نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
۱ |
۰
خرید میز پینگ پنگ با نگاهی به فاکتورهای جهانی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پینگ پنگ که همه ما آن را به عنوان یک بازی محبوب می‌شناسیم، امروزه علاقه‌مندان زیادی را در میان طبقات گوناگون اجتماعی و اقتصادی پیدا کرده است. این ورزش، به یک بازی محبوب در خانه‌ها و ویلاها تبدیل شده و مردم در دورهمی‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

دلیل این موضوع تنوع وسایل پینگ پنگ از جمله میز پینگ پنگ در مدل‌ها و قیمت‌های گوناگون است.

در حال حاضر شرکت‌های زیادی، میزهای زیادی را در طرح‌ها، مدل‌ها و برندهای مختلف و البته با کیفیت و دوام بالا تولید می‌کنند. با این حال، گرچه اکنون بسیاری از افراد می‌توانند با توان مالی متفاوت، اقدام به خرید میز پینگ پنگ کنند، اما نکاتی در خرید وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند به خرید بهتر شما کمک کند.

خرید میز پینگ پنگ برای کسانی که فضای محدودی دارند

همانطور که گفتیم امروزه علاقه‌مندان به پینگ پنگ از هر قشر و طبقه‌ای هستند. بسیاری از افراد به دلیل هیجان و تاثیر پینگ پنگ بر روح و جسمشان، علاقه خاصی به این بازی پیدا کرده‌اند. از این رو تقاضا برای خرید میز پینگ پنگ بالا رفته است. چنانچه در کشورهایی چون آمریکا میزان واردات تجهیزات پینگ پنگ از جمله میز پینگ پنگ، طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ از ۵۸.۱۷ میلیون دلار به ۷۳.۰۸ میلیون دلار رسیده است.

در ایران نیز، واردات تجهیزات پینگ پنگ روند افزایشی داشته است و بسیاری از افراد علی‌رغم داشتن فضای محدود، تمایل دارند تجهیزات پینگ پنگ را هرچند در حد ابتدایی داشته باشند. اما پیش از خرید میز پینگ پنگ، حتما این سوالات و پاسخ آن‌ها را با خود مرور کنید:

آیا بودجه‌ی کافی برای خرید میز پینگ پنگ دارم؟

قرار است میز را کجا قرار دهم؟

قرار است با چه کسی یا چه کسانی بازی کنم؟

آیا واقعا قرار است از آن استفاده کنم؟

آیا می‌توانم مهارت‌های پینگ پنگ خود را تقویت کنم؟

توجه به موضوع فضای میز و محل قرارگیری آن بسیار مهم است. به طور کلی طول میز تنیس روی میز با اندازه کامل ۲.۷۴ متر است. عرض یک میز تنیس روی میز با اندازه کامل ۱.۵۲۵ متر است. اما واضح است که برای اینکه بتوانید تنیس روی میز بازی کنید به فضای بیشتری در پشت و کنار میز نیاز دارید.

خرید میز پینگ پنگ با نگاهی به فاکتورهای جهانی

در یک سناریوی ایدئال، شما باید ۴ گام به عقب (تقریباً ۲ متر) در انتهای میز و تقریبا ۱ متر در هر طرف میز داشته باشید. این فضا کمی تنگ است؛ اما برای بازی، فضای کافی به نظر می‌رسد. پس اگر فضای شما محدودتر از این اندازه باشد، باید همیشه نزدیک به میز بازی کنید. اما راهکارهایی نیز برای خرید میز برای فضاهای محدود وجود دارد. از جمله اینکه:

میز پینگ پنگ تاشو بخرید

 می‌توانید یک میز تاشو بخرید که فضای کمتری را اشغال کند. این میز هم برای سرگرمی و دورهمی و هم برای تمرین و ورزش انتخاب خوبی‌ست.

میز پینگ پنگ را بیرون ببرید

 اگر واقعا فضای کافی در داخل ندارید، گزینه دیگر شما خرید میز پینگ پنگ برای فضای باز است. به‌خصوص اگر حیاط یا فضای باز شما بزرگ است، استفاده از میز تاشو با کاور نگهداری از آن می‌تواند راهکار خوبی باشد.

 اگر قرار شد از میز پینگ پنگ در فضای محدود یا بسته استفاده کنید، به کفپوش و ارتفاع سقف نیز توجه داشته باشید.

اهمیت کفپوش در خرید میز پینگ پنگ

در حالت ایدئال اتاق تنیس روی میز شما دارای کفپوش چوبی یا سرامیک است. این آسان‌ترین سطح برای حرکت میز است. به علاوه بادوام نیز هست.

تا زمانی که میز خود را با احتیاط مرتب و یا جابه‌جا کنید، آسیبی به میز یا حتی کفپوش وارد نمی‌شود. البته روی فرش نیز می‌توانید بازی کنید. اما اگر بیش از حد بازی کنید، ممکن است فرش به طور جدی فرسوده شود، به‌خصوص اگر فرش ضخیم خوبی داشته باشید، ممکن است آسیب‌دیدن آن برای شما ناخوشایند باشد.

پس در خرید میز پینگ پنگ، به کفپوش محل قرارگیری آن هم دقت کنید.

ارتفاع سقف تا میز تنیس روی میز

در مورد ارتفاع سقف، خیلی نگران نباشید؛ زیرا در حالت عادی و استاندارد، ارتفاع اکثر سقف‌ها ۵/۲ تا ۳ متر است. بنابراین تا زمانی که بتوانید در اتاق خود کاملا عمود بایستید، بازی تنیس روی میز به خوبی انجام خواهد شد.

از طرفی، شما در خانه خود قرار نیست مسابقات بین‌المللی برگزار کنید. پس سقف بلند مهم نیست.

بعد از آنکه این شرایط را در نظر گرفتید، بهتر است به چند نکته دیگر در هنگام خرید میز پینگ پنگ توجه داشته باشید.

نکاتی کلی برای خرید ایدئال میز پینگ پنگ

کیفیت صفحه میز پینگ پنگ

به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، کیفیت میز را باید با ضخامت رویه چوبی در نظر بگیرید. ضخامت چوب از ۱۲ میلی‌متر (کیفیت ضعیف) تا ۲۵ میلی‌متر (کیفیت عالی) متغیر است. بنابراین هرچه رویه چوبی ضخیم‌تر باشد، کیفیت بهتری خواهد داشت.

میز پینگ پنگ

سطوح بازی چوبی یا غیرچوبی

 اکثر میزهای پینگ پنگ سطح چوبی دارند. سطح چوبی برای اکثر مصارف و یا کاربری‌ها عالی است، اما برای استفاده در فضای باز آن هم با رطوبت بیش از حد یا دمای شدید توصیه نمی‌شود.

در این شرایط، خرید میز پینگ پنگ با صفحه‌ی غیرچوبی (مانند شیشه) بهتر است. به‌طور کلی، میز شیشه‌ای بسیار محبوب شده است. این نوع میزها در شرایط آب‌وهوایی بارانی و... مقاوم هستند. همچنین جهش توپ خوبی دارند که بازی را به شرایط استاندارد نزدیک می‌کند.

وزن میز پینگ پنگ

 وزن میز پینگ پنگ مستقیما با دوام آن متناسب است. هرچه میز سنگین‌تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت. میزهایی که برای مسابقات هستند، معمولا می‌توانند بیش از ۱۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشند و میزهای تفریحی معمولا سبک‌تر هستند.

در هنگام خرید میز پینگ پنگ باید توجه داشته باشید که وزن میز نشان‌دهنده‌ی کیفیت چوب، استحکام و دوام آن است. میز سنگین‌تر اغلب از چوب با کیفیت بالاتر یا کامپوزیت چوب ساخته می‌شود و با آن می‌توانید سطحی یکنواخت برای جهش توپ یکنواخت به دست ‌آورید.

قیمت میز پینگ پنگ

 تور میز تنیس روی میز

 تور میز تنیس روی میز را ارزان نخرید. تورهای ارزان‌قیمت پس از مدت کوتاهی تکه‌تکه می‌شوند. پس بهتر است کمی بیشتر خرج کنید.

قیمت میز پینگ پنگ و برند آن

قیمت و برند نیز از جمله ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید میز پینگ پنگ باید به آن‌ها توجه داشته باشید. البته همیشه برند خوب به معنای کیفیت قطعی میز و برند ناشناخته به معنای کیفیت نامطلوب نیست، اما به‌طور کلی، موضوع برند می‌تواند در خرید آسان‌تر کمک‌کننده باشد.

ضربه‌ی آخر

در حال حاضر انواع مختلفی از مدل‌های میز پینگ پنگ در بازار موجود است. برخی از میزها حالت تاشو دارند و به‌راحتی قابل‌جمع‌شدن هستند و یا کمی کوچکتر از سایز استاندارد هستند. در واقع می‌توانیم بگوییم، رقابت و فناوری‌های جدید باعث شده تا میزهای گونه‌گونی برای شرایط مختلف طراحی و ایجاد شود. از این رو، حتی اگر فضای بسیار بزرگ برای بازی ندارید، می‌توانید با خرید میز پینگ پنگ مناسب، در فضاهای محدود خود نیز با این ورزش خوش بگذرانید. در نهایت، برای شناخت بهتر میزها و ویژگی‌های آن‌ها نیز می‌توانید به سایت لوزی به نشانی lozi.shop مراجعه کنید و انواع گوناگونی از میزها را با قیمت‌های متفاوت مشاهده کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • M IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    عالیییی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی