نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
حمله تند مایلی‌کهن به کی‌روش؛ فکر کردی تیم ملی ارث پدرت است؟/ کاش با ابرام چرخی به جام جهانی می‌رفتیم!/ امیر قطر این همه زحمت کشید و چقدر کوتاه حرف زد
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی با انتقاد نسبت به عملکرد کارلوس کی‌روش در اولین دیدار از جام جهانی برابر پرتغال، مدعی است که این نتیجه را باید به نام وی نوشت نه در تاریخ فوتبال ایران.

مایلی‌کهن بیشتر از اینکه توجه خود را به فوتبال معطوف کند، نگران شرایط اجتماعی و اقتصادی این روزهاست و مدعی است مسوولان باید هرچه زودتر شرایطی فراهم کنند که مردم به آرامش بازگردانند. گفتگوی ما با محمد مایلی کهن بعد از شکست سنگین هرچند با سختی زیادی برای اینکه فضا به سمت فوتبال و بازی با انگلیس برود، همراه شد اما سرمربی اسبق تیم ملی نشان داد که همچنان دیدگاه‌های انتقادی خود را حفظ کرده است. او که در مقطعی یکی از جدی‌ترین منتقدان کارلوس کی‌روش بود، با اشاره به شکست سنگینی که برابر انگلیس شکل گرفته، مدعی است رسانه‌ها با هواخواهی خاصی نسبت به این موضوع منتقد نشان نداده‌اند و اگر هر شخص دیگری به جای مرد پرتغالی روی نیمکت بود، دادگاه برای وی تشکیل داده بود.

آقای مایلی کهن درباره شکست شش گله مقابل انگلیس نظرتان را می‌گویید؟

من عاشق کشورم هستم. قلب من درد گرفت. اگر الان تیم ملی با من مایلی کهن با این نتیجه در جام جهانی می باخت چه بلایی سرم می‌آوردید؟ چه کارم می‌کردید؟ مستقیم مرا از قطر به ایران می‌آورید و برایم دادگاه تشکیل می‌داد و تک تک کلمات رسانه‌ها مربوط به نقد تند علیه من بود. من نمی‌خواهم از لفظ باخت افتضاح یا بدتر از آن استفاده کنم. چرا که این توصیف در کنار تیم ملی قرار خواهد گرفت و به نظرم تیم ملی کشورم نبود که باخت بلکه تصمیمات اشتباه باعث این شکست شد. کاش می‌شد این شکست را به نام کی‌روش نوشت نه تیم ملی ایران.

اما گفته می‌شد که قرار است کی‌روش به جای اسکوچیچ بیاید و مانع از باخت سنگین مقابل رقبا در جام جهانی شود. 

شما حرفی که خودتان نمی‌توانید بزنید را می‌خواهید من بگویم! چه باید بگویم؟ هر گلی که وارد دروازه ایران می‌شد قلب من تیر می‌کشید. اصلا حوصله ندارم. امثال من که اگر حرف شان خریدار داشت اوضاع اینطور نبود. تیمی که به زمین رفتیم انصافاً این چینش درست بود؟ دیگر بی خیالش و بهتر است حرفی نزنیم. با این نتیجه‌ای که کسب شد فکر می کنم اگر با ابرام چرخی (یکی از لیدرهای قدیمی فوتبال که به شکل عجیبی در حین شعار و صحبت، به دور خود می‌چرخد) به جام جهانی می‌رفتیم نتیجه بهتر می‌شد! فکر کنم اگر با ابرام چرخی بودیم ارنج را اینطوری نمی‌چید و از همان ابتدا کار را بد شروع کردیم. 

به نظرتان کی‌روش در بازی بعدی شرایط را بهتر خواهد کرد؟

من اول باید درباره آن صحبتی که در خصوص هواداران کرد بگویم. آخر مگر تیم ملی ایران برای بابای کی‌روش است که برای طرفداران تعیین تکلیف می‌کند؟ یادش رفته که با چه التماسی به تیم ملی ایران آمده است. این را هم باید دوباره بگویم. 

تیم ملی ایران به طور کلی در این بازی چطور بود و امیدوارکننده بود؟

اوج بدشانسی تیم ملی بوده! شش تا خوردیم شش گل هم نخوردیم! اگر واقع گرا باشیم. این نتیجه آوردن کسی بود که مثل کف دستش تیم ملی را می‌شناخت! بله ایشان ۳ دوره پشت سر هم در جام جهانی حضور دارد و به کمک ایران افتخاراتش اضافه شد. خودش گفت از نسل دایناسورها هستم. ایشان یک سور به نسل دایناسورها زده است. دایناسورها هم این همه مدت یکجایی حضور نداشتند. 

اما ...

ولش کن. بگذار یک چیز دیگر هم بگویم. جام جهانی همین بغل گوش ما برگزار می‌شود. جایی که سه دهه قبل کویر بود و هیچ چیزی نداشت. وضع استادیوم و امکانات را دیدید؟ دل آدم می سوزد و باید بگوید. شما استادیوهای جام جهانی را می‌بینید هاج و واج می‌مانید. چون جمیعت قطر کم و نفتش زیاد است. اما اینجا می‌گویند فرزند بیشتر (باخنده). آخر به چه امید؟ آقا ما هی نمی‌خواهیم حرفی بزنیم که شما بگویی مجبور به سانسور هستی و باز مجبورم می‌کنی. اصلا مراسم افتتاحیه را دیدی؟ بدبخت امیر قطر این همه زحمت کشیده و هزینه کرده و جان کنده بعد دیدی چقدر کوتاه حرف زد؟ اما بعضی دوستان همین اطراف هستند که در یک رویداد معمولی در کل مدت مراسم می‌خواهند حرف بزنند. حالا اگر جام جهانی در ایران برگزار می‌شد و اگر وقت به آنها ندهید صحبت کنند همه دلخور می‌شوند و به آنها بر می‌خورد و شاید کل مدت برگزاری جام جهانی را در حال حرف زدن کل مسوولان بودیم. این نیست که هر چی من بگویم درست باشد. انتقادها را باید بپذیریم چرا که کشورشان را دوست دارند. بقیه حرف‌هایم را هم که می‌خواهی سانسور کنی و منتشر نشود و پس بهتر است حرفی نزنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • P IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    کی روش باید بره چون دیگه به درد ما نمیخوره 70 سالشه فصل کاریش تموم شده مهارتش هم فقط معرفی نسل و بازیکن سازیه دلیل قهرمانیش در جوانان همینه و معرفی نسل فیگو و...همینو اثبات میکنه برا ما هم یک نسل رو معرفی کرد و برا مصر هم جوانگرایی کرد فقط همین توانایی رو داره بعیده که بتونه در دو بازی بعدی هم نتیجه بگیره اگه مربی باشه نتیجه میگیره ولی مربی نیست فقط استعدادیاب و استعدادپروره و درنتیجه تیم ما در دو بازی بعدی هم نتیجه نمیگیره البته این نتیجه نگرفتن فقط مربوط به این دوره نیست تیمی که به جام جهانی میره باید بتونه نتیجه بگیره رفته یا میره اونجا چیکار کنه تیم ما بزرگ نبوده که تحقیر یا کوچک بشه چون در همه ادوار یا حداکثر یک برد داشته یا با یک مساوی حذف شده هیچ وقت هیچ نتیجه ای نداشته فقط حضور داشته و حذف شده که اصلا حضور یا بود و نبودش فرقی نداره اسکوچیچ باید میموند بعد بازی با اوروگوئه و سنگال در موردش تصمیم گرفته میشد شاید اگه بعد جام جهانی دوباره باهاش قرارداد ببندیم بتونه برا ایران در جام ملت ها کاری بکنه البته اگه پرس از جلو رو تیمای مقابل نداشته باشن
  • ولی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    وقتی امثال مایلی کهن خانه نشین و امثال تاج همه کاره میشوند چه انتظاری دارید ؟!
  • اومید IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    مربی تیم ملی شدن خود مایلی کهن هم محصول هردمبیلی بودن فوتبال ماست اگه فوتبال ما حساب کتاب داشت مایلی کهن میتونست مربی تیم ملی بشه؟ مایلی کهن اول از خودش بپرسه چه کسانی رو گذاشتن کنار تا به ایشون فرصت بدن مربی تیم ملی بشه... مایلی کهن در حد بازیکن تیم ملی بود که بعنوان بازیکن بعد انقلاب بردنش هندوستان که ختی حاضر نبود تعویض هم بشه ... ایشون با چه رزومه فنی بعنوان مربی یا بازیکن و با چه رزومه اخلاقی (بالارفتعن از توری . کتک کاری) الان شده هم آدم فنی هم معلم اخلاق؟ فوتبال حساب و کتاب داشت الان کسی اسمی از مایلی کهن بود؟
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    برابر پرتغال؟؟؟؟!!!!
  • M IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    باید اونهایی که میگفتن اخراج اسکوچیچ بیا جواب بدن ، کسانی که دنبال آوردن کیروش بودن حالا تو لونه موش قایم شدن ، آقایان وزرا که خام دوتا کلمه از دوتا فوتبالی میشن و رضایت میدن دزدها بیان سرکار جواب بدن دیگه ، آبرو دیگه نمونده که بخواهیم جمعش کنیم
  • مهم نيست IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    انتخاب تاج به عنوان رييس فدراسيون، عزل اسكوچيچ، بازگشت كي روش به تيم ملي، اعلام 25 بازيكن، انتخاب لحظه ي آخري علي كريمي، چينش قطعا" نادرست بازيكنان براي بازي با انگليس، تمامي اين ها سريال اشتباهات اين روزهاي فوتبال ملي ماست. آقاي تاج با علم به اين كه حتي با كسب بدترين نتايج در جام جهاني، نه ميليون دلار به جيب فدراسيون واريز مي شود، با هر كلكي كه بود روي صندلي رياست، شيرجه زد. بي ترديد، بنا بر دلايلي كه در بالا گفته شد و اشتباهات بعدي كه در ادامه شاهد خواهيم بود، اين دوره ي جام جهاني شرم آور ترين و نااميد كننده ترين دوره ي ما خواهد بود.
  • حسین IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    لطفا بعد از نتیجه دو بازی دیگه نظر بدین
  • 4444 همیشه آبی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    کیروش به بیدقتی و خوشخیالی خودش و بازیکنا باخت بیدقت بود چون پورعلی و چشمی و حسینی رو گذاشت دفاع وسط و در قلب زمین از کریمی و نوراللهی استفاده کرد در فوتبال اگه یه نفر رو اشتباه در ترکیب بذاری کل تیم خراب میشه ولی این آقا غیر از احمد که باید فیکس باشه اون 4 تای دیگه و جهانبخش رو با بیدقتی گذاشته بود توی زمین و با خوشخیالی توی فکر دفاع اتوبوسی بود اما بیدقتی مجید حسینی بازم کار دستمون داد! مجید بیرانوند رو مصدوم کرد و روی گل اول فاجعه بود محرمی روی گل سوم عین آب خوردن آفساید رو پر کرد سید حسین روی گل چهارم و پنجم عین ماست وایساد نگا کرد چشمی روی گل دوم نتونست مگوایر رو کنترل کنه و با یه دفاع دیگه قاطی کرد یعنی 5 گل از روی بیدقتی و رعایت نکردن اصول فردی دفاع خوردیم به نظر من بهترین ترکیب و سیستم برای ایران اینه: بیرانوند+ محرمی(رضائیان)، خلیلزاده، کنعانی، حاج‌صفی(میلاد محمدی) + چشمی ، عزت‎اللهی، نوراللهی + قلیزاده ، طارمی ، آزمون(اگه سیستم تک مهاجم باشه : قدوس یا جهانبخش یا ترابی بشن وینگر دوم طارمی بشه مهاجم نوک)
  • amirali IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    فوتبال ایران مشکل ساختاری داردوهرمربی ولو بهترین دنیاهم که باشدهمین نتیجه برابرانگلیس ، دربرابربزرگان دیگر دنیا هم رقم می خورد.فوتبال کشورهایی امثال انگلستان 6 گل که نه بلکه 10 گل ازماجلوترند.کیروش رابهانه نکنیم تمام فوتبالمان ایراددارد.
  • gaber IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    امیر علی خان فوتبال ما با مربی باید اشکالاتش برطرف بشه مربیانی که حداقل دو سال باید در کشور بمانند و کل لیگ را ببینند و از میان اونها بهترین بازیکن را انتخاب. من در تعجبم این حسینی دفاع و جهانبخش و نوراللهی و بقیه چرا در اروپا بازی میکنند. در تعجبم که یک استپ یک دریبل یک کاری که فوتبالیست باید بکنه از اینها نمیبینیم ولی اروپاییها گاها دچار وهم و خیال در گرفتن بازیکنان اینچنین شده اند. اصلا باور نمیکنم و در توهم گرفتار شدم. توپ باداورده اومده جهانبخش فقط زیر توپ و به سوی کائنات زدن این یعنی چی. اسکوچیچ چی کمتر داشت که تاج و کیروش را باهم اوردن که شخصیت تیم حفظ بشه؟ کدام کشورهایی سراغ داری در لحظه جام جهانی مربی موفق بره و مربی نادان از وضعیت فوتبالمون بیاد. اینها که حمایت کردند حالا بخورند. نتایج بعد هم ابروریزی هست که منتظر باشیو این خط و این نشان
  • کیوان IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    مایلی کهن 6 تا به کره جنوبی زد دمش گرم چقدر می گفت کیروشی پورو.. کسی گوش نمیکرد 8 سال این بابا را اوردن رو سر فوتبال ما دفاعیش کردن رفت طلبکارم هست یارو موزامبیکی
  • اومید IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    اگه انگلیس با ایران ده بازی بکنه احتمال اینکه هر ده بازی رو ببره بیشتر از احتمال بردن یک بازی از ده بازی برای ایران هست ... اختلاف باخت با 4 گل خیلی غیرواقعی نیست ولی مساله اصلی اون روز ؛فوتبال نبود تیم ما همه عصبیت و دغدغه و ناآرامی و دلشوره های امروز ملتمون رو با خودش داشت .... سرزنش نکنیم بچه هامون رو اونا مث خود ما در حال خوبشون نیستند... سوهان روح نشیم
  • Ali IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    کاربر به نام اومید :شما مطالبی در مورد مایلی کهن نوشته ای بنده هم منتقد وی هستم اما نه عیبجوی وی ،اینکه شخصی ویا آقای مایلی کهن به سمتی میرسند و به قول مردمی کاره ای میشوند چندان ویابهتراست بگوییم اصلاًمهم نیست بلکه کارکرد و عملکرد آن فرد مهم است بزرگی می گوید شغل هرفرد که چه هست مهم نیست بلکه مهم آنست که هرکاری که قبول کرده را با بهترین حالت و کیفیت انجام دهد این موضوع است که فرد به شغل قدر و اعتبار می بخشد ونه برعکس ،درمورد بالارفتن وی از فنس هم خودت را جای وی بگذار که چندین نفربه تو فحش ودشنام و یاوه بگویند چه می کنی ؟؟جواب با خودت.
  • عالیجناب 6 تایی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    خدا پدرت رو بیامرزه اقای مایلی کهن. همه رسانه های ورزشی خفه خون گرفتن. اگه یه مربی ایرانی بود دارش میزدن، اگه اسکوچیچ هم بود دارش میزدن. این عالیجناب شیش تایی با دیدن همین که کسی بهش نمیگه بالا چشمم ابروئه جرات میکنه اینقدر حرف مفت میزنه
  • تاجی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    بعضیا هستن فقط وقتی اظهار فضل میکنن که طرفشون در حالت ضعف و باخت قرار گرفته باشه خیلی هم قهرمانانه و با اقتدار حرف میزنن زمانی که طرف بالا هست و امتیاز میگیره میگن بازیها رو نمی بینیم و اینکارها چیزی نیست ما فلان و ..........
  • احمد GB ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    براي من سوال هست بعضي ها مثل مايلي كهن ادعا دارند ولي هيچي از فوتبال نميفهمند فقط ميخوان از اتفاقات اخير موج سواري كنن و براي خودشون اعتبار كاذب بايد به اين مرد هميشه ناموفق گفت ما فقط يك امتياز عقب هستيم از ولز و امريكا اتفاقا ما بازي سختمون انجام داديم اونها هنوز نه مهم نيست ما با يك برد و يك مساوي هم ميتونيم صعود كنيم پس اكه دلتون واسه تيم ملي ميسوزه نه واسه منافع خودتون بياييد به بلزيكنان و سرمربي روحيه بديد نه تمام هجمه ها نثار تيم ملي كنيد اينو فراموش نكنيد ما سه امتياز از دست داديم هنوز شش امتياز ديكه مونده اين تيم فقط روحيه ميخاد و حمايت و هرنتيجه كه بگيره چه خوب چه افتضاح به پاي ملت ايران تو تاريخ ثبت ميشه
  • سید محمد موسوی زاده IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    آغغغغای تاج برای خودت آشی پختی که یک وجب... روش بود بعد از جام جهانی حرف های درست وحسابی را میشنوی
  • تفهیم IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    چرت ! فقط چرت !
  • حمید IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    آخه آدم مثلاً فهمیده تو الآن داری از تماشاگرهایی که به بازیکنان تیم ملی فحاشی میکردند حمایت میکنی فقط بخاطر اینکه عقده کی روش کورت کرده حداقل بفهم کی‌روش که از تیم کشورت حمایت میکنه غیرتش از تو که دنبال ارث پدری هستی هموطن تره
  • امین DE ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    بای اولین بار با مایلی کهن موافقم .
  • آشنا IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    تمام نظرات ایشون درست و منطقی هست.مخصوصا اینکه اگه مربی ایرانی بود،محاکمه میشد و اینکه مربی حق نداره برای طرفدار تعیین تکلیف کنه.کلا ما به کیروش زیادی میدون دادیم. به ویژه در هشت سال اول. حالا این سری یه کم ملایم تر شد تا بتونه به جام جهانی راه پیدا کنه.
  • آشنا IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    بعد از اینکه به مزاح گفتم سوال لطفا حاصل عبارت را در... به ماشین حساب احتیاج داره، دیگه همش شده صفر صفر😉
  • کیروشی پور کثیف IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    این فردوسی پور یه روباه مکار هست که نمونه نداره.کیروش و تاج را فردوسی پور به فوتبال آورد.یکی از دلالیل اخراج اسکوچیچ و آمدن کیروش کمک فردوسی پور بود.تمام
  • siroos IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    اقا سطح رو بذارید کنار لطفا Basic ( پایه ای ) صحبت کنید. قطر هم Basic کار کرد که بدون هییییییچ افتخار فوتبالی شد میزبان جاااااام جهااااانی. جامعه ما ( هم مردم و هم مسیولین ) باید جهان بینیشون رو تغییر بدن . در انظباط و تعهد و مسیولیت پذیری در راستی و پاکی و وطن دوستی در همه چیز باید تغییر کنیم. اوتوقت همه چیز درست میشه فوتبال ماهم درست میشه. یا حق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی