پیش‌بازی قطر – سنگال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قطر میزبان در تلاش است حداقل از دو دیدار آتی‌اش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ امتیاز بگیرد.

قطر میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه الثمامه به مصاف سنگال خواهد رفت. این دیدار از گروه A نبردی بین بازنده‌های روز نخست گروه است.

قطر؛ آبروداری در جام‌جهانی

بازی افتتاحیه برای عنابی‌ها خیلی بدتر از چیزی که تصور می‌کردند به پایان رسیدند. همه تصور می‌کردند اگر قرار است میزبان در جام‌جهانی امتیاز بگیرد در افتتاحیه و مقابل اکوادور خواهد بود. با این نمایش پرانتقاد شانس قطر برای امتیاز گرفتن در جام‌جهانی هم کم شده، چرا که عنابی‌ها دو بازی دشوارتر مقابل سنگال و هلند در پیش خواهند داشت. شاید سقف آرزوهای‌شان به گلزنی در این تورنمنت کاهش پیدا کند. از سانچس و شاگردانش با توجه به این که قهرمان جام ملت‌های آسیا هم بوده‌اند انتظار بیشتری داشتیم و داریم.

سنگال؛ قدرت شیرها را به رخ بکش

شیرهای ترانگا در بازی نخست مقابل هلند عملکرد خوبی داشتند، ولی تزلزل در خط دفاعی کار دستشان داد. در واقع در خط حمله با غیبت مانه نگران بودند که موقعیت زیاد خلق کردند، ولی در گلزنی ناکام بودند. به نظر می‌آید دیدارهای بعدی با قطر و اکوادور برای‌شان ساده‌تر باشد. اما در هر صورت با شکست در بازی نخست کارشان مقابل اکوادور دشوار خواهد بود، چرا که این رقیب انگیزه زیادی برای راهیابی به دور بعد دارد. با این وجود سنگال هنوز چیزی را از دست نداده.

آخرین جدال
تیم ملی سنگال هیچ‌گاه در تاریخش مقابل قطر به میدان نرفته و این نخستین بازی دو تیم خواهد بود.

آمار بازی
۱) اولین‌های قطر هنوز محقق نشده است. عنابی‌ها در اولین حضورشان در جام‌جهانی به دنبال اولین گل، اولین امتیاز و اولین برد هستند.
۱) سابقه سنگال با وجود آوازه‌ای که دارد در جام‌جهانی زیاد نیست. این تیم ۲ مرتبه در تورنمنت شرکت کرده بود که یک مرتبه صعود کرده است.
۰) سنگال در حالی به دنبال اولین برد در جام‌جهانی ۲۰۲۲ است که هیچ‌وقت جام‌جهانی را بدون برد ترک نکرده. این تیم در مجموع ۳ برد در ۲ حضور قبلی دارد.
۸) شیرهای ترانگا در حالی مقابل هلند در گلزنی ناکام بودند که پیش از آن در ۸ بازی متوالی گل زدند.
۲۱) قطر پیش از حضور در جام‌جهانی در ۲۱ بازی دوستانه بازی کرد. تنها تیم ملی‌ای که به آن باختند کانادا بود.

مصدومان و محرومان
قطر هیچ مصدوم یا محرومی برای بازی دوم ندارد. سنگال که متأسفانه سادیو مانه را از دست داده، ممکن است برای بازی دوم چیکو کویاته و عبدو دیالو را هم در اختیار نداشته باشد.

ترکیب احتمالی دو تیم
قطر:
الشیب، الراوی، خوخی، حسن، میگل، احمد، بوضیاف، حاتم، الهیدوس، عفیف و علی
سنگال: مندی، سابالی، کولیبالی، سیسه، جاکوبز، سار، نامپالیس، گیه، دیاتا، سار و دیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی