نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بررسی نتایج تیم ملی در زمان حضور کی‌روش در جام جهانی نشان می دهد تیم او فقط یکبار توانسته بازی باخته را به تساوی بکشاند.

یکی از ایرادات جدی که به کی‌روش وارد می شود، ترسو بودن و احتیاط زیاد او است. اینکه نمی شود مقابل تیم‌های بزرگ دنیا و فوق ستاره‌هایشان بازی مالکانه و هجومی را ارائه داد، فرضیه ای تقریبا درست است ولی در زمان‌هایی که تیم ملی نیاز به گل زدن و کسب امتیاز داشته هم کی‌روش احتیاط را رها نکرده و همین موضوع یکی از جدی ترین نقدهایی است که به او وارد می شود.

بررسی نتایج تیم ملی در ۳ دوره اخیر جام جهانی که هدایت تیم ملی را کارلوس کی‌روش برعهده داشته نشان می دهد، تیم او به جز در یک مورد نتوانسته در سایر بازی‌هایی که گل اول را دریافت کرده ، به بازی برگردد و به قول فوتبالی‌ها کامبک بزند. تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل نیجریه به تساوی بدون گل رسید. مقابل آرژانتین با گل دقایق پایانی مسی مغلوب شد و در بازی آخر مقابل بوسنی هم گل اول را دریافت کرد ولی نتوانست به بازی برگردد و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد. مثلا در همان بازی مقابل بوسنی ، تیم ما به یک برد نیاز داشت تا بتواند از گروه خود صعود کند ولی این اتفاق رخ نداد.

در جام جهانی ۲۰۱۸ تیم کی‌روش مقابل مراکش با یک گل به برتری رسید. در بازی دوم مقابل اسپانیا گل اول را دریافت کرد ولی نتوانست به بازی برگردد و با همان گل شکست خورد. در دیدار آخر مقابل پرتغال تنها بازی بود که تیم کی‌روش با وجود اینکه گل اول را دریافت کرد، موفق شد با پنالتی کریم انصاریفرد به بازی برگردد و کار را به تساوی بکشاند. با این حال در آن بازی تیم ملی برای صعود نیاز به یک گل دیگر داشت که زده نشد.

در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که پایان تلخی برای ما داشت، کی‌روش و تیمش مقابل انگلیس گل اول را خوردند و نه تنها خبری از بازگشت نبود، بلکه ۵ بار دیگر هم دروازه تیم ملی باز شد و سنگین ترین شکست تیم ملی در تاریخ جام جهانی رقم خورد. در بازی مقابل ولز کی‌روش برخلاف همیشه ترس و احتیاط را کنار گذاشت و تیم ملی در یکی از بهترین نمایش‌های تاریخ خود موفق شد با دو گل حریف را شکست دهد. در بازی آخر که هنوز تلخی آن را حس می کنیم ، تیم ملی فقط نیاز به یک تساوی داشت ولی این اتفاق رخ نداد و کی‌روش برای سومین جام جهانی متوالی با ایران نتوانست جایی در بین ۱۶ تیم برتر جام جهانی داشته باشد.

تیم کی‌روش در این دیدار هم گل اول را دریافت کرد ولی خبری از گل تساوی نبود و بازگشتی وجود نداشت. این درحالی بود که تیم ملی در این دوره پر بود از بازیکنان هجومی خوب. ستاره‌هایی که هرکدام در تیم‌های باشگاهی شان جزو بازیکنان تاثیرگذار محسوب می شوند ولی نتوانستند گره از کار تیم ملی در دیدار مقابل آمریکا باز کنند.

کی‌روش نشان داده وقتی تیمش گل اول را دریافت می کند، به سختی توان جبران آن را دارد و این موضوع به یکی از نقص‌های بزرگ او تبدیل شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ولی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    انقدر بر موندن کی روش اصرار میکنند تا بالاخره مردم مجبور بشن با گوجه کی روش بدرقه کنند..
  • آشنا روشنا IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    خیلی عجیبه. یه شخص سه دوره متوالی در جام جهانی،مربی یه کشور باشه. چنین اتفاقی تا حالا در مورد کشورهای دیگه افتاده؟چند بار؟ فرضا اگه دو جام اول قهرمان هم میشد،بعید میدونم برزیل و آلمان و ... به یه مربی سه دوره فرصت بدند.آخه اونا چیزی از فوتبال سرشون نمیشه. فکر کنم این مربی از ما دستمزد نمیگیره و رایگان کار میکنه.احتمالا برای حفظ شان یه قرارداد صوری باهاش بستند.مگه میشه سه دوره ، بدون یه موفقیت، همیشه باشی؟ مشکوکه. ممکن هم هست که انگلیس پول این مربی رو داده باشه تا بعنوان نفوذی ما رو شیش تایی کنه. باور کنید خیلی مشکوکه. لازمه این مساله قبل از خروج مربی مذکور بررسی بشه. به اتهام جاسوسی قابل پیگرده. آخه وزیر هم ازش تشکر کرد. وزیر هم باید استیضاح بشه. تشکر بخاطر شیش تایی شدن؟ من به این وزیر و این مربی مشکوکم. اینا نفوذی دشمن هستند.
  • Iℳaŋ IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    کیروش بدرد نخورترین و بدترین و ترسو ترین مربی خارجی بوده که ایرانی هارو تا تونسته تحقیر کرده و یه پول هنگفت و وحشتناکی هم گرفته دریغ از یه کار مفید برا تیم ملی... البته تازمانی که اشخاصی چون تاج و...تو فدراسیون باشن یه روز خوش فوتبال ایران نمیبینه....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی