نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
طعنه ستاره پیشین پرسپولیس به کی‌روش؛ او پیشنهاد داشت، تهران‌گردی نمی‌کرد!/ فوتبال تغییر کرده؛ باید از ژاپن و کره جنوبی الگو بگیریم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ناصر محمدخانی ستاره اسبق تیم ملی ایران معتقد است اگر حواس خود را جمع نکنیم فاصله فوتبال ما با ژاپن و کره جنوبی بیشتر از این خواهد شد.

ناصرمحمدخانی در واکنش به حذف تیم ملی از جام‌جهانی با بیان این جمله می‌گوید: واقعیت امر این است که امروز فوتبال ژاپن خرج خود را از قاره آسیا جدا کرده است. این تیم توانسته است آلمان و اسپانیا را شکست داده و به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند در حالی که همه تصور می‌کردند در این گروه چشم بادامی‌ها اولین تیمی‌باشند که حذف می‌شوند.

او ادامه می‌دهد: ژاپنی‌ها اما با همکاری تیمی، وحدت، همدلی و استفاده از یک مربی کاربلد بومی توانست غیر ممکن را ممکن کرده و اسپانیا و آلمان را شکست دهد. کاری که از هیچ تیم دیگری از قاره آسیا بر نمی‌آمد. ما باید از ژاپنی‌ها الگو بگیریم و بدانیم فوتبال نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است. دیگر نمی‌توان با یک مربی ۷۰ ساله موفق ظاهر شد و باید به فکر مربی جوان و با انگیزه تری باشیم. اینکه یک دسته از بازیکنان علاقه دارند فلان مربی سرمربی تیم ملی باشد به سود فوتبال ایران نیست.

محمدخانی در مورد پیروزی کره جنوبی مقابل پرتغال هم صحبت کرده و می‌گوید: کره جنوبی دیگر نماینده آسیا هم پرتغال را شکست داد و ثابت کرد از چه قدرتی برخوردار است. این تیم هم یک مربی با انگیزه و جوان پرتغالی به اسم بنتو دارد که تیمش را به خوبی هدایت می‌کند. ما باید این تیم و ژاپن را الگو قرار دهیم و نباید در خواب غفلت باشیم. باید بپذیریم موفقیت در جام جهانی یعنی ژاپن و کره جنوبی نه اینکه با یک پیروزی برابر ولز حماسه سازی کنیم. باید واقعیت‌های فوتبال را بپذیریم.

مهاجم گریزپای تیم ملی ایران و پرسپولیس در دهه ۶۰ ضمن اشاره به بازگشت کی‌روش به تهران و حضور این مربی در کاخ سعد آباد، یادآور می‌شود: شک نکنید اگر کارلوس کی‌روش پیشنهاد خارجی داشت هرگز به ایران برنمی‌گشت و تهران‌گردی نمی‌کرد! او پس از اینکه در جام ملت‌های آسیا همراه ایران ۳ گل از ژاپن خورد و نتوانست موفق شود به کلمبیا و مصر رفت. نتیجه حضورش در این دو تیم چه بود؟ او نتوانست تیم کلمبیا را با آن همه بزرگ به جام جهانی برساند و در مصر هم عملکرد موفقی نداشت. پس از آن دوباره به ایران برگشت و سرمربی تیم ملی کشورمان شد.

ناصرمحمدخانی ادامه می‌دهد: کارلوس کی‌روش مربی بزرگی بوده اما درگذشته و الان دیگر آن مربی سابق نیست. تیم ملی ایران اما یک مربی با دانش و جوان تر می‌خواهد که شجاعت بیشتری داشته و به دنبال فوتبال هجومی‌و زیبا باشد. فوتبال ایران پتانسیل لازم برای ارائه فوتبال تهاجمی را دارد و نباید فقط دفاعی بازی کند. ما اگر مقابل آمریکا کمی‌هجومی‌تر و مثل ۱۵ یا ۲۰ دقیقه پایانی بازی می‌کردیم حتم بدانید از گروه خود صعود می‌کردیم.

طعنه ستاره پیشین پرسپولیس به کی‌روش؛ او پیشنهاد داشت، تهران‌گردی نمی‌کرد!/ فوتبال تغییر کرده؛ باید از ژاپن و کره جنوبی الگو بگیریم

او خاطرنشان می‌کند: امسال شاید بهترین شرایط برای صعود تیم ملی ایران به دور حذفی جام جهانی به وجود آمده بود. ما شکست سنگینی را مقابل انگلیس متحمل شدیم اما مقابل ولز یکی از ضعیف ترین تیم‌های قاره اروپا برنده شدیم و به لطف تساوی این تیم با آمریکا بهترین فرصت را برای صعود داشتیم اما نتوانستیم استفاده کنیم. به نظر می‌رسید ما برای مساوی کردن برابر آمریکا بازی کردیم و درصورتی که برای پیروزی و برد به میدان می‌رفتیم موفق تر ظاهر می‌شدیم. به همین خاطر هم می‌گویم تیم ایران یک سرمربی جوان و شجاع تر می‌خواهد. کسی که بتواند تغییرات اساسی در تیم ملی بدهد و این تیم را برای ۴ سال دیگر و جام جهانی بعدی آماده کند.

ستاره پیشین خط حمله تیم ملی ایران در خصوص عملکرد مهاجمان تیم کشورمان در این رقابت‌ها نیز می‌گوید: تیم ایران برای اولین بار در جام جهانی ۴ گل زد که ۲ گل آن را مدافعان زدند. مهدی طارمی‌در بازی با انگلیس و ولز خیلی خوب بازی کرد و نشان داد ستاره تیم ایران است. سردار آزمون هم با وجود پشت سر گذاشتن مصدومیت زحمت خود را کشید و به نظرم نقش مهمی‌در پیروزی مقابل ولز داشت اما همان طور که گفتم فوتبال ایران پتانسیل تهاجمی‌بیشتری دارد. ما می‌توانیم با هافبک‌های تکنیکی‌تر، موقعیت‌های بیشتری برای مهاجمان خود ایجاد کنیم و امیدوارم در آینده بازیکنان تکنیکی و پاسورتری را در ترکیب تیم ملی مشاهده کنیم.

ناصرمحمدخانی همچنین در خصوص قهرمان احتمالی جام جهانی نیز پیش بینی می‌کند: مثل همیشه برزیل مدعی اصلی قهرمانی است. این تیم در قطر هم مدعی اصلی است در حالی که فرانسه مدافع این عنوان است. فرانسه ستاره ای مثل امباپه دارد که می‌تواند در صدم ثانیه نتیجه را تغییر دهد و شاید این تیم بتواند بار دیگر قهرمان جام جهانی شود. اسپانیا هم شاید مدعی باشد اما دیگر آن تیم سابق نیست در حالی که آرژانتین و مسی هم نیم نگاهی به قهرمانی دارد. به هر حال رقابت بین این تیم‌هاست و باید دید در نهایت چه تیمی به این عنوان خواهد رسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • گابریل باتیستوتا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    دیگه الان بحث الگو گرفتن و اینها نیست ، چیزی که مشخصه تیمی که دونده تر و جنگنده تره بیشتر پرس میکنه در نتیجه میتونه جلوتر و بالاتر بازی کنه مثل(انگلستان) و تیمی که کمتر میدود مجبوره که عقب تر بازی کنه و از عقبتر پرس کنه و در نتیجه دفاعی تر بازی کنه مثل(ایران)
  • مرتضی مقدم IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    بنظرم حرفش در مورد کیروش اشتباهه ،کیروش هزارتا پیشنهاد دارهولی به عشق ایران مونده تهران تفریح‌ میکنه ، منتظر نیست با ایران بره اسیا که‌ شاید یه مقامی بیاره باز دوستان بریزن خیابون حماسش کنن تا شاید شکستای اخیرشو بشوره ،با این نتایج درخشان تو ایرانو مصر و کلمبیا همه دنبالشن
  • ط IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    ولز تیم ضعیفی نیست خیلی از بازیکنانش تو لیگ انگلیس بازی میکنن.ولز تیم قدرتمندی بود که با آمریکا هم مساوی کرد.اینکه بخوایم ولز رو ضعیف جلوه بدیم درست نیست.ما به آمریکا باختیم چون تاکتیک درست نداشتیم چون ترسو بودیم چون تیم ملی مون جوان نبود چون برخی بازیکنان اصلا تحرک و تلاش نکردن.شما کره و ژاپن رو ببین چه تلاشی کردن.همین استرالیا چطور بازی کرد.تیم ایران هم تو نفرات دعوت شده به تیم ملی و هم در ترکیب و ارنج و سیستم بازی مشکل داشت.
  • عادل IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    به نظر من هم دوران کيروش توی ايران تمام شد !!! ولی بهترين مربی دنيا را هم بياوريد بايد از همين بازيکنان موجود تيم ملی را بسازد ! وقتی تيم ملی کشوری در مقاطع نوجوانان ، جوانان و اميد هيچ مقامی در سطح آسيا نمی آورد ، وقتی درسطح باشگاه های آسيا پس از سالها هيچ مقام قابل توجه ائی کسب نمی کنيم وقتی تنها و تنها يک يا دو لژيونر در سطح طارمی و آزمون داريم چطور بايد خود را با ژاپن و کره و قطر و عربستان مقايسه کنيم و انتظار داشته باشيم گوارديولا و کونته و ... تيم ما را به سطح اول جهان برسانند ؟؟؟ وقتی برای فوتبال ما هنوز رقم 50 هزار دلار حقوق ماهانه رقم زياديه چطور می خواهيم برای زير ساخت ها و بازی تدارکاتی و مربی خارجی و ...هزينه کنيم ؟؟ما در سال 2014 تيم پيری داشتيم و اين نقص در سال 2018 جبران و به يکی از تيم های جوان تبديل شد ولی مجددآ پروسه بازيکن سازی متوقف شد تا اينکه تيم 2022 به پير ترين تيم جام تبديل شد . يعنی طی 4 سال گذشته ما در زمينه پرورش بازيکن درجا زديم ...
  • محمد طوفان جیرفتی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    به نظر من مربی داخلی بهتره همه میشناسه جوانگرایی باتجربه تکنیکی رادعوت کنه تیم ملی
  • اع IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    مربی جوان خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی