور فکر می‌کند /دلیل این نوع طرز فکر قدرت زیاد زنان آمریکا در فوتبال است. 

تیم ملی مردان آمریکا دست کمی از فوتبال زنان ندارد و یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های کونکاکاف به حساب می آید. 

در طی ده سال گذشته بازیکنان بزرگی از آمریکا به‌دنیا معرفی شد. پولیشیچ و زک استفن از بازیکنان بزرگ تیم ملی آمریکا به‌حساب می‌آیند که در تیم‌های بزرگ انگلیس بازی‌ می‌کنند. تیم ملی آمریکا در ۱۱ جام جهانی حضور داشته و در اولین جام جهانی سوم جهان شد. 

تیم ملی آمریکا با ستارگان جوان خود بلیط قطر را گرفته‌.  آمریکا در پنچ بازی‌ آخر خود در مقدماتی جام جهانی قطر دو برد، دو باخت و یک مساوی به‌جا گذاشته است. 

آمار این تیم زیاد قابل قبول نبوده و همین موضوع باعث صعود دیر هنگام آن‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ شده است. از تیم ملی آمریکا و بازیکنان جوانش انتظار بیشتری می‌رود و باید دید این تیم در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا چه‌ نمایشی نشان می‌دهد. گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا برای مقدماتی جام جهانی قطر از زک استفن، شان جانسون، سرجینیو دست، آرون لانگ، مارک مکنزی، وستون مک کنی، جیووانی رینا، یونس موسی، کریستین پولیشیچ، پل آریولا و دیگر بازیکنان استفاده کرده است. 

باید دید این مربی می‌تواند تا شروع شدن مسابقات تیمش را جمع و آماده این تورنمنت کند.

تاریخچه فوتبال ملی در آمریکا

آمریکا از کشورهایی بود که خیلی زود فوتبال را در کشورش پرورش داد و به‌ این ورزش پرطرفدار به‌شکل جدیدی نگاه کرد. تیم ملی آمریکا در اولین جام جهانی تاریخ عمل کرد بسیار خوبی داشت و نشان داد که از این کشور فوتبالیست‌های بزرگی خارج می‌شود. 

آمریکا در جام جهانی ۱۹۳۰ به‌ یک چهارم صعود کرد و در بازی مقابل آرژانتین شکست خورد. جالب است بدانید اولین هت‌تریک جام جهانی را برت پاتندو آمریکایی در ساب ۲۰۰۳  انجام داد.

مربیان تیم ملی آمریکا

روزی که قرار شد گرگ برهالتر مربیگری تیم ملی آمریکا را قبول کند کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی او به‌عنوان بهترین مربی تاریخ این کشور شناخته شود. گرگ به‌خوبی تیم ملی آمریکا را با جوانان کشورش ساخت. زمان مربیگری او تیم ملی آمریکا ۷۷ درصد از بازی‌ هایش را با برد پشت سر گذاشت و این آمار باعث تبدیل شدن او به‌ بزرگ‌ترین مربی آمریکا شد.

تیم ملی آمریکا بیشتر از مربی‌های آمریکایی استفاده می‌کند. یورگن کلینزمن یکی از مربیانی است که آمریکایی نبود و آماری بهتر از آمریکایی‎‎‌ها از خود به‌جا گذاشت. زمان مربیگری او تیم ملی آمریکا ۶۴ درصد بازی‌های خود را با برد پشت سر گذاشته است. 

باب بردلی با آوردن طرز فکر جدید به‌ تیم ملی آمریکا کار خود را شروع کرد. او به‌خوبی طرز فکر خود در تیم ملی را جا انداخت و آمریکا را به‌قدرت اول کونکاکاف تبدیل کرد. تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۱۰ به‌عنوان صدرنشین گروه به‌مرحله بعد صعود کرد جالب است بدانید انگلستان در گروه آمریکا بود اما آمریکا صدرنشین گروه شد. این اتفاق در دوران مربیگری باب بردلی افتاد.

افتخارات تیم ملی آمریکا

• مقام سوم جام جهانی ۱۹۳۰

• مقام سوم جام کنفدراسیون‌ها ۱۹۹۹

• نایب قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹

• ۷ قهرمانی در جام کونکاکاف سال‌های ۱۹۹۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۲۱

از افتخارات این تیم است .

…..

تیم ملی آمریکا در جام جهانی قطر می‌تواند خود را نشان دهد و اسم آمریکا را در کشورهای بزرگ فوتبالی ببرد.


پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی