چهره عصبی و کوچه بازاری وسط بازی ایران – آمریکا/ هشدار بزرگ به شاگردان کیروش
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لاهوز داو بازی ایران-آمریکا کارنامه‌ای قوی دارد اما در نگاه اول به خاطر چهره پراسترس و مضطربش به نظر می‌رسد که بازی از دست او در می‌رود

حیدر سلیمانی  در خصوص داور دیدار تیم ملی کشورمان مقابل آمریکا اظهار داشت: چون ما ایرانی‌ها بازی‌های لالیگا به خصوص الکلاسیکو را زیاد دیده‌ایم با متئو لاهوس آشنا هستیم. داوری ۴۵ ساله که در آستانه بازنشستگی است. او در همه رده‌ها داوری کرده و فقط فینال المپیک و فینال جام جهانی را در کارنامه‌اش ندارد. لاهوس در جام جهانی ۲۰۱۸ دو قضاوت داشت. در المپیک ۲۰۲۰، جام جهانی زیر ۲۰ سال و فینال باشگاه‌های اروپا هم سوت زده است.

داوری بی رحم با چهره‌ای مضطرب

کارشناس فوتبال داوری کشورمان گفت: لاهوس کارنامه‌ای قوی دارد اما در نگاه اول به خاطر چهره پراسترس و مضطربش به نظر می‌رسد که بازی از دست او در می‌رود. شاید به همین خاطر اعتراضات هم زیاد می‌شود اما او داوری است که بلافاصله کارت می‌دهد و در واقع از داوران پرکارت فوتبال محسوب می‌شود. در بازی سنگال و قطر هم دیدیم که ۶ کارت داد. او برای هر خطایی که کمی بوی خشونت داشته باشد مکث نمی‌کند و کارت می‌دهد.

دو عادت اشتباه ازبازیکنان ایرانی

وی با اشاره به عاداتی که بازیکنان ما به خاطر بازی‌های داخلی دارند، ادامه داد: بازیکنان ما به تکل‌های بی‌پروا عادت دارند و معمولاً هم کارت نمی‌گیرند اما اینجا هر خطای بی‌پروایی مستحق کارت زرد است. دیدیم که در بازی اول علیرضا جهانبخش کارت زرد گرفت و همین مساله باعث شد از جریان بازی خارج شود.  بازیکنان ما احساسی هستند به همین خاطر وقتی کارت می‌گیرند ۵۰ درصد توانایی‌شان را از دست می‌دهند. بنابراین آن‌ها باید سعی کنند در نیمه اول کمتر کارت بگیرند و کمتر اشتباه کنند تا نیمه دوم آرامی داشته باشیم.

سلیمانی در مورد اینکه بازیکنان تیم ملی کشورمان علیرغم تجربیات تلخ گذشته مانند بازی با ژاپن باز هم در مسابقات بین‌المللی به تصمیمات داور اعتراض می‌کنند و این رفتار در دو بازی قبلی نیز به وضوح دیده شد، عنوان کرد: اسکوبار، داور بازی قبلی ما یک داور جوان و آکادمیک بود. او سعی می‌کرد رفتاری دانشگاهی داشته باشد و احترام بازیکنان را نگه دارد. به همین خاطر نتوانست مدیریت خوبی داشته باشد و بعید است دوباره به او بازی بدهند

اخلاق کوچه بازاری لاهوس، زنگ خطری برای شاگردان کی‌روش

وی تصریح کرد: اما لاهوس اصلاً رفتار آکادمیک ندارد و در واقع یک داور کوچه بازاری است. هر بازیکنی با اولین اعتراض، کارت زرد را مقابل چشمانش می‌بیند. در لالیگا روحیات او را شناخته‌اند و ا ین اتفاق کمتر می‌افتد اما در کل به خاطر همین اخلاقِ لاهوس، بازی‌هایش همیشه پر کارت است. او در هر صحنه اعتراض ممکن است به نفرات زیادی کارت بدهد. یعنی اگر در یک بازی ۶ کارت زرد بدهد سه مورد آن به خاطر اعتراض بوده و سه کارت دیگر می‌تواند جریمه‌ای باشد. اعتراض به لاهوس اصلاً فایده ندارد. گوشش اصلاً به حرف دیگران بدهکار نیست و کار خودش را می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی