حسینی هر چقدر خوب باشد بیرانوند باید به میدان برود!/ عربستانی بازی کنیم به صعود تیم ملی امیدوار می‌شوم/ ادعای آمریکایی‌ها دروغ محض است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ملی ایران گفت: با اینکه حسین حسینی در بازی دوم خوب از دروازه تیم ملی مراقبت کرد اما قانون فوتبال می‌گوید حتی اگر دروازه‌بان دوم تیم عالی بود وقتی دروازه‌بان اول آماده شد باید از او استفاده کرد.

علی لطیفی، بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه که گفته بود بین دونیمه آن مسابقه تاریخی پاسپورت بازیکنان ایران را جمع آوری کرده بودند تا از این طریق آنها را مجاب کنند آمریکا را شکست بدهند اظهار داشت: هرگز چنین صحبت هایی در آن زمان مطرح نشد. این ها را من می‌گویم که در آن بازی کنار بازیکنان تیم بودم.

وی افزود: اتفاقاً آنهایی که در سفرهای ملی همراه کاروانهای ورزشی رفته باشند می‌دانند که پاسپورت ها از اول تا آخر سفر در اختیار سرپرست تیم است. بنابراین به هیچ وجه این مسائل مطرح نشد و اتفاقاً همه ایران، از زن و مرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان دوست داشتند که ما در آن بازی برنده شویم که شکر خدا این اتفاق هم افتاد. بنابراین ماجرای تحت فشار بودن بچه ها دروغ محض است.

وی درباره شرایط تیم ملی در جام جهانی بعد از بازی خاطرنشان کرد: من قبل از شروع مسابقات گفتم بازیکنان ما به خودی خود پتانسیل، توانایی همچنین تجربه زیادی دارند که بخواهند عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشند و تنها در صورتی ناموفق خواهد بود که آنها را تحت تأثیر سبک، سیستم و فلسفه کی روش به میدان بفرستیم.

حسینی هر چقدر خوب باشد بیرانوند باید به میدان برود!/ عربستانی بازی کنیم به صعود تیم ملی امیدوار می شوم/ ادعای آمریکایی‌ها دروغ محض است

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: بدون تعارف باید گفت ما بازی اول را به کی روش باختیم چون رفتیم تا فقط دفاع کنیم! مثل بازی آرژانتین در ۲۰۱۴ یا مثل بازی اسپانیا در ۲۰۱۸. حساب نکرده بودیم که انگلیس پلی دومی هم دارد و وقتی با چنین تیم‌هایی روبرو شود سراغ راه‌های دیگری می‌رود. همین شد که فاجعه بارترین باخت تاریخ تیم مان در جام جهانی رقم خورد.

لطیفی درباره بازی دوم گفت: دیدیم در بازی با ولز که سطح پایین تری از فوتبال انگلیس را داشت چطور با ارائه یک فوتبال تهاجمی به خواسته‌مان رسیدیم، اما بازی سوم ما مقابل آمریکاست که یک تیم فوق العاده خوب است.

وی یادآور شد: آنها می‌توانستند پنج بار به ولز گل بزنند و حتی توانایی شکست دادن انگلیس را هم داشتند. آمریکا فوتبال مالکانه با پاسکاری زیاد، قدرت بدنی و سرعت خیلی خوبی را ارائه می‌دهد. من نمی‌گویم آمریکا از انگلیس برتر است اما نباید آنها را از انگلیس کمتر بدانیم.

لطیفی تاکید کرد: اگر در این بازی با آمریکا هوشیار نباشیم نه می‌توانیم به نتیجه دلخواه مان برسیم، نه باید خیلی دفاعی باشیم نه خیلی تهاجمی محض! باید منطقی کار کنیم، مثل عربستان جلوی آرژانتین.

مربی فوتبال کشورمان در این بار که با وجود رسیدن بیرانوند به شرایط مطلوب، حسینی درون دروازه بایستد بهتر است یا گلر اصلی تیم ملی گفت: من برعکس آنهایی که فکر می‌کردند حسینی نباید در بازی دوم به میدان برود چون ۶ گل خورده معتقد بودم چون ترسش ریخته، خودش بهترین گزینه است و عابدزاده و نیازمند را گزینه بازی نمی‌دانستم. او هم آمد و خودش را نشان داد و عالی کار کرد اما حالا شرایط فرق می‌کند.

حسینی هر چقدر خوب باشد بیرانوند باید به میدان برود!/ عربستانی بازی کنیم به صعود تیم ملی امیدوار می شوم/ ادعای آمریکایی‌ها دروغ محض است

وی خاطرنشان کرد: یک مربی همیشه برای خودش دو گلر اول و دوم دارد. اگر گلر اولش به هر دلیلی نباشد گلر دومش را بازی می‌دهد اما حتی اگر گلر دوم در بهترین حالت هم باشد وقتی مشکل گلر اصلی برطرف شد او را بازی می‌دهد. چون مدافعان تیم و سایر نفراتش گلر اصلی را بیشتر قبول دارند.

لطیفی افزود: قطعا حضور بیرانوند چیزی از ارزشهای حسینی کم نمی‌کند اما خط دفاعی تیم ملی با بیرانوند شرایط بهتری را خواهد داشت و از طرفی خود بیرانوند هم برای اثبات توانایی هایش می‌تواند یک روز فوق العاده را داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان با آرزوی تیم ملی گفت: امیدوارم با یک نتیجه درخشان به دور بعد صعود کنیم. چون آرزو دارم نتیجه ایران طوری رقم بخورد که باعث شادی و خوشحالی مردم کشور شود و بازهم برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • Wien AT ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    یعنی مربیها و کارشناسان ایرانی،فقط حرف زدن را خوب بلد هستن،اما موقع عمل، در لیگ دسته دو هم،هیچ عرضه ای ندارند و خودشون هم،تنها تاکتیکشان،هفت،هشت،ده نفره دفاع و بکش زیرش را بلدند،اما موقع حرف زدن،یکجوری حرف میزنند که اگر خودشون مربی تیم ملی بودند،انگلیس را سوراخ سوراخ میکردن و به بقیه تیمها هم،کمتر از چهار گل نمیزدند.
    • اومید IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      احسنت...
  • مرتضی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    از کی تا حالا این شده کارشناس!؟کارشناس به کسی میگن که رزومه داشته باشه
  • من IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    انشاا.. فردا یه اتفاقی برا بیرانوند میافته از قبلی بدتر
    • سعید IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      جمعش کن شرم کن ارزوی اتفاق بد میکنی برا یه انسان که کاری به تو نکرده خجالت بکش.
    • آبی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      چرا !؟ 🤔
  • Taj IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    کدوم قانون همچین چیزی رو میگه؟؟؟پس اون قانون که میگه به ترکیب تیم برنده دست نزن چیه!!!جمع کن بابا تو هم چند وقتی شده که خود شیرینی واسه لنگیا میکنی
  • ملیکا IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    بیراوند بدبخت مگه با خو چکار داره کخ این حرف ها رو میزنی شرم کن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی