نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ریکاردو ساپینتو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از برگزاری دیدارهای تیم استقلال مقابل حریفانی مثل نفت مسجد سلیمان، پیکان، فولاد، ذوب آهن و نساجی مازندران که همگی با روشی کاملا دفاعی بازی کردند سرمربی استقلال نسبت به این شیوه فوتبال لب به اعتراض گشود.

ریکاردو ساپینتو که ظاهراً تا پیش از دیدار با پیکان به ندرت دیده بود تیمی تا این اندازه دفاعی بازی کند در نشست خبری پس از بازی هفته پنجم استقلال گفت: «این روش فوتبال(تیم پیکان) اصلاً فوتبال نیست! فوتبال باید شاداب، رو به جلو و تهاجمی باشد تا تماشاگر از دیدنش لذت ببرد. اینکه همه عقب بایستند و بخواهند مانع از گل خوردن تیمشان شوند، شباهتی به فوتبال زیبا ندارد».

اما ساپینتو بعد از پیکان در چند مسابقه دیگر باز هم در مواجهه با چنین روشی از سوی برخی سرمربیان (که تحت تاثیر سبک فوتبال کارلوس کی‌روش هستند) تصمیم گرفت به طراحی روشهای جدید برای گلزنی به چنین تیم‌هایی اقدام کند. روش‌هایی که البته جواب هم داد و استقلال توانست با وجود مشکلات داوری، خودش را تا رده دوم بالا بکشد و برای مثال ذوب آهن را اینقدر تحت فشار گذاشت تا مدافعش گل به خودی زد.

ساپینتو: کاش دربی زودتر از راه برسد/ عطش سرمربی استقلال برای دیدار با پرسپولیس بیشتر شد!

در روزهای اخیر از نزدیکان تیم استقلال خبردار شدیم ساپینتو بابت دیدار مقابل پرسپولیس، دغدغه ای بابت فوتبال تدافعی ندارد. او که فیلم بازی‌های اخیر تیم پرسپولیس را مرور کرده بود با اشاره به فوتبال تهاجمی تیم سرخ پوش تهرانی به همکارانش گفت: «قطعاً از بازی مقابل پرسپولیس لذت خواهیم برد چراکه مسابقه دادن با تیم‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند به مراتب راحت تر از تیم‌هایی است که فقط می‌آیند تا گل نخورند. حتماً این دربی زیبا خواهد شد».

سرمربی پرتغالی تیم استقلال در اولین نشست‌های خبری خودش (که تیرماه امسال برگزار شد) با تأکید بر این موضوع که فیلم مسابقات سال گذشته استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی را دیده، همان زمان به هواداران استقلال قول داد که در فصل جدید شاهد یک استقلال تهاجمی خواهند بود. گرچه تیم استقلال تا اینجا نتوانسته خیلی به حریفانش گل بزند اما اغلب کارشناسان معتقدند سیستم تیم استقلال رو به جلو و تهاجمی است.

لازم به یادآوری است که این تیم در دیدار هفته ششم مقابل نساجی علاوه بر به ثمر رساندن 3 گل در جریان مسابقه با ایجاد چندین موقعیت گل، رکورد امید گل در یک دیدار در تاریخ لیگ برتر را هم شکست تا از این نظر مشخص شود ساپینتو قطعاً تفکراتی تهاجمی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی