دو اتفاق در جام‌جهانی ۲۰۲۲ که همه را انگشت به دهان کرد/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عملکرد جالب ژاپن و کانادا در دیدارهای روز چهارشنبه جام‌جهانی ۲۰۲۲ باعث غافلگیری همه شد؛ یکی با کمترین مالکیت توپ برنده از میدان خارج شد و دیگری با بیشترین شوت به سمت چارچوب نتوانست گل بزند.

چهارشنبه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ دیدارهایی عجیب دیدیم که باز هم غافلگیرمان کرد؛ یکی برد ژاپن مقابل آلمان و دیگری عملکرد فوق‌العاده کانادا مقابل بلژیک.

بعد از برد عربستان مقابل آرژانتین، دیگر تیم آسیایی یعنی ژاپن هم در عرض چند دقیقه نسخه آلمان را پیچید. نکته جالب این که هردو تیم در نیمه دوم رقبای بزرگ‌شان را غافلگیر کردند، در حالی که نیمه نخست هم آرژانتین می‌توانست گل‌های دیگری به عربستان بزند و هم آلمان می‌توانست کار سامورایی‌ها را یک‌سره کند.

اما در ورزشگاه الخلیفه اتفاق عجیبی رخ داد که هانسی فلیک هم به آن اشاره کرد. نیمه نخست آلمان ۷۸ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما نتوانست از آن به‌خوبی استفاده کند. در پایان بازی هم این مالکیت ۷۴ درصد بود و ژاپن با تنها ۲۶ درصد مالکیت توپ ۲ گل توسط ریتسو دوان و تاکوما آسانو به ثمر رساند تا معادلات گروه E را برهم بزند.

دو اتفاق خاص و عجیب در جام‌جهانی ۲۰۲۲/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!

اما دیگر اتفاق غیرمنتظره در ورزشگاه احمد بن‌علی رخ داد؛ جایی که کانادا برخلاف انتظار مقابل تیم پرستاره بلژیک تیم برتر و سوار بر بازی بود و هردو نیمه حریفش را تحت‌تأثیر قرار داد. کانادا در این دیدار به طرزی باورنکردنی ۲۱ شوت به سمت چارچوب زد، اما موفق نشد گل بزند. این اتفاق وقتی تلخ‌تر می‌شود که یادآوری کنیم کانادا که فقط یک دوره سال ۱۹۸۶ در جام‌جهانی حاضر بوده آن دوره هم گلی نزد و هنوز در حسرت گلزنی در این تورنمنت است. آلفونسو دیویس هم خیلی زود می‌توانست این گل تاریخی را به ثمر برساند، اما تیبو کورتوا ضربه پنالتی‌اش را مهار کرد.

دو اتفاق خاص و عجیب در جام‌جهانی ۲۰۲۲/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!

با این حال، سبک بازی کانادا باعث شده تا بسیاری بر این باور باشند که شاید این تیم در دیدارهای آتی با غافلگیر کردن کرواسی و مراکش بتواند خودش را برای نخستین مرتبه به مرحله حذفی جام‌جهانی برساند.

دو اتفاق خاص و عجیب در جام‌جهانی ۲۰۲۲/ از برد تاریخی با مالکیت ۲۶ درصدی تا ۲۱ شوت بدون گل!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • هموطن مظلومم😔 LU ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    نتیجه احترام برابری و احترام به حقوق شهروندی میشه تیمی پرقدرت که ملتی رو همراه خودش میبینه. ولی تیم ملی با ۲ نفر از آقایان تیکه تیکه شد آقای امیری آقای ترابی تبریک میگم در آینده روزی که تو استادیوم تشریف آوردین بازی پرسپولیس، میبینید طرفداران سمت کی هستن.اونجا دیگه اینجا نیست با ۱۰ تا اکانت فیک بیای بگی از این ۲ تا شازده تعریف کنی اونجا ملت نشون میدن کت تن کیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی