نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
کاش به جای کی‌روش مربی ایرانی به قطر می‌بردیم/ کاپیتان آمریکا ۲۳ ساله بود، جوان‌ترین بازیکن ایران ۲۴ ساله!/ شانس آوردیم در گروه ژاپن نیفتادیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمود کلهر کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نمره قبولی نگرفت.

محمود کلهر با بیان این جمله افزود: به نظر من تیم ملی ایران در این رقابت‌ها بیشتر از هر چیزی از تفکرات محتاطانه کارلوس کی‌روش لطمه خورد. ما در بازی اول مقابل انگلیس هم به سرمربی خودمان باختیم و نتوانستیم از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

وی ادامه داد: در اینکه انگلیس تیم قدرتمندی است شکی نیست اما اگر ما در گروه ژاپن می‌افتادیم چه می‌کردیم؟ گروهی که لقب مرگ گرفته بود اما ژاپنی‌ها شجاعانه و بدون ترس هم آلمان را شکست دادند و هم اسپانیا را. حالا ما چه کردیم؟ ۶ گل از انگلیس خوردیم و سرمربی تیم هم می‌گوید افتخار می‌کند سرمربی چنین بازیکنانی است! در بازی با انگلیس چیدمان تیم ما اصلا درست نبود. تعویض‌های خوبی هم نداشتیم و نتوانستیم تاکتیک‌های هجومی‌حریف را خنثی کنیم. ما خیلی محتاطانه عقب نشستیم و ضربه آن را هم خوردیم.

هافبک سابق سرخابی ضمن اشاره به مصاحبه برخی بازیکنان در دفاع و حمایت برای ماندن کارلوس کی‌روش، یادآور شد: معلوم است بازیکنانی که فیکس بازی می‌کنند چنین حرف‌هایی بزنند که در حیطه وظایف آنها هم نیست اما همه کارشناسان گفتند چرا از دو مدافع وسط آماده خود استفاده نکردیم؟ چه دلیلی داشت که زوج شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان را نادیده بگیریم که در مقدماتی جام جهانی فوق العاده هماهنگ نشان دادند؟ متأسفانه کارلوس کی‌روش نه تنها حق این دو را خورد بلکه چند جوان مستعد دیگر را هم ندیده گرفت تا با پیرترین تیم ممکن به جام جهانی برویم.

وی بار دیگر به دیدار ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: کاپیتان تیم ملی آمریکا ۲۳ ساله بود در حالی که جوان ترین بازیکن تیم ایران ۲۴ ساله و این خود نشان دهنده خیلی مسائل است. اینکه تیم جوان تر بیشتر می‌دود و انگیزه بالاتری دارد. چرا ما یک تیم جوان تر را با خود به قطر نبردیم؟ ما در همه خطوط بازیکنان جوان و خوبی داشتیم اما کی‌روش ترجیح داد شاگردان قدیمی و مسن خود را به قطر ببرد. همه این مسائل دست به دست هم داد تا تیم ایران ضعیف ترین نتایج ممکن را بگیرد.

کاش به جای کی‌روش مربی ایرانی به قطر می‌بردیم/ کاپیتان آمریکا ۲۳ ساله بود، جوان‌ترین بازیکن ایران ۲۴ ساله!/ شانس آوردیم در گروه ژاپن نیفتادیم

کلهر در مورد احتمال تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش نیز خاطرنشان کرد: شما یک دلیل برای تمدید قرارداد یک سرمربی ۷۰ ساله و نه چندان موفق بیاورید تا ما هم بپذیریم. اینکه چند بازیکن برای ماندن در تیم ملی یا شانس بیشتر برای بازی کردن از کی‌روش حمایت کنند دلیل مناسبی برای تمدید قراردادش نیست. این مربی اگر پیشنهادی از اروپا یا هر جای دیگر داشت مطمئن باشید به تهران برنمی‌گشت اما برگشت و تهران گردی هم کرد. من نمی‌دانم در جلسه کی‌روش و فدراسیون فوتبال چه گذشت اما تیم ملی ایران به فکر نو و تازه نیاز دارد. با حرف‌های قشنگ زدن تیم ایران نمی‌تواند در جام ملت‌ها موفق شود و بهتر است دوستان نتایج کره جنوبی، ژاپن و حتی استرالیا و عربستان را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نظر داشته باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین افزود: کاش به جای کارلوس کی‌روش یک مربی ایرانی را به عنوان نفر اول نیمکت خود به جام جهانی قطر می‌بردیم که یک رزومه برای هموطن خودمان بسازیم. اگر یک سرمربی ایرانی هم با خود می‌بردیم همین نتایج را می‌گرفت ضمن آن که ژاپنی‌ها با مربی بومی‌خود غول کشی کرده و پدیده جام جهانی لقب گرفته اند. از آن گذشته کارلوس کی‌روش حدود ۹ سال سرمربی ایران بوده اما در تربیت مربی چه کرده است؟ چرا هرگز از یک مربی ایرانی مستعد و جوان کنار خودش استفاده نکرده است؟ شما دیده اید کارلوس کی‌روش ۹ دستیار خارجی دارد و حتی مدیررسانه ای هم با خود آورده است در حالی که ما خبرنگاران زبده و کاربلدی داریم. این تعداد آدم به تیم ملی اضافه شده اند و فقط مارکار آقاجانیان کنار آنها قرار گرفته است. چرا این فرصت به دو یا سه ایرانی مستعد داده نشده است؟ کی‌روش فقط افراد خودش را قبول دارد و در همه این سال‌ها در زمینه انتقال دانش خود به مربیان ایرانی موفق عمل نکرده است. اینکه فدراسیون برای تمدید قرارداد کی‌روش به جمع بندی نهایی رسیده است را نمی‌دانم اما نظر شخصی من این است که ادامه کار با کارلوس کی‌روش به معنای دنده عقب است!

محمود کلهر در پایان گفت: جدای از کارلوس کی‌روش، تیم ملی ایران هم نیاز به تغییر نسل دارد و باید جوان تر شود. با این تیم پیر ما هیچ شانسی در جام ملت‌های آسیا هم نخواهیم داشت و باید تغییرات در تیم ملی ایران صورت پذیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هموطن IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    آقای کلهر ما خارجی پرستیم اگر نه مربی داخلی که بخصوص برای بازیهای مهم که ارتباط بهتری هم می تواند با بازیکنان برقرار کند بهتر است و علی الخصوص که مربیان داخلی ما در حد بازی های جهانی هستند، فقط حیف که ما خودمون قبول نداریم و بهم احترام نمی گذاریم و وقتی مربی داخلی بزاریم از روز اول شروع میکنیم بهش نارو زدن و خراب کردن اون، این اخلاق ماست، البته با عرض پوزش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی