نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۳۰
سکوت طولانی نابغه کشتی سرانجام شکست/ آقای یزدانی و تمام کادر فنی حرمت‌شکنی کردند/ شخصیت من مهمتر از پول است
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

رحمان عموزاد قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: توافق من با تیم بانک شهر از ابتدا روی دو کشتی بود و آنها به توافق عمل نکردند.

رحمان عموزاد همراه با حسن یزدانی و محمدحسین محمدیان سه ملی‌پوش تیم کشتی بانک شهر در لیگ برتر بودند. این کشتی‌گیر ۲۰ ساله در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی صربستان توانست شگفتی‌ساز شود و مدال طلای وزن ۶۵ کیلوگرم جهان را کسب کند.

تیم بانک شهر با هدایت رضا یزدانی قهرمان سابق آسیا و جهان ۲ کشتی‌گیر خارجی نیز در ترکیب تیمش داشت و امیدوار به تکرار قهرمانی بود. بانک شهر سال گذشته به اسم صنایع مازندران قهرمان لیگ برتر شد اما در فینال فصل جاری با نتیجه تساوی ۵ بر ۵ و اختلاف امتیاز، قهرمانی را به پتروپالایش بلیش تاکستان واگذار کرد.

رحمان عموزاد پیش از مرحله پایانی لیگ برتر به مسئولان بانک شهر اعلام کرد در نیمه‌نهایی و فینال مبارزه نمی‌کند. او غایب جدال حساس با تاکستان بود و وقتی بانک شهر قهرمانی را از دست داد، مسئولان این تیم به شدت از عموزاد انتقاد کرده و فدراسیون کشتی را نیز متهم به تأثیرگذاری در تعیین قهرمان کردند.

عموزاد تا امروز سکوت کرد اما حالا در مقام پاسخگویی برآمده و اعلام کرده مسئولان بانک شهر به او توهین کرده‌اند.

رحمان عموزاد درباره اتفاقاتی که منجر به عدم حضورش در مرحله پایانی لیگ برتر و ناراحتی تیم بانک شهر از این کشتی‌گیر شد، اظهار داشت: مشکلاتی پیش آمد که اول از همه می‌گویم باید حرمت‌ها حفظ شود و کسی حق بی‌احترامی ندارد. آنهایی که این فضا را به وجود آوردند باید حد و حدود خودشان را در کشتی بدانند. جایگاه آنها در کشتی مشخص است و نقش آنها در این تیم هم روشن است.

وی تأکید کرد: من از روز اول مشخص کردم که چطور و چقدر کشتی می‌گیرم. قرارداد من برای دو کشتی در مرحله نیمه نهایی و فینال بود، چطور قهرمانان روس می‌توانستند فقط در این مرحله کشتی بگیرند، اما من که قهرمان جهان هستم، نمی‌توانستم؟ ظاهراً همیشه مرغ همسایه غاز است. من مانند همه کشتی‌گیران روس با لحاظ کردن شرایط جسمانی خودم که تازه از فشار جهانی برگشته بودم و با توجه به برنامه‌های آینده‌ام نمی‌خواستم زیاد در لیگ تحت فشار قرار بگیرم.

قهرمان کشتی آزاد جهان یادآور شد: از اول هم در همین راستا توافق کردم و انتظار داشتم من را هم مثل خارجی‌های تیم می‌دیدند. این هم مورد عجیب و خواسته زیادی نبود، بلکه قرارداد ما بود. خود ایشان (رضا یزدانی) بهتر از همه می‌داند. در مرحله مقدماتی از من خواسته شد که کشتی بگیرم، به احترام رضا یزدانی و کادر فنی یک کشتی گرفتم با آنکه شرایطم نه از نظر جسمانی و نه روحی و روانی خوب نبود. همان وقت به برادر بزرگترم فرزاد قول دادند اگر مقابل مقاومت کشتی گرفتم، دیگر در مبارزه با ستارگان از من نخواهند کشتی بگیرم تا برای نیمه نهایی و فینال آماده شوم.

عموزاد در پاسخ به این پرسش که آیا این موارد در قراردادش ذکر شده بود، گفت: من روز اول به رضا یزدانی و کادر فنی احترام گذاشتم و قراردادم سفید امضا شد و این موارد در آن قید نشد، ولی ما با هم صحبت کرده بودیم، ما باید مثل پهلوان‌ها عمل کرده و همانطور که حرف‌مان را روی تشک می‌زنیم، حرف‌مان به اندازه قرارداد سند باشد. پیش از آنکه به تیم بانک شهر بروم، دو تیم که اسم‌شان را نمی‌آورم من را می‌خواستند و شرایط‌شان از همه نظر بهتر از بانک شهر بود و آنها هم برای دو کشتی من را با رقم بیشتری می‌خواستند، اما نرفتم و با این تیم قرارداد سفید امضا کردم، چون حرف زده بودم و حرفم سند بود. ما با هم صحبت کرده بودیم اما زیر قول‌شان زدند و خواستند مقابل مقاومت و ستارگان ساری در مرحله مقدماتی کشتی بگیرم.

قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم جهان که قرار است تیم ملی آزاد را در جام جهانی آمریکا همراهی کند، تصریح کرد: من را تخریب کردند. برخی همه چیز را از بالا به پایین نگاه می‌کنند. آنها در زندگی شخصی من دخالت کردند. برای من پول مهم نیست، ضمن اینکه پولم را هم کامل نگرفتم و نصف قراردادم را دریافت کردم. در زندگی‌ام اول خدا، بعد هم خودم، شخصیتم، خانواده و آنهایی که برایم باارزش هستند، در اولویت هستند، اما آنها حرمت‌ها را شکسته و به من بی‌احترامی کردند. آقا رضا یزدانی، هادی حبیبی و تمام کادر فنی هم حرمت‌شکنی کرده و هم زیر قول‌شان زدند. به من گفتند تو قهرمان واقعی جهان نیستی، به روس و ژاپن می‌بازی. اینها برایم مهم نیست، فقط می‌خواهم بهترینِ خودم باشم و برای شاد کردن مردم کشتی بگیرم. برای من همه چیز پول نیست، شخصیتم مهمتر است.

وی با این جمله که برایش «شرط گذاشته بودند»، ادامه داد: گفتند بیا یک قرارداد ببندیم. اگر جلوی کشتی‌گیر تاکستان باختی ۷۰۰ میلیون پولت را برگردان. این حرف‌ها در شرایطی مطرح شد که من برای دو کشتی با آنها توافق کرده بودم.

عموزاد با اشاره به اینکه رئیس فدراسیون کشتی هم از او خواسته بود در مرحله پایانی تیم بانک شهر را همراهی کند، خاطر نشان کرد: علیرضا دبیر گفت بیا کشتی بگیر، به او گفتم احترام شما واجب است، اما آنها به شخصیت من و آنهایی که برایم باارزش هستند، بی‌احترامی کردند و حتی این پول هم برایم مهم نیست. او خواست که بیشتر فکر کنم و بعد هم ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون همین را از من خواست که گذشت کن و بیا کشتی بگیر، اما گفتم آنها دلم را شکستند و تخریبم کردند و مسائل دیگری هست که خیلی نمی‌خواهم راجع به آن توضیح دهم.

قهرمان نوجوانان و جوانان جهان در خصوص اینکه برادرانش هم در مرحله پایانی تیم بانک شهر را همراهی نکردند، گفت: ما هر سه برادر به احترام رضا یزدانی قرارداد سفید و بدون رقم امضا کردیم. رقم قرارداد من که مشخص بود و قرار بود در ازای دو کشتی ۷۰۰ میلیون بگیرم که نصف آن را دریافت کرده بودم، اما به برادر بزرگترم فرزاد ۴۰ میلیون پرداخت شد و به محمدعلی برادر دوقلویم که چهار بار برای‌شان روی تشک رفت و سه برد و یک باخت داشت، تنها ۲۰ میلیون دادند که طبیعتاً باید بیشتر از اینها پرداخت می‌شد، اما ما به رسم ادب و احترام حرفی نزدیم. کسی که زیر قولش زد، آنها بودند.

رحمان عموزاد تصریح کرد: امثال من، کامران قاسم‌پور، امیرمحمد یزدانی و یونس امامی نیستیم که اسپانسرها می‌روند، بلکه رفتن آنها از کشتی به خاطر این رفتارهاست. اگر ما کشتی‌گیران مشکل داشتیم که در تیم‌های دیگر هم دچار مشکل می‌شدیم، در حالی که دیدیم کامران، یونس و امیرمحمد در هیچ تیم دیگری به مشکل نخوردند. اینکه برخی حد و حدود خود را نمی‌دانند، اسپانسرها را فراری می‌دهد. قرار نیست به من پول بدهند و بی‌شخصیتم کنند. شخصیت من مهمتر از پول است، ولی متأسفانه یک عده همه چیز را پول می‌بینند و تا می‌بازند به‌هم می‌ریزند.

وی در پایان گفت: من هیچ وقت دنبال حاشیه نبوده و نیستم و از بچگی یاد گرفتم که در بدترین شرایط بجنگم و مبارزه کنم و حرمت‌ها را می‌شناسم. همه جامعه کشتی برای من قابل احترام هستند، ولی بعضی جنبه شکست ندارند و همیشه دنبال بهانه‌تراشی برای شکست‌شان هستند. آنها می‌خواهند با مقصر جلوه دادن دیگران شکست‌شان را توجیه کنند. من به دور از حاشیه و برای شادی دل هموطنان باز هم با تمام وجود تلاش می‌کنم که در خدمت کشتی باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • دانیال IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    شما نمیخواد برای ما کشتی بگیری . اول برو ادب یاد بگیر و برای بزرگتر و پیشکسوت خودت احترام قایل شو.
    • بینام IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      بزرگتر و پیشکسوتش سرش کلاه گذاشتن و چون قرارداد سفید امضا کرده نصف پول رو بهش دادن. افشا کردن این مسئله بی احترامی به بزرگتره؟
    • فرید IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      حرف چرت نزن پول گرفتی برو کشتی رو بگیراسپانسر یا مربی بزرگ مانند یزدانی چیکار کنن تو با دبیر وامثال اون هم دست شد که تیم یزدانی دوم بشه
  • احسان IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    ماشاالله پهلوان کاردرست
  • کاوه IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    بزرگترین اشتباه قرارداد سفید امضا کردن است.
  • سامان IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    کارت واقعا زشت بود
  • فانوس IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    الان کدوم قسمت حرفش بی ادبی بود !!!! ؟؟؟؟؟ آقای با ادب
  • سامان IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    اشتباه اول از خودت بوده که سفید امضاء کردی،، فدراسیون کاش سفت و سخت بر قراردادها نظارت کنه که این مشکلات پیش نیاد و حقی ضایع نشه.
  • قریشوندی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    یاد دارم همین یزدانی چند بار به اردو تیم ملی دعوت کردن حقش نبود،مصدوم بود حق دیگران هم خورد ،حالا عموزاد اگه خارجی بود همه براش ،،،،این چون چشاش رنگی نیستن ،شاید هم میگن مدالهای جهانیش بیشتر میشن بااین کارها میخوان نابودش کنن ولی باخدا باش پادشاهی کن
  • پریسا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    ورزشکارای ما باید اول یاد بگیرن حرفه ای رفتار کنن سفید امضا کردن معنا نداره و قرارداد و شرایط مورد نظرشون باید ثبت بشه... حرف مدرک نمیشه از قدیم هم گفتن حساب حساب است و کاکا برادر... ب امید سربلندی وطن
    • بهرام IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      حرفهای عمو زاده درست است از روی صداقت و یک رنگی و احترام به بزرگتر امضا کرده حالا آنهایی که قرار داد سفید امضا را جلو یک نفر کم تجربه وتازه کار میگذارند دلیلش هم همین است که طرف را اغفال کنند و از اعتمادش سو استفاده کنند از اولش هم نظرشان همین بوده
  • تنها خراسانی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    هیچ چیز مهم تر از امضا نیست البته روی کاغذ! پس نباید سفید امضا زد ان شاءالله در تمام مراحل زندگی چون کشتی سربلند و موثر باشی رحمان عزیز
  • جهانگیرطاهری IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    پولهارا برای تاج وکیروش جمع کنید کشتی را ول کنید فقط فقط فقط پول بدید به تاج وکیروش کشتی وبقیه رشته کیلوچنده اخ ازبخت ایما که خداگرفتار تاج وکیروشمون کرده کشتی با اینهمه افتخار را باکیروش قهرمان بدون افتخار مقایسه کنید یه ایرانی پیدانمیشه این پولهارا ازکیروش بگیرد وبه کشتی بدهند
  • فرهاد کوه کن IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    کاش سفید امضاء نمی کردی تا این مشکلات پیش نمیومد
  • Asghar SG ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    این حرفم از روی علاقه به ورزشکارانه که میزنم تا شما باشی قرارداد سفید امضا نکنی
  • محمدحاجیان IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    رحمان عموزاده بهترین وبا اخلاق ترین کشتی گیر از نظر من است در حقش ظلم کردند.کاش مرام پیشکسوتی جوری باشد که به این جوانان درس اخلاق ومرام بده نه اینکه فردا هیچ قول و قراری سر جاش نباشه. رحمان تو به خدا توکل کن وبرای مردم ایران بجنگ.تو بهترینی
  • غلامرضا ج US ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    یه خورده که معروف میشن خودشون گم می کنند خوب ۳ تا مشتی می گرفتی آسمون به زمین میومد
  • محمدرضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    رحمان تو از همه لحاظ بی نظیری .بچنگ تا اونای که نمیخان ببیننت کور بشن
  • محمد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    موفق باشی پهلوان
  • هادی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    اعتمادترین خیلی خوبه ولی وقتی منافه دروسط باشد رضا یزدانی هم زیرش میزنه ولی بازهم اول راهی تجربه میشه واست
  • محسن IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    آقا رحمان عزیز وقتی یک پیشکسوت پیشتان گریه کرد که کشتی بگیر می‌بایست پهلوانی میکردی وکشتی سوم را میگرفتی تا این مشکلات پیش نمی آمد.
  • مهر اذین IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    وقتی تصمیمی گرفته میشه باید تااخر ایستاد
  • کیثه ی کثیف. IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    وقتی به یه بچه که عمرش بیشتر از هزاری ندیده میلیونی و میلیاردی بدی همین میشه!اینکه ائتلاف درست کنید و بخواهید با من و داداشم اینا یه تیم رو مسخره کنی دوره ش گذشته.البته اونهایی هم که این جوجه ها رو پر رو میکنند مقصرن.اگه برای یک قرون که بهش میدادید ازش کار میخواستید الان اینجور زحمات و ابروی یک تیم رو اینجوری نمیبردند و تازه طلبکار هم باشن.کسانی قبل از این غوره نشده ها بودن که اسمشون رو تریلی نمیکشید اما اینقدر ناز نمیکردن .با یه مدال فکر میکنند تمام کشتی و ورزش به اینها بدهکارن!
  • فرید IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    با دبیر هم دست شده تیم یزدانی رو دوم کنن حالا آمده حرفهای بی‌ربط میزنه چرا فقط شما به مشکل افتادین از روسیه کشتی گیر آوردن به مشکل نخوردن حالا آمده ایراد میگیره
  • فرید IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    برو با دبیر هم دست شو تیم یزدانی رو دوم کنی هنوز زوده برات با بزرگی پهلوانی مثل یزدانی بیوفتی کلاه بردار29
  • علی اصغر غزنوی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    رحمان پسر زحمتکشی هست بارها برای کشتی به شهرمون نوکنده اومد هم اون و برادراش.من هم یکبار برای تجلیل از ورزشکاران به محلشون رفتم و کنار خودمم نشست.این حق رحمان بود که مطالبه خودش رو دریافت کنه.موفق باشی برادر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی