نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
ویدیو| صحبت های کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از دیدار با آمریکا
طول ویدئو: 03:15

بخشی از صحبت های کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم ملی ایران با آمریکا را ببینید.

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا اظهار داشت: فردا بازی به شدت خاصی برای ماست؛ مشخصاً برای من. بودن در تیم ملی ایران برای سومین مرتبه و رفتن به بازی سوم با احتمال صعود، اتفاقی افتخارآمیز است و امیدوارم بهترین نمایش را داشته باشیم.


وی با تمجید از شاگردان گرگ برهالتر تصریح کرد: شاید آمریکا باثبات‌ترین تیم گروه باشد. آنها عملکرد خوبی برابر انگلیس و ولز داشتند. تیم‌های دیگر به‌خصوص ایران به‌صورت مستمر خوب کار نکردند. می‌دانیم چه کار می‌کنیم و یک تیم مرتب و سازمان‌یافته در مقابل ماست. آمریکا هم مانند ایران به دنبال صعود خواهد بود. بچه‌های من باید مهارت و روح و روان خود را جمع کنند تا نتیجه‌ای بگیریم که به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنیم.


سرمربی ایران مجدداً بازی با آمریکا را برای خودش ویژه دانست و گفت: من این فرصت را داشتم که در MLS (لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا) کار کنم و مدتی در تیم ملی ایالات متحده آمریکا هم فعالیت کردم. این برای من یک افتخار است. به نظرم مهمترین نکته‌ای که می‌توان درباره رشد فوتبال آمریکا گفت، این است که آنها «ساکر» را به «فوتبال» تبدیل کردند. هر دو تیم می‌توانند فوتبال خوبی به نمایش بگذارند و ما می‌خواهیم بهتر بازی کنیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمال پیروزی ما بیشتر است.

«پیروزی برابر ولز یک بُرد مهم برای شما در جام جهانی بود. فکر می‌کنید که فردا می‌توانید آمریکا را شکست دهید؟ و اینکه بعد از شکست برابر انگلیس چه چیزی کمک کرد که ولز را شکست دهید؟»، کی‌روش در پاسخ به این پرسش‌ها یادآور شد: جام جهانی یک تورنمنت کوتاه است. ما در مرحله اول برای امتیاز بازی می‌کنیم و در مرحله بعدی شرایط متفاوت است. در پایان همه چیز برای برنده است و چیزی برای بازنده وجود ندارد. برای همه تیم‌ها سه بازی وجود دارد. امروز یک بازی فوق‌العاده بین کامرون و صربستان برگزار شد که نتیجه غیرقابل پیش‌بینی 3-3 را داشت. ما این اعتقاد را داریم که می‌توانیم یک فوتبال خوب بازی کنیم و اگر فوتبال خوبی بازی نکنیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اما فوتبال خوب باعث می‌شود که بازی را ببریم. تمرکز ما بر این است که خوب و سازماندهی‌شده باشیم و بتوانیم از لحاظ دفاعی بهترین عملکردمان را برابر بازیکنان آمریکا داشته باشیم. ما باید توپ را نگه داریم و از فوتبال لذت ببریم، پیروزی ما دست خداست و نتیجه خدای فوتبال است که دست ما نیست.

کی‌روش در ادامه افزود: چیزی که دست ماست این است که ما باید همه چیزهایی که داریم، به لحاظ تکنیکی و ذهنی روی این بگذاریم که بتوانیم خوب فوتبال بازی و یک هارمونی ایجاد کنیم. من به شدت اطمینان دارم که دو بازی خوب داشتیم. ما از بازی اول خیلی چیزها یاد گرفتیم و در بازی دوم توانستیم سه امتیاز بگیریم. ما در مسابقه هستیم و تا آخرین بازی باید با احتمال صعود برویم، این چیزی است که به آن اعتقاد داریم. همانطور که گفتم این تیم، آمریکاست و فوتبالی متفاوت با چیزی است که قبلاً من دیده بودم، ارائه می‌کند. بازیکنان آنها هر روز در اروپا بازی می‌کنند و بعضی از آنها در تیم‌های سطح بالا بازی می‌کنند. ما با تمام احترام مقابل آنها بازی می‌کنیم و آرزوی بزرگی داریم که بتوانیم امتیاز بگیریم و به مرحله بعد برویم. امیدوارم آنها هم چنین آرزوی پیش خودشان داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان  در واکنش به طرح این موضوع که «تیم ملی روزهای سختی را پشت سر گذاشت، ارتباط شما با تیم ملی به چه شکل است؟ آیا فکر می‌کند اتفاقاتی که درباره صحبت‌های کلینزمن  پیش آمد، ادامه داشته باشد؟»، گفت: نظری ندارم. فقط این را می‌گویم که من به این اعتقاد داشتم که یک تیم فوتبال به خاطر تیم بودنش باید مورد احترام قرار بگیرد. ما به اینکه تیم هستیم متعهدیم و هیچ چیزی از این قوی‌تر نیست. این چیزی است که در همه زندگی‌ام به آن اعتقاد داشتم و در این زمینه کار می‌کنیم. ما با ارزش‌ها و اصولی حرکت می‌کنیم که بازیکنان هر روز صبح که بیدار می‌شوند این چالش را داشته باشند که بهتر باشند و برابر خودشان رقابت کنند. مهمترین نکته این است که خود قبل‌شان را در روز قبل شکست داده باشند. مهمترین نکته خانواده بودن است. وقتی با هارمونی حرکت می‌کنیم این یک ذهنیت تیمی است. بازی اول ما خیلی خوب نبود، ولی ما به مسیر خودمان در بازی دوم برگشتیم تا از لحاظ تیمی بتوانیم استراتژی خودمان را بچینیم تا قوی‌تر ظاهر شویم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه‌ «آیا فردا هم مقابل آمریکا یک کی‌روش شجاع مانند بازی با ولز را می‌بینیم تا بتوانیم به دور بعد صعود کنیم؟»، گفت: ما نباید از لحاظ تئوری صحبت کنیم، باید درباره حقایق حرف بزنیم. دو حقیقت وجود دارد که شما از آن حرفی نزدید. تیم اینجاست که بهترین عملکرد را داشته باشد، همینطور ایالات متحده که دو بازی عالی داشته است. من می‌خواهم توجه همه را جلب کنم که ما به شدت بازی سختی داریم. دیگر مهم نیست که چطور شروع و حرکت کردیم، مهم این است که چگونه تمامش کنیم. در جام‌های جهانی قبلی با تیم‌های دیگر بعضی وقت‌ها خیلی خوب شروع می‌کردیم، اما بعضی وقت‌ها نمی‌دانستیم که چگونه ادامه دهیم.

کی‌روش در ادامه یادآور شد: پیروزی برابر ولز خیلی خوب بود، ولی آن بازی تمام شده است. فردا آن نتیجه می‌تواند به ما کمک کند که ‌تا کار خوب انجام شده را تکرار کنیم و دیگر اشتباهات گذشته را انجام ندهیم. پس فقط یک چالش برابر خودمان داریم و باید قوی‌تر و تیم بهتری باشیم تا به دور بعد صعود کنیم. باید بهترین تیم زمان باشیم و این چالش اصلاً ساده نیست. این به این خاطر نیست که ما یک سال پیش بازی خوبی داشتیم و الان به ما پاسپورت بدهند و بگویند می‌توانیم به فینال برویم. این موضوع درباره دیروز نیست و درباره فرداست و باید بهترین تلاش‌مان را داشته باشیم، به خاطر اینکه در شش جام جهانی این اولین باری است که می‌توانیم صعود کنیم، ولی آمریکا این کار را در سال 1994 انجام داده است.

«بازی فردا برای ما خاص است و می‌توانیم کاری کنیم که برای اولین بار صعود کنیم.»، وی با بیان این جمله درباره اینکه کلینزمن راجع به فرهنگ ایرانی‌ها صحبت کرده است و شما جوابش را دادید، می‌توانید بیشتر درباره فرهنگ ایران برای کسانی که اطلاعی ندارند بیشتر توضیح دهید، گفت: من درباره صحبت‌های کلینزمن نظری ندارم. روز گذشته فدراسیون فوتبال ایران درباره ایالات متحده به خاطر حرکاتی که داشت شکایتی انجام داد. در 42 سالی که مربیگری کردم اگر نتوانم در این جنگ روانی کاری انجام دهم، عملاً کار خاصی انجام نداده‌ام.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تأکید کرد: ما می‌دانیم که مأموریت‌مان این است که یک سرگرمی ایجاد کنیم. من در آفریقا متولد شدم و بعضی‌های شما پیشینه من را می‌دانید. تا امروز در جاهای زیادی کار کردم. شاید ندانید یک توپ ساده برای بچه‌هایی که دو روز است غذا نخوردند و لباس ندارند، چه کاری می‌کند. این لحظه‌ای جادویی است. در آن زمان ناراحتی در یک لحظه به لبخند تبدیل می‌شود و این مأموریت ما در فوتبال است. پدر من به من این را یاد داد که به فوتبال دروغ نگو. همه چیزت را برای بازی بده، ولی خودت را برای بازی نکش، این را هم گفت و من به این پایبند هستم. این مأموریت ماست و به آن احترام می‌گذاریم. بقیه موارد برای همه جوامع می‌تواند مهم باشد، همانطور که کریم چندین بار گفت ما به همه آرمان‌های بشری وفادار هستیم، چه درباره حقوق بشر یا نژادپرستی یا کودکانی که در مدارس می‌میرند به خاطر تیراندازی، صحبت کنیم. همه ما همبستگی داریم. ما اینجا هستیم برای اینکه حداقل 90 دقیقه لبخند روی لبان مردم بگذاریم.

وی افزود: این همبستگی در ما وجود دارد. من با تیم ملی آمریکا بازی کردم و با اکثر بازیکنان آنها کار کردم. یادم هست وقتی به MLS رفتم از تیم‌های بالای آمریکا آمده بودم. یک جعبه روبه‌روی ما بود و بازیکنانی مثل دونادونی سراغ آن می‌رفتند. همه سراغ آن می‌رفتند تا بهترین کفش، جوراب و پیراهن را انتخاب کنند. بچه‌های امروز آمریکا چیزی درباره آن جعبه نمی‌دانند، آنها این فرصت را داشتند که Soccer را توانستند به فوتبال تبدیل کنند و بازیکنانی دارند که در اروپا بازی می‌کنند. من باید بازیکنانم را آماده کنم که بهترین فوتبال‌شان را ارائه کنند. اگر یک کاری کنم که آنها حواس‌شان به این چیزها پرت شود من به فوتبال دروغ گفتم و آن چیزی که پدرم گفته است را اجرا نمی‌کنم.

«8 آذر در تقویم ما یک روز تاریخی است و ما با گل خداداد عزیزی استرالیا را بردیم و به جام جهانی صعود کردیم. فردا هم امیدواریم چنین اتفاقی برای‌مان بیفتد و بتوانیم برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی برویم. خیلی خوشحالیم ‌که سرمربی حرفه‌ای‌مان وارد جنگ روانی کلینزمن نمی‌شود. به نظر شما بازی هجومی آمریکا به نفع ما خواهد بود یا نه؟»، گفت: چیزی که به آن اعتقاد دارم را همیشه به بازیکنانم می‌گویم. من چند سال است که مربی کریم هستم.  وقتی در زمین هستیم و وقتی پرده باز می‌شود باید آماده باشید چون هیچکس کمک نمی‌کند و خدای فوتبال تو را نمی‌بخشد. سؤال شما و اتفاقاتی که برابر آمریکا افتاده است را می‌فهمم، اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که یک هدف داریم و باید به مرحله بعد برویم، باید از این مسئله لذت ببریم و اطمینان پیدا کنیم. وقتی بازی تمام می‌شود مردم ایران و مردم آمریکا به ما افتخار کنند و همینطور فوتبال به ما افتخار کند. یک روز دیگر است که فوتبال پیروز می‌شود و این هدف ماست و امیدوارم بتوانیم بهترین تیم زمین باشیم و بتوانیم گل بزنیم و بازی را ببریم، این چیزی است که ما برای آن در بازی فردا آماده می‌شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی