نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پاسخ تند و تیز کی‌روش به ستاره فوتبال آلمان جهانی شد/ واکنش رسانه‌های معتبر به حمله غیرمنتظره سرمربی ایران
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

از پیروزی درخشان ایران مقابل ولز، کارلوس کی‌روش با انتشار اطلاعیه تند و تیزش برای یورگن کلینزمن، دوباره فضای مطبوعاتی مسابقه مقابل آمریکا را در دست گرفت.

اقدام روز گذشته کی‌روش یک حرکت پیش‌دستانه درباره مسابقه‌ای است که قرار است سرنوشت ایران را در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ رقم بزند. یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی آلمان در برنامه مشهور Match Of The Day به همراه یان راش اسطوره ولز و یک کارشناس دیگر در حال گفت‌وگو درباره بازی ایران بود و به طرز عجیبی به جانبداری از حریف ایران پرداخت و در میان حرف‌هایش، تیم ملی فوتبال ایران را به نوعی به استفاده از حرکات غیرورزشی در جریان مسابقات، متهم کرد.

نکته جالب اینکه این صحبت‌های کلینزمن بعد از یکی از بهترین نمایش‌های فوتبال ایران در تاریخ جام‌های جهانی رقم خورده بود؛ جایی که ایران با قدرت تمام توانست با دو گل ولز را شکست بدهد و اگرچه دو گل ایران در اوقات اضافه بازی به ثمر رسید اما تیم ملی کاملا شایسته این پیروزی بود و ولز مقابل سفیدپوشان ایران، حرفی برای گفتن نداشت.

حالا کلینزمن که البته مشخص بود بازی را هم به صورت کامل تماشا کرده، با جملاتی که بیشتر سمت و سویش به طرفداری از تیم ولز برمی‌گشت، به نقد بازی ایران پرداخت. این در حالی است که شکل بازی ولز و نمایش ضعیف این تیم در این مسابقه، بیشتر جای تحلیل و حتی نقد تند داشت.

نکته اینجاست که در فضای مجازی، به خصوص توییتر، انتقادات تندی نسبت به یورگن کلینزمن مطرح شده است و بسیاری از کاربران، صحبت‌های وی را ناشی از علاقه او به تیم ملی آمریکا، حریف سوم ایران می‌دانند. اغلب کاربران که نسبت به این موضوع اظهارنظر کرده‌اند، یک‌صدا با کی‌روش، خواستار استعفای وی از سمتش در کمیته فنی مطالعاتی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ شده‌اند؛ جایی که به اعتقاد آنها، شما در شرایطی شایستگی حضور در آن هستید که نسبت به همه چیز بی طرف باشید.

پاسخ تند و تیز کی‌روش به ستاره فوتبال آلمان جهانی شد/ واکنش رسانه های معتبر به حمله غیرمنتظره سرمربی ایران

اما آنجایی که در انتقاد از کلینزمن اتفاق نظر وجود دارد، اشاره هواداران فوتبال به شهرت کلینزی در فوتبال جهان (به خصوص انگلیس) است که این مهاجم بلوند باتجربه، به شیرجه زدن شهرت داشت. در یکی از توییت‌ها صحنه خطای پدرو مونزون مدافع تیم ملی آرژانتین در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ و تمارض عجیب مهاجم تیم ملی آلمان پس از این تکل خشن، به جملات این کاربر سنجاق شده است؛ شیرجه‌ای که باعث ده نفره شدن و متعاقب آن ۹ نفره آرژانتین در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ شد.

هواداران با اشاره به سابقه کلینزمن در انجام اینگونه حرکات، از وی خواستنه‌اند نقاب خود را در نصیحت به بازیکنان ایران یا نقد فرهنگ فوتبالی ایرانی‌ها، از صورت برداشته و درباره پیشینه بحث‌برانگیزش توضیح بدهد.

با توجه به بازتاب گسترده صحبت‌های کلینزمن و متهم شدن او به عباراتی مثل نژادپرستی، به نظر می‌رسد مخمصه‌ای جدی، پیش روی سرمربی سابق ژرمن‌ها باشد و باید دید در صورت حضور مجدد او در برنامه Match Of The Day، این مربی سابق فوتبال که آخرین شغلش در هرتابرلین با شکست کامل همراه بوده، چگونه از پس اوضاع برخواهد آمد.

واکنش‌های رسانه‌ای

همچنین این صحبت‌ها واکنش گسترده‌ای را در بین رسانه‌های ورزشی داشت و تمامی آنها اظهارات سرمربی تیم ملی ایران را منتشر کردند.

* روزنامه انگلیسی میرر با انتشار خبر مربوط به پاسخ کی‌روش به کلینزمن مدعی شد که او به خوبی به انتقادهای این ستاره سابق تیم ملی آلمان درباره فرهنگ ایرانی پاسخ داده، هرچند این اظهارات را گزنده و غیرمنتظره توصیف کرد.

* روزنامه دیلی میل نیز مدعی شد که کی‌روش پاسخی کوبنده به صحبت‌ها علیه تیمش داده و همچنین تاکید کرده که عملکرد خوب ایران باعث شده که آنها شانس زیادی داشته باشند که برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنند.

* روزنامه انگلیسی تایمز نیز با انتشار این خبر روی این موضوع تاکید کرد که از نظر کی‌روش رفتارهای کلینزمن و اظهارات او بی‌احترامی به فوتبال است.

* از سوی دیگر گاردین نیز به این انتشار پاسخ این مربی پرتغالی پرداخت و درخواست کی‌روش از کلینزمن برای استعفا از کمیته فنی جام جهانی 2022 را جالب توجه خواند.

* سایت گل دیگر رسانه مطرح ورزشی بود که پست اینستاگرامی کی‌روش را منتشر کرد و مدعی شد که از نظر این مربی، رفتارهای ستاره سابق تیم ملی آلمان غرض ورزانه بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی