مهدی طارمی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر ایران بتواند امتیازات موردنظرش از بازی با آمریکا را به دست بیاورد، آن‌وقت لحظه‌ای که بسیاری در فوتبال ایران برایش لحظه‌شماری می‌کردند، رقم می‌خورد.

«بازی اول اصلا اسمش فوتبال نبود و به نظرم تازه از بازی با ولز، جام جهانی برای تیم ملی شروع می‌شود». این بخشی از صحبت‌های مهدی طارمی، مهاجم بوشهری تیم ملی ایران، در کنفرانس خبری قبل از دیدار با ولز بود. گویا حق با مهدی بود.

ایران به معنای واقعی کارش را در جام جهانی از بازی روز گذشته مقابل ولز، در ورزشگاه «احمدبن علی» استارت زد. به عبارت ساده‌تر، جام جهانی تازه برای ایران شروع شده است. تیم ملی در بازی نخست که روز دوشنبه برگزار شد، نمایشی بحث‌برانگیز مقابل انگلیس داشت؛ نمایشی برگرفته از حواشی زیادی که تیم را تحت فشار قرار داده بود. بااین‌حال، در بازی روز گذشته، ورق برگشت. ایران اولین بردش در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرد و با دو گل از سد تیم ولز، در رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی عبور کرد تا حالا از هر دو بازی‌اش در این جام دو گل زده داشته باشد. این به آن معنی است که اکنون سرنوشت صعود به دست شاگردان کارلوس کی‌روش افتاده است. ایران با سه امتیاز، بخت زیادی برای رسیدن به مرحله بعدی دارد و باید مقابل آمریکا برای ثبت یک اتفاق تاریخی، منسجم باشد.

حالا همه فهمیدند حق با مهدی طارمی بود؛ بازی ایران و انگلیس اصلاً فوتبال نبود/ ۳ امتیاز طلایی با یک اتفاق ناراحت کننده!

اگر ایران بتواند امتیازات موردنظرش از بازی با آمریکا را به دست بیاورد، آن‌وقت لحظه‌ای که بسیاری در فوتبال ایران برایش لحظه‌شماری می‌کردند، رقم می‌خورد؛ اولین صعود به مرحله دوم در تاریخ جام جهانی. تیم ملی موفق شد در ششمین حضورش در جام جهانی، برای دومین بار در بازی دوم، برنده از زمین مسابقه خارج شود. این تیم، پیش‌تر یک بار در سال ۱۹۹۸ در دیداری سرنوشت‌ساز و حساس به مصاف آمریکا رفت و دست پر زمین مسابقه را ترک کرد، حالا تاریخ برای این تیم دوباره تکرار شده و این‌بار برخلاف آن بازی که یک بار دروازه‌شان باز شد، هیچ گلی هم نخوردند.

برای ثبت این اتفاق مهم و این برد ارزشمند در تاریخ فوتبال ایران، نیاز به رخ‌دادن اتفاقات جدید بود؛ اتفاقاتی که کارلوس کی روش در بازی با ولز، شروع‌کننده آن بود. او با چند تغییر در ترکیب تیم، نواقص دیدار اول را از بین برد و رامین رضاییان و سعید عزت‌اللهی که از ابتدا در ترکیب حضور داشتند، به عنوان بهترین‌های زمین خودشان را مطرح کردند. حضور علی قلی‌زاده در خط حمله هم به پویایی این خط کمک شایانی کرده بود و چه‌بسا اگر تیم ملی خوش‌شانس‌تر بود باید این نتیجه برای ولزی‌ها سنگین‌تر از آب درمی‌آمد. سردار آزمون هم دیگر تغییر ترکیب کی‌روش در مقایسه با دیدار با انگلیس بود که او هم تأثیرش را در کارهای ترکیبی در خط حمله به خوبی نشان داد. او با وجود مصدومیتی که داشت، در پازل تاکتیکی کی‌روش برای این بازی به خوبی نشست. از سوی دیگر، متهمان بازی با انگلیس هم تبدیل به قهرمانان روز گذشته شدند. روزبه چشمی که در تقابل با انگلیس روز بدی را سپری کرد، گل رهایی‌بخش ایران را در این بازی زد و مجید حسینی و سیدحسین حسینی هم روز بسیار خوبی را در خط دفاعی پشت سر گذاشتند.

حالا همه فهمیدند حق با مهدی طارمی بود؛ بازی ایران و انگلیس اصلاً فوتبال نبود/ ۳ امتیاز طلایی با یک اتفاق ناراحت کننده!

ایران اولین سه امتیازش را درست در روزی به دست آورد که یک قربانی هم داد. پیش از این بازی، علیرضا جهانبخش، وینگر و کاپیتان سوم تیم ملی ایران در آستانه ازدست‌دادن بازی با آمریکا قرار داشت که همین اتفاق برایش رخ داد. او به عنوان بازیکن ذخیره در این بازی به میدان آمد ولی درست مثل بازی با انگلیس با دریافت کارت زرد، به کارش پایان داد تا بزرگ‌ترین غایب بازی حساس با آمریکا باشد. از سوی دیگر ولی مرتضی پورعلی‌گنجی، یکی دیگر از بازیکنان کلیدی ترکیب کارلوس کی روش، که درست مثل جهانبخش در بازی با انگلیس، اخطار گرفته بود، از این دیدار به سلامت عبور کرد تا مهیای بازی با آمریکا در سومین و سرنوشت‌سازترین بازی ایران در جام جهانی شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    خسته نباشید و خداقوت خدمت همه عزیزان تیم ملی، عالی بودید و دل ایران رو با اولین صعود تاریخی تون شاد کنید
  • خسرو IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    از همه چیزمون سواستفاده شده و حال ما خوب نیست. لطفا پیگیر وضعیت برومند و وریا باشید.
  • اومید IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    همه فهمیدن علت باخت فوتبالی نبود ..... جز ممدرضا احمدی و مایلی کهن و ناصرابراهیمی و ... عده ای کامنت نویس و مجری و مفسر لنگی که فرصت طلبانه میخواستند برای دربی روحیه و آبروی ملی پوشان استقلالی رو ببرن ... ولی نمی دونستن خدا مواظب مظلومین هست و عزت دست اونه نه امثال ممدرضا احمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی