نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مردی که جایگزین رونالدو شد، کیست؟/ اولین هت‌تریک جام به نام جانشین کریستیانو!/ رونالدو رهبر ماست!
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قبل از شروع بازی، همه جا صحبت از کنار گذاشته شدن کریستیانو رونالدو بود. بعد از پایان بازی، همه در مورد گونسالو راموس صحبت می‌کردند.

دوربین‌ها روی برترین گلزن تاریخ پرتغال ثابت شده بودند. واکنش او به تعویض در بازی قبلی تیم ملی کشورش مقابل کره جنوبی باعث عصبانیت فرناندو سانتوش، سرمربی پرتغال، شده بود و این بار او را از ترکیب اصلی کنار گذاشت و اواخر بازی به میدان فرستاد.

عکاسان نیمکت پرتغال را احاطه کرده بودند تا از ستاره‌ای عکس بگیرند که برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ در ترکیب اصلی تیمش حضور نداشت. اما خیلی زود تمام توجهات به اتفاقات داخل زمین و جایگزین ۲۱ ساله رونالدو معطوف شد که از این فرصت به خوبی استفاده کرد و در پیروزی ۶-۱ مقابل سوئیس هت‌تریک کرد.

راموس با ۲۱ سال و ۱۶۹ روز سن، جوانترین بازیکنی است که پس از فلوریان آلبرت مجارستانی در سال ۱۹۶۲، در جام‌جهانی هت‌تریک کرده است. او در بازی مقابل سوئیس پس از ۷۴ دقیقه در حالی تعویض شد که بیشترین شوت (۶)، شوت به سمت دروازه (۵) و لمس توپ در محوطه جریمه حریف (۶)، به اضافه سه گل را به نام خود ثبت کرده بود.

گونسالو راموس کیست؟

رونالدو با ۸ گل در جام‌جهانی هنوز موفق به گلزنی در مرحله حذفی نشده، ولی راموس سه گل در مرحله یک‌هشتم به ثمر رساند. راموس که در تیم جوانان بنفیکا شکوفا شده بود، پیش از رویارویی با سوئیس در روز سه‌شنبه، تنها در سه بازی و در مجموع ۳۳ دقیقه برای پرتغال در زمین حاضر شده بود: یک گل در حضور ۲۳ دقیقه‌ای در بازی دوستانه با نیجریه در ماه نوامبر، و دو دقیقه بازی با غنا و هشت دقیقه بازی با اروگوئه در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر.

اما در اولین حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان در مرحله یک‌هشتم نهایی، آنقدر درخشید که انگار سالهاست اینگونه بازی می‌کند. راموس با ۱۴ گل و ۶ پاس گل در ۲۱ بازی این فصل برای بنفیکا، از جمله هفت گل در ۶ بازی قبلی خود در لیگ، مطمئناً اعتماد به نفس کمی ندارد. اما قطعاً تصورش را هم نمی‌کرد که اولین حضورش در ترکیب اصلی تیمش در جام‌جهانی به این خوبی پیش برود.

مردی که جایگزین رونالدو شد، کیست؟/ اولین هت‌تریک جام به نام جانشین کریستیانو!/ رونالدو رهبر ماست!

او اولین بازیکنی است که پس از میروسلاو کلوزه آلمانی در سال ۲۰۰۲ (بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی مردان) در اولین بازی خود در ترکیب اصلی تیم در جام‌جهانی هت‌تریک کرد و پس از رونالدو در سال ۲۰۰۶، دومین گلزن جوان پرتغال در تاریخ جام‌جهانی است.

پس از این نمایش دیدنی قطعاً احساس می‌کند که جایگاه خود را برای بازی در مرحله یک‌چهارم مقابل مراکش تضمین کرده است.

رونالدو چه می‌شود؟

بعد از پایان بازی، راموس در پاسخ به سوالی درباره رونالدو گفت: «کریستیانو رونالدو با من و همه اعضای تیم صحبت می‌کند. او رهبر ما است و همیشه سعی می‌کند کمک کند.»

با توجه به تاثیری که راموس گذاشت، هیچ تضمینی وجود ندارد که رونالدوی ۳۷ ساله روز شنبه جایگاه اصلی خود را در بازی مقابل مراکش پس بگیرد. عملکرد نه چندان خوب رونالدو در تورنمنتی که او را به اولین بازیکن در تاریخ تبدیل کرد که در ۵ جام‌جهانی گل می‌زند، او را مجبور کرده که نقش جزئی‌تر در ترکیب تیم ملی کشورش را بپذیرد.

ایان رایت، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس در گفتگو با آی‌تی‌وی گفت: «این تیمی است که به راحتی می‌تواند تمام راه را طی کند و به فینال برسد و رونالدو هنوز هم واقعا می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر او همه چیز را در ذهنش درست کند، می‌تواند گل پیروزی را برای آنها در فینال به ثمر برساند.»

مردی که جایگزین رونالدو شد، کیست؟/ اولین هت‌تریک جام به نام جانشین کریستیانو!/ رونالدو رهبر ماست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره جروق IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    هر وقت پنالدوی بی مصرف داخل زمین هست پرتقال 10 نفره میشه و تیم رقیب 12 نفره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی