کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکنان تیم شگفتی ساز مراکش پس از حذف اسپانیا درس بزرگی به ملی پوشان فوتبال ایران دادند.

بازیکنان تیم ملی مراکش بعد از برد مقابل اسپانیا، ولید الرکراکی سرمربی تیمشان را بالای دست بردند و بدین وسیله از او تقدیر کردند.

این را می‌توان درسی برای فوتبال ایران دانست که بعد از برتری برابر ولز، بازیکنان تیم ملی کی‌روش را به هوا پرت کردند، در حالی که هنوز چیزی مشخص نشده و تیم ملی فقط یک بازی را برده بود و چند روز بعد هم برابر آمریکا شکست خورد و حذف شد.

سه‌شنبه شب گذشته نیز سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن بعد از حذف در ضربات پنالتی برابر کرواسی مقابل هواداران این تیم تعظیم و عذرخواهی کرد؛ اتفاقی که تا امروز در فوتبال ایران رخ نداده و با وجود گذشت یک هفته از حذف ایران سرمربی تیم ملی حاضر به عذرخواهی نشده است.

این در حالی است که بازیکنان تیم ملی ایران پس از یک برد مقابل تیم ضعیف ولز از خود بی خود شده و کارلوس کی‌روش را جلوی چشمان کلی تماشاگر بالا و پایین انداختند. یک شادی زودهنگام و اغراق شده که زمینه ساز شکست عجیب تیم ملی ایران مقابل آمریکا شد.

در دیدار حساس مقابل آمریکا که جوان و ضعیف تر از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود با توجه به ضعف‌های خط دفاعی مان، تیم ملی حریف کاملاً بر بازی مسلط شد و توانست به گل هم دست پیدا کند و این فشار را تا پایان نیمه اول ادامه دهد. با شروع نیمه دوم که گفته می‌شود نیمه مربیان است انتظار داشتیم از ابتدا فشار زیادی بر روی آمریکا بیاوریم اما با توجه به عدم تمرکز بازیکنان ما، این اتفاق رخ نداد البته هر چه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم ملی پوشان ما فشار بیشتری می‌آوردند اما حمله‌های احساسی آنها تأثیرگذار نبود و در پایان با اینکه ۹ دقیقه وقت اضافه هم گرفته شد نتوانستیم از این زمان هم استفاده کرده و از جام جهانی حذف شدیم.

مراکشی‌ها اما درست زمانی سرمربی خود را با شادی بالا و پایین انداختند که توانستند اسپانیا را حذف کرده و به جمع ۸ تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه پیدا کنند. یک شادی واقعی و طبیعی که با نتایج مراکش در این تورنمنت همخوانی داشت و برای خودشیرینی مقابل سرمربی مورد علاقه ملی‌پوشان ترتیب داده نشده بود.

درسی که مراکشی‌ها به ملی پوشان ایرانی دادند/ بالا و پایین انداختن سرمربی بعد از صعود به یک‌چهارم نهایی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    کم چرت و پرت بنویسید، تیم ملی ایران تو این دوره جام جهانی ، تنهاترین تیم تاریخ بود ، همون بردن ولز هم شاهکار بود
    • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      کاملا موافقم
  • Sami IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    با هر کی دیگه رفته بودین که از همین ولزم میباختین، باید از کیروش تقدیرم کرد که تو این شرایط بد حداقل یه برد اورد
  • کابوی موج سوار IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    علاوه برین باید از مراکش یاد بگیرند علاوه براین که با افتخار سرود ملی کشورشون رو میخوندند پرچم فلسطین رو هم به احتزاز در آوردند.
  • کارلوس بزرگ IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    ناراحتی و کینه ای که از رابطه خوب و دوستانه بازیکنان تیم ملی با کیروش دارین باعث شده هر بازی و هر حرکت و هر موضوعی که پیش بیاد بنام درس و پند برای بازیکنانمون مطرح کنید و رهنمود بدهید !! ای کاش رسانه های ما هم قدری از رسانه های حرفه ای سایر کشورها بیاموزند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی