پیش‌بازی هلند – قطر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیدار مقابل هلند آخرین دیداری خواهد بود که قطر میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ در آن حضور پیدا خواهد کرد.

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه البیت نبرد هلند و قطر برگزار خواهد شد، دیداری از گروه A که آخرین حضور میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۲ در مسابقات خواهد بود.

هلند؛ گرم کردن برای مرحله بعد

هلند در جام‌جهانی ۲۰۲۲ نه آنقدر امیدوارکننده بوده که دوباره آن‌ها را در مرحله نیمه‌نهایی تصور کنیم و نه آنقدر ناامیدکننده بوده که تصور کنیم مرحله بعدی حذف می‌شود. در هر صورت ۴ امتیاز برای صدرنشینی و راهیابی به دور بعد کافی بود. حالا هم دیداری تقریباً آسان مقابل قطر پیش‌رو دارند که حریف جدید اما نه چندان بزرگی محسوب می‌شود. لوئی فان‌خال می‌داند اگر تیمش می‌خواهد در مراحل بعد موفق باشد، باید باثبات‌تر بازی کند. نیمه دوم دیدار مقابل اکوادور بی‌جهت عقب کشیدند و حتی در آستانه شکست قرار گرفتند. اگر معادلات تغییر نکند، هلند احتمالاً رقیب آمریکا یا ایران در مرحله بعد خواهد بود.

قطر؛ پایان آبرومندانه

به عنوان قهرمان جام ملت‌های آسیا و تیمی که سال‌ها برای شکل دادن آن فلیکس سانچس تلاش کرده، انتظار می‌رفت قطری‌ها خونسردتر خودشان را نشان دهند. استرس در ساق‌های بازیکنان قطری حتی باتجربه‌های‌شان مشهود بود و مشخصاً در این شرایط تیمی که واقعاً هستند را نمی‌توان دید. دو بازی روی کاغذ آسان‌تر را با ۲ شکست سپری کردند و فقط مانده دیدار با هلند. گلی که منتظرش بودند به ثمر رسید ولی با دریافت ۳ گل از سنگال تلخ شد. شاید باز کردن دروازه هلند بتواند پایانی آبرومندانه برای میزبان به همراه داشته باشد. قطر همین حالا هم ضعیف‌ترین میزبان تاریخ جام‌جهانی به شمار می‌رود. اگرچه این مسئله برای میزبانی‌شان ارزیابی خوبی نیست، ولی در کل نه از لحاظ فنی و نه از لحاظ میزبانی فعلاً قطر نمره قبولی نگرفته.

آخرین جدال
تیم‌های ملی هلند و قطر تابه‌حال در هیچ تورنمنتی به مصاف هم نرفته‌اند.

آمار بازی
۱) قطری‌ها در جام‌جهانی ۲۰۲۲ تجربه بازی با تیمی جدید را به‌دست خواهند آورد و برای نخستین مرتبه به مصاف هلند خواهند رفت.
۰) هلند یکی از معدود تیم‌هایی است که هیچ‌وقت در مرحله گروهی جام‌جهانی حذف نشده. این اتفاق در ۱۰ حضور نارنجی‌ها رخ داده.
۰) مقابل صعود قطر هم عدد صفر نوشته خواهد شد. عنابی‌ها نتوانستند در اولین حضورشان جواز راهیابی به مرحله حذفی را به‌دست بیاورند و بدترین میزبان تاریخ رقابت‌های جام‌جهانی شدند.
۱) با وجود حذف قطر، این تیم توانست اولین گلش در جام‌جهانی را بزند. نام محمد مونتاری زننده این گل به سنگال در تاریخ فوتبال قطر ثبت شد.
۴) هلند در ۴ دوره آخری که در جام‌جهانی حضور پیدا کرده ۳ دوره بین ۴ تیم برتر بوده؛ دوم، سوم و چهارم شده است.

مصدومان و محرومان
با وجود مصدومیت جزئی به نظر می‌رسد ممفیس دپای به این دیدار برسد. قطر تمامی بازیکنانش را در دیدار خداحافظی با جام‌جهانی در اختیار خواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
هلند:
نوپرت، تیمبر، فان‌دایک، آکه، دامفریس، برخوایس، دی‌یونگ، بلیند، خاکپو، دپای و برخواین
قطر: برشم، میگل، خوخی، حسن، محمد، بوضیاف، مادیبو، الهیدوس، احمد، عفیف و مونتاری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی