خداداد می‌توانست پاس بدهد تا گلزنی کنم/ به استیلی و میناوند گفتم من بیایم تیم ملی نتیجه می‌گیرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان اعتقاد دارد اگر خداداد عزیز روی گل دوم توپ را پاس می‌داد، زندگی من عوض شده بود.

ابراهیم تهامی در گفت‌وگو با خبر ورزشی درباره بازی حماسی استرالیا و ایران در ۸ آذر ۱۳۷۶ اظهار داشت: حقیقت این است که کسی باور نمی‌کرد آن تیم استرالیا که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال استرالیا بود، از صعود به جام جهانی بازماند، ولی با اینکه ما با استرس زیاد وارد ورزشکار شدیم من دلم قرص و محکم بود که خدا با ماست و این بازی نتیجه خواهیم گرفت.

وی افزود: یادم می‌آید هنوز بازی شروع نشده بود و وقتی استیلی و زنده یاد میناوند می‌خواستند به زمین بروند، این دو نفر گفتم که نگران نباشد و هر زمان که من وارد بازی شدم مطمئن باشید تیم ملی نتیجه می‌گیرد و به جام جهانی صعود می‌کنیم. البته این حرف من لاف بود و فقط خواستم دلگرمی‌به بچه‌ها بدهم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵ دقیقه اول این بازی آنقدر تحت فشار بودیم که روی نیمکت ما هیچکس صداش در نمی‌آمد و همه مات و مبهوت از سرعت بالای بازی حریف بودیم. فکر میکنم باید ۵ و ۶ گل دریافت می‌کردیم اما خدا کمک کرد نتیجه ای رقم خورد که تا سالیان سال از یاد نخواهد رفت.

وی در مورد ویرا سرمربی برزیل تیم ملی گفت: او در بین دو نیمه گفت که من حرف‌ها و نکات تاکتیکی را گفتم و نیازی نمی‌بینم که دوباره بازگو کنم. شما بروید و بازی خودتان را انجام بدهید. فقط یک چیز است که لازمه بدانید الان یک کشور دنبال نتیجه شما نیست بلکه قاره پشت شماست. خیلی از کشور آسیایی دوست دارند یک کشور آسیایی در بازی پلی آف پیروز شود. به یاد دارم زمانی که میخواستم به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان بشم تیم ملی با دو گل از استرالیا عقب بود، ویرا به من گفت که الان وقتش است که خودتو نشون بدهی و ثابت کن قابلیت‌های بالایی داری. حق خودت را در زمین بگیر. که خدا هم کمک کرد و با ورودم در زمین دو گل زدیم و به جام جهانی صعود کردیم.

تهامی در ادامه توضیح داد: در صحنه گل دوم خداداد می‌توانست به من پاس بدهد البته خداداد برای من همیشه عزیز است اما هر کس دیگری بود آن توپ را پاس می‌داد تا من توپ را به گل تبدیل کنم. در حال خداداد تصمیم گرفت خودش به توپ ضربه بزنه و آن توپ هم تبدیل به گل شد. ولی اگر من آن توپ را گل می‌کردم شاید زندگی من خیلی عوض می‌شد.

مهاجم اسبق تیم ملی در ادامه اظهار داشت: بعد از بازی رختکن ما مثل یک اتاقی بود که موشک با آن اصابت کرده بود. در واقع به هم ریخته بود و همه چی غیر نرمال بود. آنقدر خوشحال بودیم کسی ساعت را نگاه نمی‌کرد وهیچ کس از حالت شادی نمی‌توانست خارج شود. فکر کنم دو ساعتی در رختکن بودیم.

تهامی در پایان گفت: آن بازی فراموش نشدنی است من هم مثل همه کوچکی در این موفقیت داشتم تا تیم ملی به جام جهانی صعود کند. ولی حیف که در جام جهانی ۱۹۹۸ من از لیست تیم ملی خط خوردم و نتوانستم جام جهانی را تجربه کنم. من هرگز آنهایی که علیه من توطئه کردند که از لیست تیم ملی خط بخورم را نمی‌بخشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آشنا روشنا IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    خدا نبخشدشون.همونا ایویچ رو هم کله پا کردند و الان تکذیب میکنند.خود جلال طالبی در صدر توطئه گران بود.میخواست خودش باشه.جالبه به صفایی فراهانی گفته بود این هیچی حالیش نیست و در جام جهانی نتیجه نمیگیریم درحالیکه اگر ایویچ بود و عابدزاده هم بازی اول میتونست بازی کنه، به احتمال زیاد صعود میکردیم.هر چه میگذره به اتفاقات اون سال بیشتر آگاه میشیم.نمیدونم چرا طالبی که از طرفداران اندیشه های ضد انقلابی بود، چطور یهو مربی تیم شد.فقط به این بهانه که امریکا زندگی میکنه و این تیمو میشناسه. ایویچ که دانش بیشتری داشت. بچه های تیم ۹۸ همه میگن که سه تیم گروه رو جزء به جزء واسمون آنالیز کرده بود و در بازی ها خیلی بکارمون اومد،خصوصا در بازی اول و بازی با امریکا.جلال طالبی حتا در ارنج هم از خود بچه ها کمک میگرفته. حالا از تاکتیک چی میخواسته یادشون بده؟!طالبی الان هم اونور آب با شبکه های معاند کار میکنه.
  • اومید IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    تیم ملی همیشه در ید بچه های تهرون بود و هست هنوز ... شما مطمئن باشید اگه علی دایی بچه تهرون بود تو بیست سالگی تیم ملی بود ... مطمئن باشید بیشتر هم بش پاس میدادن .. شک نکنید اگه بلاژویچ نبود کسی به میرزاپور اجازه ملی پوش شدن نمیداد...
  • ریاضی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    تو اگه توهم نزنی و بجای خالی بندی و حرف زدن کار کنی زندگیت عوض میشه
  • اعتدال IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    گل می زدی مهم نبود. مهم این بود که بعدا همون گل رو دستاویز برای اهداف دیگه می کردی که بعضی ها استادند در اون کارها. تا اونجا که یادمه در گلی که کریم زد خیلی تاثیرگذار بودی. اون آدما همینم برا خودشون تبلیغ و دستاویز می کردند. در انتخاب هم معمولا همونا هستند. بی خیال، سلامتی باشه که همین سلامتی مهمه.
  • امین IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    یه فوتبالیست نابغه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی