سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
۲۵ |
۰
کارلوس کی‌روش
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از رقم خوردن پنجمین ناکامی بزرگش با این تیم حاضر به عذرخواهی از مردم و یا استعفا نشد و با گرفتن پاداش های کلان ایران را ترک کرد.

 سرمربی پرتغالی کره جنوبی بعد از شکست مقابل برزیل در مرحله حذفی جام جهانی قطر، اولین استعفای مربیان حاضر در مهم‌ترین فستیوال فوتبال جهان نیست. قبل از او هم، سرمربی تیم‌هایی مثل مکزیک، اروگوئه و…، نیز پس از حذف از مسابقات، استعفا دادند.

میدان جام جهانی، یک فرصت استثنایی برای مربیانی است که توانسته اند به عنوان سرمربی، در این میدان مهم بین المللی، عرض اندام کنند. زیرا، خیلی از مربیان نامدار و مشهور جهان را داریم که هرگز فرصت حضور در جام جهانی را به عنوان سرمربی یک تیم ملی نداشته اند. بنابراین، اگر یک مربی در این رویداد ورزشی حاضر می‌شود، دوست دارد که دیده شود.

اما، همین مربیان که سال‌ها در رویدادهای مهم فوتبالی بوده‌اند، وقتی در میدانگاه جهانی فوتبال، مقهور اندیشه‌های خود می‌شوند، به ناچار راهی نمی‌یابند جز اینکه با شجاعت، از سمت خود کناره گیری و استعفا دهند.

شاید کناره گیری از یک تیم ملی برای هیچ کدام از مربیان نامدار، قابل هضم نباشد؛ اما آنها پذیرفته اند که دیگر مجالی برای ماندن ندارند.
سرمربی پرتغالی کره جنوبی، یکی از همین مربیان شجاع در این دوره از رقابت‌های جام جهانی بوده است. او، بعد از شکست کره جنوبی در مقابل برزیل در مرحله حذفی، گفت که قرار بود برود.

پائولو بنتو پرتغالی از سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی مشغول کار بود. همشهری کارلوس کی روش استعفا داد تا اقتدار و جایگاهش در نزد فوتبالی ها حفظ شود. زیرا، می داند که ماندن در کره جنوبی بعد از حذف از رقابت های جام جهانی قطر، برای او هیچ عایدی نخواهد داشت.

اما چرا کی روش استعفا نمی دهد؟ مگر او تجربه چند دوره هدایت تیم ملی ایران در جام های جهانی را ندارد و نمی داند که دیگر نمی تواند برای فوتبال ایران مثمر ثمر باشد. زیرا اگر قرار بود اهداف و برنامه ویژه ای هم داشته باشد، حتما می بایست در این چند دوره به آنها دست یافته باشد و اگر چنین نشده حتما نمی تواند.

او برای فوتبال ایران زحمت کشیده و شکی در آن نیست، اما باید بعد از باخت مقابل آمریکا، علاوه بر عذرخواهی از مردم ایران، استعفا می داد. درست مثل همشهری خودش بنتو.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • کارلوس بزرگ IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    بنتو هموطن کیروش سرمربی تیم کره بود کره ای که با ژاپن میزبانی جام جهانی ۲۰۰۲ را داشت و مقام چهارم جام جهانی را بدست آورد کره ای که برنامه های دراز مدت بیست سی ساله برای فوتبالش دارد اگر مربی کره استعفا میدهد یا عذرخواهی میکند چون مطمئنا از شیرمرغ تا جان آدمیزاد در اختیارش بوده و بقول شما مدت چهارسال از ۲۰۱۸ تا این جام با این تیم بوده اما کیروش فقط دو ماه با این تیم بود ،درسته که بعد از هرشکستی ادب حکم میکند که عذرخواهی صورت بگیرد اما چرا از هر مطلب و حرفی در جهت تخریب و لجن مال کردن کیروش استفاده میکنید ؟ هیچوقت یادم نمیرود که بخاطر حذف مرحوم پرویزدهداری از سرمربیگری تیم ملی و گماردن علی پروین بجای آن تماشاگران و هواداران فوتبال در استادیوم به مرحوم دهداری برف و سنگ و یخ پرتاب میکردند و بعداز فوت ایشان، هم تحریک کنندگان هم هواداران از او تجلیل آنچنانی میکردند و معلم معلم میگفتند شما رسانه ها لااقل یک دقیقه از وقت بیست و چهارساعته خودتون رو برای اصل و اساس و ساختار معیوب و ....این فوتبال بگذارید و آن یک دقیقه رو از هوچی گری و جوسازی دست بردارید
    • بی انصاف نباشیم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      موافقم ، احسنت
    • پدرام CA ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      این مطالب رو جدیدا شما بعش واقف شدید یا اونموقع که به خاطر باحتن تو سئول میخواستید چشم سرمربی سابق تیم ملی رو در بیارید هم بهشون واقف بودید؟ کیروش دوره های قیل از شیر مرغ تا جان ادمیزاد براش فراهم نبود؟ آیا نتیجه گرفت؟ تیمهای دیگه مثل مراکش که صعود کردند مال این بوده که قبلا میزبان بودند یا برنامه های 30 ساله دارند؟ به فنا دادن اولین صعود کننده از آسیا ختی شایسته یک عذر خواهی نیست؟
    • فرهنگ IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      ای والله
    • اشکان IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      کی روش رو آوردن چون گفتن کی روش هشت سال با این تیم بوده و تیمو می‌شناسه اصلا یکی از دلایل خود شما برای اومدن کی روش با وجود عملکرد ضعیف در کلمبیا و مصر همین بود که چون تیمو بهتر از هر کسی می‌شناسه اون بیاد، حالا شد دو ماه؟! وانگهی اون هشت سالی که با تیم بود در جام ملتها چه نتایجی گرفت که مربیان قبل‌تر از اون نگرفته بودن؟!
    • میلاد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      کیروش قبلا 8 سال مربی بوده هم زمان داشت هم امکانات . ضمن اینکه کیروش پرستا یادذشون رفته میگفتن که کیروش این تیم میشناسه و خودش درستش کرده . حالا میگن زمان نداشت
    • ... IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      کیروش با هفت هشت پرسپولیسی اروگوئه رو شکست داد اما برای لجبازی باز پرسپولیسیا بازیهای بعد تعداد پرسپولیسیای تیم ملی رو بازی به بازی تقلیل داد و رو آورد به استقلالیهای درب و داغونی مثل روزبه چشمی و علی کریمی فیک و مجید حسینی که همه شاهد بازی ضعیفشون بودن. از سیدحسین چیزی نگفتم چون نخواستم گناه مجید حسینی و روزبه چشمی رو بندازم گردنش. او ۹ گل تو ۴ بازی خورد و کاری نمیتونست بکنه جز اینکه مثل جغد وایسه و نگاه کنه!!
  • Amin IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    از چی استعفا بده قراردادش تموم شده.. اصلا میخواد دوباره تمدید کنه. کیو دارین اصلا که بجاش بذارین
    • هادی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      از ترس مرگ، نباید خودکشی کرد. کی‌روش از هر لحاظ افتضاحه؛ چه از بُعد فنی و چه از لحاظ اخلاقی. قبلاً هم که کی‌روش نبود، تیم ملی ایران بود و داشت نتیجه می‌گرفت. پس فوتبال ایران بدون کی‌روش هم می‌تونه ادامه بده.
  • و IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    بره دیگه
  • محمدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    کی روش مربی خوبی است امکانات کافی در اختیارش نگذاشتیم مثل مربیان کشورهای دیگر تازه دو ماه بود که به ایران آمده بود
  • عباسی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    مشکل از کی روش نیست مشکل از مدیریت در ورزش است هر کسی هم جای کی روش بیاید تا امکانات نداشته باشد مثل دیدار های تدارکاتی خوب با تیم های بزرگ دنیا مثل دیگر کشورهای آسیایی مانند ژاپن کره عربستان که چه امکاناتی دارند و دیدارهای تدارکاتی با تیم های بزرگ دنیا دارند پس بهتر است به کی روش تا جام ملت های آسیا فرصت داده و امکانات کافی در اختیارش قرار دهیم چون تیم ملی را می شناسد و اگر کس دیگری بیاید تا بخواهد با تیم ملی آشنا شود زمان می گذرد و جام ملت ها را از دست می دهیم
    • اتوبوسی به نام کیروش IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      وقتی کیروش تو انتخاب بازیکن خوب و موثر وامونده بقیه چیزا رو بهتره بی‌خیال بشی. هفت هشت نفر از بازیکنای فعلی تیم ملی شایستگی دعوت اولیه رو نداشتن چه برسه به پوشیدن لباس تیم ملی. شما وقتی با یه مشت حلزون و لاک‌پشت میری به جنگ یه مشت فراری بایدم به روغن‌سوزی بیفتی. اسکوچیچ بدون کارنامه بدون اردو و بدون بازی تدارکاتی به جام جهانی صعود کرد اون وقت کیروش تا تونست رفت اردو و لیگو تعطیل کرد. کیروش هشت سال که هیچی، هشتصد سالم سرمربی باشه هیچ افتخاری کسب نمیکنه. مربی جدید اگه باهوش باشه با دیدن هفت هشت فیلم بازیهای تیم ملی میتونه به شناخت اولیه و توی تمرینات به شناخت ثانویه برسه. البته اگه کیروش باشه که میگه من باید هشتصد مربی تیم باشه باشم تا یه جام زورکی بگیرم. حالا شما باز بیا نتایج ضعیف کیروشو توجیه کن. تیم ملی رو بدین به مایلی کهن تا بفهمید ارنج یعنی چی، سیستم یعنی چی، شجاعت یعنی چی، تعویض یعنی چی، کار روحی روانی یعنی چی. بهترین نتایج سالهای گذشته تیم ملی با مربی داخلی با مایلی کهن رقم خورده. حسن انتخاب مربر داخلی شناخت از لژیونرها و بازیکنای لیگه.
  • داش فر IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    نه، مثل هموطنش نیست و استعفا نمی دهد تا جون از همه جای حسودان و دشمنان ایران در بیاد🤣🤣
  • مهدی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    برای چی استعفا بده مگه کجای دنیا هست که به خاطر چنتا باخت بهت چند میلیون دلار پول بدن،اوضاع اینجارو خیلی خوب باهاش اشنا شده،،،منم اگر سر مربی تیم بودم مثل کیروش چنتا باخت میاوردم ولی لاقل سیستم دفاعی نمیزاشتم،شاید از اون اول دفاعی بازی نمیکردیم این نتیجرو نمیاوردیم.بخدا پول هم نمیگرفتم
    • Sam IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      همچین پول پول میکنید . این دفعه که اصلا پولی نگرفته جزو ارزونترین مربیای جام بوده
    • اتوبوسی به نام کیروش IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      اولا که ۱۵۰ هزار یورو برای سه بازی گرفته که از سرشم زیاده. با توجه به نتایج ضعیفش باید ۵ هزار دلار برای سه ماه بهش میدادن!! والدیر ویه‌را که ما رو برد جام جهانی ۹۸ قراردادش ۵ هزار دلار بود. ثانیا دلیل نمیشه که اگه قبلا از روی خریت بهش سالی ۲.۵ میلیون دلار میدادیم الانم بهش بدیم. نکنه توقع داری مثل ویلموتس سالی ۲.۵ میلیون یورو یا بیشتر بهش بدیم. سرمربی کرواسی حدود ۶۰۰ هزار دلار میگیره. تیمشم نایب قهرمان جهان شده. کشورایی که پول مفت میدن به سرمربیاشون همه‌شون حذف شدن رفت. از آلمان و اسپانیا بگیر تا برسی به قطر و عربستان.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی