نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
شایعه خنده‌دار درباره ‌هم‌گروه‌های ایران/ انگلیس و ولز تبانی می‌کنند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هر ۴ تیم گروه دوم رقابت های جام جهانی شانس صعود به مرحله بعد را دارند.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی ارزشمند مقابل ولز، خودش را برای دیدار فوق العاده حساس امشب مقابل آمریکا آماده می کند. این درحالیست که شاگردان کیروش حالا شانس بسیار خوبی برای صعود به مرحله بعدی رقابت های جام جهانی دارند و می توانند امشب برای اولین بار این اتفاق مهم را در تاریخ فوتبال ایران رقم بزنند. در پایان دور دوم، انگلیس ۴ امتیاز، ایران ۳ امتیاز، آمریکا ۲ امتیاز و ولز یک امتیاز به دست آوردند تا شاگردان ساوت‌گیت و کی‌روش از بیشترین شانس برای صعود برخوردار باشند.

هفته پایانی امشب و به صورت همزمان برگزار خواهد شد که در آن ایران به مصاف آمریکا می‌رود و ولز رودرروی انگلیس می‌ایستد. از بین سه حالت دیدار تیم‌ملی، یک حالت (برد) حکم به صعود قطعی می‌دهد و یک حالت (باخت) منجر به حذف قطعی خواهد شد اما شرایط تساوی پیچیده است. اگر تیم‌ملی مقابل آمریکا به پیروزی برسد و انگلیس مقابل ولز با باخت یا تساوی متوقف شود، شاگردان کی‌روش اتفاق شگفت‌انگیزی را رقم می‌زنند و به عنوان تیم اول گروه راهی دور بعد شوند. 

در صورتیکه تیم ملی مقابل آمریکا مساوی کند و ولز موفق به شکست انگلیس شود، ایران و آمریکا حذف خواهند شد و دو تیم از بریتانیا راهی دور بعدی خواهند شد. اتفاقی که شایعه تبانی این دو تیم را طی ۲۴ ساعت گذشته در فضای مجازی به راه انداخته است. هرچند احتمال حذف شدن انگلیس از رقابت ها خیلی بعید است و این تیم باید با تعداد گل زیاد از ولز شکست بخورد، اما دلایل دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد، سه شیرها تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند مقابل ولز کم بگذارند و به نوعی به همسایه خود راه بدهند.

در صورت پیروزی تیم ملی مقابل امریکا و توقف انگلیس مقابل ولز، شاگردان ساوت گیت در گروه دوم خواهند شد و ضمن قرار گرفتن در گروه سخت تر جدول به احتمال فراوان باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هلندی بروند که طبیعتا به مراتب قدرتمند تر از سنگال یا اکوادور خواهد بود. از همین رو انگلیس تحت هیچ شرایطی نمی خواهد فرصت صدرنشینی در این گروه را از دست بدهد و از همین رو شایعه تبانی انگلیس و ولز نادرست است.

از طرفی، انگلیسی‌ها و ولزی‌ها چندان رابطه خوبی با هم ندارند. در فوتبال هم بعد از اتفاقات یورو ۲۰۱۶ که ولز بالاتر از انگلیس قرار گرفت و سه‌شیرها در مرحله یک‌شانزدهم به دست ایسلند حذف شدند، در حالی که ولز تا نیمه‌نهایی هم بالا رفت، انگلیسی‌ها مورد تمسخر ولزی‌ها قرار گرفتند و همین مسئله تبدیل به یک کینه شده است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی