خبر تلخی که در حاشیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد/ دلیل نرفتن قیصر به قطر چه بود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرانتس بکن‌باوئر فاش کرد که بیماری مانع رفتن او به قطر برای تماشای مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ از نزدیک شده است.

فرانتس بکن‌باوئر اسطوره آلمانی، افتخارات زیادی با ژرمن‌ها به‌دست آورد و جام جهانی را در سال ۱۹۷۴ به عنوان بازیکن و در سال ۱۹۹۰ به عنوان سرمربی بالای سر برد. اما متاسفانه در حال حاضر از بیماری رنج می‌برد و نمی‌تواند برای حمایت از تیم کشورش به خاورمیانه برود. بکن‌باوئر ۷۷ ساله به قطر نخواهد رفت اما قول داد به مبارزه برای زنده ماندن ادامه بدهد.

او به نشریه «بیلد» گفت: «من به اصطلاح انفارکتوس یک چشم داشتم. متأسفانه چشم راستم بینایی‌اش را به طور کامل از دست داد. می‌توانم تحملش کنم و باید مراقب قلبم باشم. اما به قطر سفر نخواهم کرد و برای تیم‌مان جلوی تلویزیون آرزوی موفقیت می‌کنم. مردم احتمالاً فکر می‌کنند که برای مدت زیادی زنده نخواهم ماند، اما من تمام تلاشم را خواهم کرد که برای مدتی در کنار شما بمانم.»

بکن‌باوئر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او ۱۰۳ بازی ملی برای آلمان انجام داد و در سه جام‌جهانی بازی کرد و حتی در سال ۱۹۷۴ پس از شکست هلند، جام را بالای سر برد.

بکن‌باوئر اولین کسی بود که جام جهانی را هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی (۱۶ سال بعد) به‌دست آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی اکبر یا بابک عبدی IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    این آقای فرانتس بکن باور از باغیرتهای مستطیل سبز است چشم راستش طفلک رفت ولی پیام داد از پای تیوی منم فدات 9
  • بایسیکل ران IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    با سلام . اولین نفر که به عنوان بازیکن و مربی قهرمان شد ماریو زاگالو برزیلی بود لطفا اصلاح کنید ماریو زاگالو (به پرتغالی: Mário Zagallo) (زاده ۹ آگوست ۱۹۳۱ برزیل) فوتبالیست و مربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل می‌باشد. او به‌عنوان بازیکن در جام جهانی فوتبال ۱۹۵۸ و جام جهانی فوتبال ۱۹۶۲ موفق شده با تیم فوتبال برزیل قهرمان جهان شود، همچنین در دو دوره جام جهانی ۱۹۷۰ و ۱۹۹۴ توانسته به‌عنوان سرمربی و مربی تیم فوتبال برزیل را قهرمان جام جهانی فوتبال بکند، تیم برزیل با مربی‌گری زاگالو در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی