نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
عکس| گزینه جذاب نیمکت ایران و جانشینی کی‌روش مشتری پیدا کرد/ رویای هواداران تیم ملی دوباره بر باد می‌رود؟
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حذف عربستان باعث نشده تا کشورهای دیگر عملکرد رنار را در این تیم نادیده بگیرند.

تیم ملی فوتبال عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با هدایت اروه رنار سرمربی فرانسوی شرکت کرد. عربستان در گام نخست آرژانتین را شکست داد و شگفتی ساز بزرگ این دوره از مسابقات لقب گرفت. با این حال مردان رنار در دیدارهای بعدی برابر لهستان و مکزیک باوجود ارائه بازی خوب شکست خوردند تا از رسیدن به مرحله حذفی باز بمانند.

حذف عربستان اما باعث نشد تا کشورهای دیگر عملکرد رنار را در این تیم نادیده بگیرند. رنار یکی از مربیان مورد علاقه فدراسیون فوتبال ایران بعد از جدایی کارلوس کی روش در سال ۲۰۱۹ از تیم ملی بود اما متعهد بودن رنار به تیم مراکش در آن مقطع زمانی و عجله فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید، باعث شد تا «مارک ویلموتس» هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

بعد از حذف ایران و عربستان از جام جهانی ۲۰۲۲، نام رنارِ ۵۴ ساله برای هدایت تیم ملی بازهم به جای کی روش بازهم بر سر زبان‌ها افتاد و بعضی از هواداران ایران خواهان جذب او شدند؛ آن‌هم در شرایطی که هنوز تکلیف کی روش به صورت رسمی مشخص نشده است. هرچند که گفته می‌شود مربی پرتغالی به صورت شفاهی با فدراسیون ایران برای نشستن روی نیمکت تیم ملی تا جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا توافق کرده است.

اما «نبیل دلیت» خبرنگار «فرانس‌فوتبال» با انتشار پیامی خبر داد تیم ملی قطر که به عنوان میزبان جام جهانی ناکامی بزرگی را تجربه کرده است، حالا در تلاش برای عقد قرارداد با مربی فرانسوی است.

نبیل همچنین مدعی شد بلژیکی‌ها هم دیگر مشتری رنار هستند و نام او به عنوان گزینه جانشینی «روبرتو مارتینز» مطرح شده است. بلژیک هم مثل ایران و قطر یکی از ناکامان مرحله گروهی جام جهانی بود و از صعود به مرحله حذفی بازماند.

عکس| گزینه جذاب نیمکت ایران و جانشینی کی روش مشتری پیدا کرد/ رویای هواداران تیم ملی دوباره بر باد می رود؟

همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که رنار پیش از شروع جام جهانی قراردادش را با فدراسیون فوتبال عربستان تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرده است. او هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده که در عربستان به کارش ادامه می‌دهد و یا از این تیم جدا خواهد شد با این حال دو روز پیش با انتشار پیامی ضمن تشکر از هواداران عربستان و حمایتشان در جام جهانی، اعلام کرد که «به زودی» آنها را خواهد دید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • ارسلان IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    بازی آرژانتین عربستان رو کی دید؟ عربستان کلا سه تا توپ توی چارچوب زد، دوتاش رفت تو گل. آرژانتین فقط سه تا گل زد که وی ای آر میلیمتری ردش کرد. الکی از این مربی های دوزاری، اسطوره نسازید. این اگه تیم بود از لهستان و مکزیک هم امتیاز می گرفت. جالبه بازی مکزیگ دو تا جلو بود، ولی بازم عربستان قدرت حمله نداشت و مکزیک حمله می کرد.
    • کارلوس بزرگ IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      این آقای رنار امسال با عربستان نتونست به دور دوم بره چهارسال قبل ۲۰۱۸ با مراکش نتونست بره دور دوم اگه یادتون باشه توی گروهمون بودن ما سوم شدیم مراکش با ایشون چهارم من دیگه حرفی ندارم .
    • ناشناس IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      کارلوس برای امثال تو کیسه کش بزرگ نه برای تیم ملی خیلی دوستش دارین بکنین مربی کیسه که با هم مطابقت دارین جفتشون فاز دفاعی دارن
  • کابوی موج سوار IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    DNA فوتبال ما تهاجمی هست! ما به یه مربی با دانش برزیلی نیاز داریم که فوتبال ما رو بکوبه و از نو بسازه. یا اینکه هزینه کنیم و زیدان یا گواردیولا رو بیاریم. یا اینکه یه اتاق فکر از تمام مربیان ایرانی که مدرک مربی گری معتبری دارند تشکیل بدیم و اونها به اجماع برسند و چند نفر رو از بین خودشون انتخاب کنند. مثلا جواد نکونام و فرهادی مجیدی همزمان باهم تو تیم ملی کار کنند. جواد برای تفکرات دفاعی و فرهاد برای تفکرات هجومی! باید به خاطر تیم ملی از غرور و منافع خودشون بگذرند. باید اون اتاق فکر هم برای تیم ملی کار کنند. کاری که الان ژاپن داره انجام میده ماحصل همون اتاق فکرهاست.
    • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      پیشکسوتان ما انقدر قد و یکدنده هستن که به هیچ وجه به این تفاهمی که گفتی نمیرسن. هرکی دنبال مطرح کردن خودشه و دارو دستش.
    • کریس اسمالینگ IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      لیگ برتر فوتبال ایران که همه دفاعی بازی می کنن کجا فوتبال هجومی دی ان ای فوتبال ایرانه؟ از توهم خارج بشیم بهتره ... فوتبال ما فوتبال دفاعی فیزیکی هست
    • عادل IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      ميشه بفرمائيد DNA آلمان و اسپانيا وايتاليا و آزژانتين و ... چيه ؟؟؟ مربی تيم ملی قرار نيست که فوتبال را بکوبند و دوباره بسازند ، اين وظيفه باشگاه هاست که در اين زمينه سرمايه گذاری کنند ! کدام تيم باشگاهی ما هجومی و برزيلی بازی می کنه که تيم ملی ما بازی کنه ؟؟؟ اجماع مربيان ؟؟؟؟؟ کجا شما چنين نمونه ائی ديديد ؟؟؟ فکر کن وسط بازی مربيان شور کنند که چه بازیکنی تعويض بشه و حالا از کناره نفوذ کنيم يا از وسط !!!!!!!!
  • پدرام CA ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    رنار مربی خوبیه ولی فراموش نکنیم که عربستان و قطر نتها تیمهای این دوره بودند که بازیکنها برای مدت طولانی قبل از جام دربست در اختیار تیم ملی بودند. این برتری نسبی بزرگی برای این دو تیم بود که نتونستند استفاده کنندو به خصوص این دوره که بقیه تیمها 5 روز قبل از جام جمع شدند
  • 4444همیشه ابی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    آقای عزیز بیخودکی زور نزن فرهنگ فرانسویها به ایرانی جماعت نمیخوره برن یه مربی فنی بیارن که انسانیت سرش بشه شاید زاکه رونی مناسب باشه واقعا فنیش بیسته حالا نمی‌گم ایتالیایی‌ها فرشته هستند حداقل فرهنگشون به ما میخوره یعنی من بمیرم تو بمیری حالیشون میشه و آدم های خونگرم و باحالی هستند ولی امان از دست این فرانسه و فرانسوی زبان! ویلموتس هم فرانسوی زبان بود یه نامرد عوضی و بی اخلاق که به همه صفات زشتش افتخار میکنه مبادا دور و بر یه همچین موجوداتی بریم پناه بر خدا
  • ناشناس FR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    برای جام ملت های آسیا مربی ژاپنی حاضر در تیم ژاپن باید بیاریم که فوتبال سرعتی است یا مربی تیم اسپانیا که فوتبال پاسکاری نزدیک
  • Y IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    این مربی رو یادتون بیارین که با مراکش توو جام جهانی قبلی اخر شد ولی همون بازیکنا با مربی جدید تیم اول گروه خودشون صعود کردن پس یه کم منطقی به فوتبال نگاه کنید!این اگه مربی بود مراکشی که الان بهترین تیم جامه رو توو گروه خودش اخر نمیکرد توو جام حهانی قبلی
  • حسین IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    ببخشيد کدام رویا؟ ما که رویای آوردن رنار رو نداریم و نداشتیم. نمی دونم منظورتون کدوم هواداره. این مربی نه قیافه اش به ما می خوره نه اخلاق و نه رفتارش، نه بار فنی اش بيشتر از اسکوچیچ و کی روشه و نه موفقیت مهمی کسب کرده. یه چیزی در حد ویلموتسه.
  • اسماعیل IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    متاسفم برای کسایی که فکر میکنن مشکل با تعویض مربی حل میشه. نتیجه نگرفتنمون فقط بخاطر نداشتن زیرساخت و برنامه و بودجه خوب وقوی مثل عربستان و اون دو کشور شرقیه. پنجاه ساله رنگ المپیک ندیدیم اونوقت این سه کشور یا از مقام دارانه المپیکن یا از صعود کنندگان به مراحل حذفیش، چه رده امید جوان نوجوان. واقعا بی انصافیه که انتظار داشته باشیم مثل این سه تا حاصل دسترنجمونو تو جام های جهانی درو کنیم، حقمون نیست حقمون نیست. و خداحافظ جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳قطر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی