ولید الرکراکی؛ مراکش - اسپانیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ولید الرکراکی سرمربی مراکش شگفتی‌ساز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ دو فصل قبل در لیگ قهرمانان آسیا همراه الدحیل قطر مقابل پرسپولیس دبل کرده بود.

مراکش موفق شد با شکست اسپانیا در ضربات‌پنالتی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شود و این اتفاق برای نخستین مرتبه در تاریخ فوتبال این کشور رخ داد.

نکته جالب این که شیرهای اطلس در حالی به چنین افتخاری رسیدند که سرمربی‌شان ولید الرکراکی مراکشی و ۴۷ ساله است، کسی که شاید سابقه پررنگی در مربیگری نداشته اما حالا بیش از پیش شناخته‌شده است.

مراکش - اسپانیا

با این حال او را شاید ایرانی‌ها خوب به یاد داشته باشند؛ کسی که چند ماه در سال ۲۰۲۰ روی نیمکت الدحیل قطر نشست و از اتفاق در همان چندماه هم با پرسپولیس دیدار کرد. مسابقات هم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور قطر برگزار شد.

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ شاگردان یحیی گل‌محمدی به مصاف الدحیل با هدایت ولید الرکراکی رفتند که بازی نخست را ۲-۰ با گل‌های مانژوکیچ و ادمیلسون بردند.

الدحیل - پرسپولیس

ولید الرکراکی؛ الدحیل - پرسپولیس

در بازی دوم هم که از اتفاق در همین ورزشگاه بازی مراکش و اسپانیا یعنی اجوکیشن‌سیتی برگزار شده بود هم پرسپولیس ۱-۰ به الدحیل باخت. تنها گل آن بازی را هم المعز علی زد.

نکته مهم دیگر این که پرسپولیس در آن فصل تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت و تنها تیمی که تا فینال آن‌ها را برد همین الدحیل بود. در فینال هم در ورزشگاه الجنوب به اولسان هیوندای ۲-۱ باختند و دست‌شان از جام کوتاه ماند.

پرسپولیس - الدحیل

ولید الرکراکی؛ پرسپولیس - الدحیل

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • امیر IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    بازی دوم رامین هم تو ترکیب الدحیل بود بعد از رفتن الرکراکی از الدحیل رفت و برونو دیوانه علی کریمی جانش رو به جای رامین اورد
    • ....... IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      همه اندیشه ها حول تعصبات رنگی و سلیقه ای و شعارگونه است.... و اینجاست که ی بازی رو می بریم سرمربی رو از خوشحالی پرت میکنیم بالا بعد ژاپن مقتدرین فوتبال رو میبره سرشون پائینه... می بازند تعظیم می کنند... تمام ورزشگاه رو تمیز میکنند و ... بازیکنان بو ..... ی ما هم به ... میگن نیا دنبالم بوت میاد بعد اینهمه پول می گیرند
  • کاوه آهنگر IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    باز پرسپولیس همچین تو همچین ورزشگاهی بازی کرده...دوچرخه سواران (استقلال)رفته تو بنگلادش ..بازی کرده یا تو جام میلز قهرمان شده هندوستان ...داداش برطبل شاهانه بکوب که جام میلز رو اوردن
  • ا.شهرضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    نویسنده خبر::نمی‌دونم این تیترپررنگ ولعاب را برای چه منظورزدیداماهمین قدربدونید که بعنوان یک پرسپولیسی به کشورمراکش که اینگونه سربلندوباافتخارصعودکردعشق میورزم وایکاش تاج وکی روش برندتوجزیره ی متعلق به کی روش مرخصی ویک دلسوزفوتبال ومربی بومی جایگزینشون بشند
  • پرسپولیس IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    معلوم پرسپولیس داغ بدی رو دلت گذاشته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی