نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پیش‌بازی ولز – انگلیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم‌های ملی ولز و انگلیس دو تیم بریتانیاییِ جام‌جهانی امشب در آخرین دیدارشان در مرحله گروهی جام‌جهانی به مصاف هم خواهند رفت.

«نبرد بریتانیا» امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی آغاز خواهد شد. در دیداری از گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ تیم‌های ملی ولز و انگلیس به مصاف هم خواهند رفت.

ولز؛ کمترین احتمال صعود

راب پیج مرحله به مرحله پیش رفت و از سرمربی موقت تبدیل به دائم شد، اما نه در یورو ۲۰۲۰ خوب نتیجه گرفت و نه در جام‌جهانی ۲۰۲۲. اگرچه هنوز یک بازی برای ولز باقی مانده، ولی نمایش پرانتقاد مقابل ایران نشان داد که اژدها برای صعود به قطر نیامده. عملکرد سراسیمه و پاس‌های اشتباه زیاد باعث شد تا سرانجام در آخرین دقیقه بازی را به حریف آسیایی واگذار کنند. حالا هم شکست دادن انگلیس که ۳۸ سال است آن را نبرده‌اند، مثل عملیات غیرممکن می‌ماند. آیا شرایط امشب تغییر می‌کند؟ در هر صورت شاید پیج بعد از جام‌جهانی دیگر سرمربی ولز نباشد.

انگلیس؛ ببر و خیالت را راحت کن

از بازی نخست تا بازی دوم برای سه‌شیرها زمین تا آسمان تفاوت وجود داشت. انگلیس در بازی دوم مثل این که قفل شده بود و مقابل آمریکا حتی ذره‌ای از آن کوبندگی بازی با ایران را نداشت. حالا مقابل ولز، انگلیسِ بازی اول را می‌بینیم یا انگلیس بازی دوم؟ مردم در انگلیس بی‌رحمانه به تیمی که مقابل آمریکا بازی کرد حمله می‌کنند و اصلاً به گرت ساوتگیت خوش‌بین نیستند. به نظر هم نمی‌آید انگلیس باز هم مدعی قهرمانی باشد، اما حداقل انتظار می‌رود با شکست ولز به‌عنوان صدرنشین از گروه راهی مرحله بعد شوند.

آخرین جدال
اکتبر ۲۰۱۰ در دیداری دوستانه، انگلیس موفق شد ولز را ۳-۰ شکست دهد. کالورت لوین، کودی و اینگز در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی
۱۷) تیم‌های بریتانیایی انگلیس و ولز ۱۷ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سه‌شیرها ۱۲ برد داشته‌اند، ۳ بازی را ولز برده و ۲ بازی‌شان هم مساوی شده. اولین بازی‌شان هم سال ۱۹۵۳ برگزار شد.
۳۸) آخرین برد ولز مقابل انگلیس به ۳۸ سال قبل برمی‌گردد. بعد از پیروزی در آن بازی دوستانه، ولز ۶ بازی متوالی را به سه‌شیرها باخت.
۳) انگلیس ۳ مرتبه در مرحله گروهی حذف شده است و آخرین مرتبه این اتفاق سال ۲۰۱۴ رخ داد.
۰) ولز هیچ‌گاه در مرحله گروهی هیچ تورنمنت بزرگی حذف نشده، اما به نظر می‌رسد این مرتبه حفظ رکورد سخت باشد. در یک جام‌جهانی و دو جام ملت‌های اروپا راهی دور حذفی شده‌اند.
۰) هری کین که در ۲ بازی نخست انگلیس گلی به ثمر نرسانده، دوره قبل با ۶ گل آقای‌گل شد. کاپیتان سه‌شیرها در روسیه در همان ۲ بازی نخست ۵ گل زد.

مصدومان و محرومان
وین هنسی سنگربان ولز که در دیدار مقابل ایران به‌دلیل اخراج روی مهدی طارمی اخراج شد، در آخرین دیدار مرحله گروهی غایب خواهد بود. جیمز مدیسون هنوز مصدوم است و نمی‌تواند در ترکیب انگلیس در نبرد بریتانیایی قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
ولز:
وارد، مفام، رودون، دیویس، رابرتس، آلن، آمپادو، ویلسون، ویلیامز، بیل و مور
انگلیس: پیکفورد، تریپیه، استونز، مگوایر، شاو، رایس، بلینگام، فودن، ساکا، کین و رشفورد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی