بیانیه جنجالی علیه تصمیم علیرضا بیرانوند/ این اتفاق افتضاح و یک شرمساری بود!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تصمیم برای بازی کردن بیرانوند بعد از این مصدومیت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت و تصویر آسیب دیدگی دروازه بان ایران، به سرعت منتشر شد.

 دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در گروه دوم بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی به قضاوت رافائل کلاوس برزیلی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری خلیفه شهر دوحه آغاز شد و با برتری ۶ بر ۲ سه شیرها به پایان رسید.

در دقیقه ۸ بازی، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران که برای دفع پاس ارسالی «هری کین» در محوطه جریمه با مجید حسینی برخورد کرد، دچار آسیب دیدگی جدی شد. مصدومیت بینی بیرانوند با خونریزی شدید از این ناحیه ادامه داشت و باعث شد تا این مسابقه برای درمان او حدود ۷ دقیقه متوقف شود.

شدت این مصدومیت به حدی بود که حتی کارلوس کی‌روش از سیدحسین حسینی خواست برای گرم کردن و ورود به زمین به جای بیرانوند از روی نیمکت بلند بشود اما بعد از اقدام کادر پزشکی، بیرانوند در زمین ماندنی شد. بیرانوند سپس پیراهن خود را به خاطر خونریزی تعویض کرد و در زمین به کار خود ادامه داد. با این حال بیرانوند یک دقیقه بعد به دلیل وخامت حالش از کادر فنی ایران خواست تا او را تعویض کنند.

تصمیم برای بازی کردن بیرانوند بعد از این مصدومیت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت و تصویر آسیب دیدگی دروازه‌بان ایران، به سرعت منتشر شد.

موسسه خیریه آسیب مغزی Headway اجازه دادن به بیرانوند برای بازی کردن در این شرایط آسیب دیدگی را مایه شرمساری و یک تصمیم افتضاح دانست چرا که ممکن بود آسیب شدیدی به سلامت این بازیکن وارد کند.

این مؤسسه با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «این مایه شرمساری است که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران اجازه حضور در زمین را پیدا کرد. بی ربط بود که او یک دقیقه بعد از زمین خارج شد، او نباید یک ثانیه بیشتر هم در زمین می‌ماند، چه برسد به یک دقیقه. او به وضوح مضطرب و برای ادامه کار ناتوان بود، به نظر می‌رسد این یکی دیگر از موارد تصمیم گیری توسط بازیکن باشد و نه کادر پزشکی. این اولین آزمایش پروتکل ضربه مغزی جام جهانی فیفا و یک شکست بزرگ بود.»

بعضی از بازیکنان سابق تیم ملی انگلیس و همچنین مؤسسات و اتحادیه‌های دیگر هم نسبت به سلامت بازیکنان در این شرایط هشدار داده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۳
  • امیر IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    کادر پزشکی ای که در آن خانم هراتیان حضور داشته باشد از این بهتر نمی شود.
  • kaleybar DK ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    مسائل ایران که با عقل اداره نمیشه چرا تعجب میکنید
  • m IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    امیر عابدزاده باید میذاشتن بیاد بجای حسینی
  • احمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    واقعا"حسینی بازیکنی درحدملی نبود ترسیده بودهرتوپی رابه دروازه راه میداد
  • Kh IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    نمک ایران گریبان نمکدان شکنان گرفت.۰
  • ارکیده IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    من فکر میکنم بیرانوند شخصا خواست تاجایی که ممکنه بمونه ومیدونست اگه بره نتیجه بازی اینجوری میشه بخاطر غیرتش موند.مجبورش نکردند که باعث شرمساری باشه.
  • نادر IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    بیرانوند با غیرت بود و می دانست در غیاب او ممکن است هیچ شوتی به سمت دروازه گرفته نشود. خواست تا پای جان بماند. چرا برای این تصمیم او را مسخره می کنید؟
  • سیب زرد IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    اقای نادر کسی بیرانوند رو سرزنش نمیکنه این سرزنش متوجه کادر پزشکیه که وظیفه اشون اینه که سلامت بازیکنان براشون اولویت باشه...پزشکی که اونجا رفته نباید به تیم ملی فکر کنه یا اینکه شرایط تیم بعد از رفتن دروازه بان بد میشه چیزی که یک پزشک تیم ملی باید بهش فکر کنه صرفا سلامته و بس.ما تو تلویزیون داشتیم میدیدم که سرگیجه داره و همه میدونن ضربه ناحیه مثلثی صورت و بخصوص به بینی چقدر خطرناکه دکتری که اونجا بود یعنی ندید یا نمیدونست؟! تو این بازی فقط ضعف فوتبال ایران نبود که نشان داده شد ضعف پزشکی هم بود فقط افراد با رتبه چند nهزار با سهمیه ایثارگران میان میشن پزشک و استاد نتیجه اش میشه این و فاجعه هایی که هر روز داره رخ میده اما دیده نمیشه
  • شهاب IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    ملت ایران عرادارجوانان درخون غلطیده ی خوداست.این تیم حکومته پس به درک که باخت وبهتر..انشالله باختهای بعدی
  • امیربیرانوند IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    بیراوندمیخواست بیاد بیرون یک بازیکن گفت نرو اگرمتوجه شده باشید بیراوند داره میادبیرون باحرفهای یک بازیکن برمیگرده
  • ایران مظلوم. IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    انشاالله در دوبازی دیگه هم با ۱۲گل خورده بگرده لا دست همونهایی که تیم ملیشون هست!بابت برد عربستان مقابل ارژانتین هم تبریک میگم.کاری با مردم بدبخت ایران کردن که با بردن تیم عربستان از ارژانتین خوشحال میشیم
  • پیمان IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    بیرانوند در اون هشت دقیقه ای که در زمین بود مثل همه بازیکنها استرس داشت در این مدت کوتاه دوبار آب خورد دوتوپ رو دروازه سانتر شد در هر دو توپ نتونست کاری کنه ضربه کاشته را حتی نتونست به وسط زمین برسونه و بیرون زد.در کل هر گلری بود این گلها رو میخورد چون بازیکنان از اسم انگلیس ترسیده بودند و اعتماد به نفس نداشتند.بیراوند هم مثل همه بازیکنان ایرانی دوست داشت دیده بشه و واسه همین بیرون نمی رفت.تنها علی دایی در بازی با بحرین بود که با مصدومیت شدید در حالیکه یک بازی معمولی بود به عشق ملت بازی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی