نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیش‌بازی اسپانیا - کاستاریکا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسپانیا قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ با تیمی جوان شده به استقبال مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ می‌رود و باید در نخستین گام با کاستاریکا مبارزه کند.

امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه الثمامه دومین دیدار از گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین تیم‌های اسپانیا و کاستاریکا برگزار خواهد شد.

اسپانیا؛ ادعای قهرمانی با تیمی جوان

لوئیس انریکه در دومین دوره حضورش در تیم ملی اسپانیا این تیم را به تدریج جوان کرد. در یورو ۲۰۲۰ شروع خوبی نداشتند، ولی به تدریج اسپانیا تبدیل به تیمی جذاب و دوست‌داشتنی شد. عملکرد خوب لاروخا باعث شد برخی بگویند این تیم بیش از ایتالیا و انگلیس شایسته فینالیست شدن بود. حالا با حسرت ۱۲ سال موفقیت در جام‌جهانی به قطر آمده‌اند و شاید انگیزه نسل جدید باعث شود باز هم مدعی قهرمانی باشند. به نظر می‌آید شروع سختی در انتظار اسپانیا باشد، چرا که علاوه بر آلمان مدعی، کاستاریکا و ژاپن هم می‌توانند رقبای خطرناکی باشند.

کاستاریکا؛ ۲۰۱۴ را یادمان هست

هنوز هم که هنوز است بسیاری باورشان نمی‌شود اروگوئه در گروهی که ایتالیا، انگلیس و اروگوئه قرار داشت در جام‌جهانی ۲۰۱۴ صدرنشین شد. این یعنی یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ جام‌جهانی متعلق به کاستاریکاست و باز هم شانس شگفتی‌سازی دارند. شاید آلمان و اسپانیای متحول شده رقبای سخت‌تری برای کاستاریکا باشند، اما تیم آقای سوارس هم ناامیدانه گام به رقابت‌ها نگذاشته. با این حال کاستاریکا را نمی‌توان تیمی قدرتمند دانست، چرا که در مرحله پلی‌آف و با چهارم شدن در کونکاکاف راهی جام‌جهانی شده‌اند.

آخرین جدال
نوامبر ۲۰۱۷ دقیقاً ۵ سال و ۱۱ روز قبل اسپانیا موفق شد در دیدار دوستانه ۵-۰ از سد کاستاریکا بگذرد. آلبا، موراتا، سیلوا (۲ مرتبه) و اینیستا برای اسپانیا گل زدند.

آمار بازی
۳) اسپانیا و کاستاریکا ۳ مرتبه در دیدارهایی که همگی دوستانه بوده‌اند به مصاف هم رفته‌اند. ۲ مرتبه اسپانیا برنده شده و یک بازی هم مساوی شده است.
۱۵) در ۱۵ دوره حضور اسپانیا در جام‌جهانی نسل طلایی لاروخا سال ۲۰۱۰ تنها قهرمانی‌شان را رقم زد. در ۲ دوره گذشته این تیم در مرحله گروهی و در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده است.
۵) کاستاریکا ششمین جام‌جهانی‌اش را تجربه خواهد کرد. این تیم در ۲ دوره از مرحله گروهی فراتر رفته و بهترین عملکردشان سال ۲۰۱۴ بود که به یک‌هشتم نهایی رسیدند.
۲) اسپانیا که در جام‌جهانی ۲۰۱۰ موفق شد ۶ بازی متوالی را ببرد، در ۲ دوره گذشته مجموعاً ۲ برد داشته است.
۱) سرخیو بوسکتس تنها بازمانده از تیم قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ است. او برای چهارمین دوره به جام‌جهانی می‌رود.
۸) یکی از عجیب‌ترین قهرمانی‌های تاریخ جام‌جهانی متعلق به اسپانیا است که سال ۲۰۱۰ با تنها ۸ گل زده در ۷ بازی به جام رسید.

مصدومان و محرومان
خوسه گایا تنها مصدوم اسپانیا قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ بود که از لیست این تیم خط خورد. کاستاریکا بدون مصدوم به تورنمنت آمده.

ترکیب احتمالی دو تیم
اسپانیا:
سیمون، کارواخال، پائو، لاپورت، آلبا، گاوی، بوسکتس، پدری، تورس، ویلیامز و موراتا
کاستاریکا: ناواس، مارتینس، کالو، دوارته، اویدو، تخدا، تورس، روئیس، بورخس، کمپبل و کونترراس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی