نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
واکنش تند ملی پوشان به حواله‌های عجیب خودرو؛ این پاداش را نخواستیم، برای خودتان!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ماجرای پاداش به بازیکنان تیم ملی حواشی زیادی این روزها ایجاد کرده است.

پیروزی بر ولز به قدری پراهمیت بود که پای وزیر ورزش را به اردوی تیم ملی باز کرد. او در چند نوبت به صحبت با مهدی تاج، بازیکنان تیم ملی و همچنین کارلوس کی‌روش پرداخت تا آنها با روحیه‌ای مضاعف برای بازی دوم وارد زمین شوند و به هر قیمتی که شده ولز را از پیش رو بردارند. اتفاقی که رخ هم داد و وزیر ورزش هم سعی کرد به وعده‌های خود عمل کند.

وعده‌های وزیر ورزش هم مشخص بود و خبرش خیلی زود به ایران رسید. بازیکنان تیم ملی که بعد از حدود یک سال هنوز پاداش صعود به جام جهانی را دریافت نکرده بودند، با موافقت وزیر ورزش به خواسته خود رسیدند و البته در آستانه بازی با امریکا ۱۵ هزار دلار نیز پاداش گرفتند. اتفاقی که همه آنها برای هموار شدن مسیر صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی و پیروزی یا تساوی مقابل امریکا رخ داد.

بعد از شکست یک بر صفر مقابل امریکا اما دریافت حواله واردات یک خودرو خارجی به ایران، جنجال‌های بسیاری به راه انداخت. خیلی از ورزشکاران در رشته‌های مختلف لب به اعتراض گشودند و مدعی شدند چرا چنین پاداشی فقط به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تعلق می‌گیرد. بازیکنان تیم ملی اما پاداش صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را طبق وعده قبلی دریافت کرده بودند. اتفاقی که سال ۲۰۱۴ هم رخ داد و بازیکنان تیم ملی در آن مقطع نیز مجوز وارد کردن یک خودرو را دریافت کردند.

بعد از این اعتراض‌ها که به رشته خاصی هم مربوط نمی‌شود و اغلب ورزشکاران به آن نقد وارد کرده‌اند، ماجراهای جالبی درباره دریافت حواله از سوی بازیکنان تیم ملی فوتبال شنیده می‌شود. گویا تاریخ این حواله‌ها برای حدود دو سال قبل است و باید یک بازنگری دیگر درباره آنها انجام شود. پروسه به روز کردن تاریخ یک موضوع مهم است که مشخص نیست آیا انجام خواهد شد یا نه؟

از سوی دیگر حواله وارد کردن یک خودروی خارجی، تبصره‌هایی نیز دارد که باعث می‌شود قیمت تمام شده آن کمتر باشد. گویا حواله‌ای که به بازیکنان تیم ملی اهدا شده، فاقد این تبصره‌ها است و خیلی از آیتم‌ها را شامل نمی‌شود. بنابراین تفاوت زیادی میان در اختیار داشتن این حواله با نداشتن آن وجود ندارد. به همین دلیل برخی از بازیکنان تیم ملی معتقدند اتفاق خاصی در این مورد رخ نداده و دریافت این حواله هم نمی‌تواند موضوع مهمی میان ورزشکاران دیگر باشد و صدای اعتراض آنها را در بیاورد.

حتی یکسری بازیکنان پا را فراتر گذاشته و مدعی‌اند این حواله را به ورزشکاران دیگر می‌دهند تا ثابت کنند خیلی هم اتفاق عجیب و غریبی در قبال فوتبالیست‌ها رخ نداده است. با توجه به این مسائل باید گفت بازیکنان تیم ملی بیشتر از اینکه بعد از دریافت حواله سود و منفعت داشته باشند، متضرر شده‌اند و ورزشکاران سایر رشته‌ها را مقابل خود می‌بینند. مسأله‌ای که شامل کل جامعه هم شده و فوتبالیست‌ها را در شرایط عجیبی قرار داده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • همایون IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    حیف یه حواله پراید هم اگه به اینا بدن... شیش تا خوردن و صعود نکردن دیگه ادا بازی نداره
  • پارسا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    میشه مردم را توجیه کنید که اصلا برای چی باید به اون ها پاداش داد؟!
  • حسین IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    حیف یک ریال که به اینها داده شود.
  • عباس IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    حیف اون وقتهای که برای دیدن فوتبال شما هدر دادیم .شماها را باید جریمه کنند نه اینکه پاداش بدهند مخصوصا انهایی باعث کنار گذاشتن اسکوویچ شدند حالا فهمیدم وقتی اسکوویچ میگفت بازیکنان تاکتیک پذیر نیستن منظورش چیه
  • عاقل IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    ببازی و پاداش بگیری ... :)
  • کوهمره جروق IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    اگه قرار بر حرف زدن خالی باشه همه بلد هستند حرف بزنند مهم عمل هست.اگه راست میگید حواله را به بقیه ورزشکاران بدید.
  • کاوه اهنگر IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    لطف کنید یادتون بیاد تا چند سال پیش آقای طارمی ..جهانبخش ووو انصاری فرد..کی شمارو می‌شناخت باتشویقهای مردم به اینجا رسیدید..من خودم یه پرسپولیسی هستم ولی دیگه حالم ازاین دوروها که پشت ملت نایستادن بهم میخوره ...
  • بی نشان IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    نه باید چند تا حواله به این بازیکن ها بدهند. اخه خیلی گل کاشتند .اولش که فکر کردند خبریه سرود نخوندند سر و سینه را چنان بالا گرفته بودند که فکر کردم یه پایه فینالند و بعد هم که شش تا خوردند . بادشون خوابید سرود خواندنشون گرفت . ازیک تیمی بردند که به خدا من تا حالا اسمش را نشنیده بودم و نمی دانستم کجاست.تو بازی امریکا هم که واقعا گل کاشتند .پس یکی کم است .خدایش خیلی زحمت کشیدند وگل کاشتند چند تا به خاطر این همه زحمت بدهید.فقط این وسط من نمی دانم اگه بازیکنان ژاپن مال ما بودند چگونه باید از خجالتشون در می امدیم.
  • کوهمره جروق IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    اگه قرار بر حرف زدن خالی باشه همه بلد هستند حرف بزنند مهم عمل هست.اگه راست میگید حواله را به بقیه ورزشکاران بدید.
  • مینوخلیلی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    نه اینکه خیلی عالی بازی کردن جایزه هم میخوان بجای اینکه خجالت بکشن وشرمنده مردم باشن توقع زیادی هم دارن
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    ظاهرا این حواله ها پاد اش صعودشون به جام جهانی بوده که مربوط به قبل از بازیهای جام جهانی میشه
  • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    ماشالا رو که نیست سنگ پا قزوینه
  • کاظمی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    پاداش حق بازیکنان تیم ملی فوتبال است ولی با نخواندن سرود جمهوری اسلامی که دنیا شاهد و ناظرش بود این حق ساقط شد ، حتی اگر قهرمان هم می شدند در چشم ملت نبودند.
  • الهی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    همینه وقتی ببازی یا خلاف کنی تازه بهت جایزه هم میدن.
  • کوهمره جروق IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    اگه قرار بر حرف زدن خالی باشه همه بلد هستند حرف بزنند مهم عمل هست.اگه راست میگید حواله را به بقیه ورزشکاران بدید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی