نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
تیم ملی ایران
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نگاهی به عملکرد ۷ بازیکن قرمز و آبی حاضر در جام جهانی مشخص می‌کند بازیکنان تیم استقلال نسبت به پرسپولیسی‌ها دستاورد بهتری از بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی داشتند.

پیش از اعزام کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری و مهدی ترابی از تیم پرسپولیس ۴ نماینده باشگاه قرمز پایتخت هستند. همچنین سید حسین حسینی، ابوالفضل جلالی و روزبه چشمی سه نماینده باشگاه استقلال در این دوره از رقابت‌ها بودند.

ورق به سود حسینی برگشت

با حضور بیرانوند و پیش از شروع مسابقات کمتر کسی انتظار حضور سیدحسین حسینی درون دروازه تیم ملی را داشت اما اتفاق پیش بینی نشده و برخورد شدید علیرضا بیرانوند با مجید حسینی باعث تعویض دروازه بان اصلی تیم ملی در دقیقه بیستم بازی مقابل انگلیس شد تا ورق به نام گلر استقلال برگردد.

مقایسه کارنامه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ ادعای استقلالی‌ها: ما جام‌جهانی را از پرسپولیس بردیم

سید حسین حسینی دروازه بان استقلال پس از ورود به زمین به رقم دریافت ۶ گل از تیم انگلیس مورد حمایت اکثریت کارشناسان فوتبالی (اعم از استقلالی و پرسپولیسی) قرار گرفت و عنوان شد که او روی هیچ‌یک از گلها مقصر نبوده است. همچنین درخشش حسین حسینی در بازی دوم مقابل ولز چهره شایسته‌ای از این دروازه بان در این دوره از جام جهانی باقی گذاشت. مهارت چند ضربه خطرناک‌ در نیمه اول و بیرون کشیدن توپ از زیر طاق دروازه (در دقیقه ۸۳) در حالی که تیم ملی کشورمان با نتیجه صفر - صفر بازی را دنبال می‌کرد باعث شد تیم ملی در پایان بازی دوم، زمین را با برد ترک کند. کلین شیت حسینی در بازی دوم به نوعی خوردن ۶ گل در بازی اول را هم تلافی کرد.

مقایسه کارنامه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ ادعای استقلالی‌ها: ما جام‌جهانی را از پرسپولیس بردیم

گُلِ بازی‌درآر چشمی

همچنین در بازی دوم، حضور درخشان روزبه چشمی در میدان مسابقه و گل اصطلاحاً «بازی‌درآر» او در دقیقه نهم وقت‌های تلف شده بر دل میلیونها ایرانی نشست. گلی که تیم ملی را از زیر فشار خارج کرده و تنها برد تیم مان در این دوره از مسابقات را رقم زد. اتفاقی مثبت که برای هافبک دفاعی تیم استقلال در آن دیدار رقم خورد و او را بار دیگر در کانون توجهات قرار داد.

مقایسه کارنامه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ ادعای استقلالی‌ها: ما جام‌جهانی را از پرسپولیس بردیم

جلالی؛ جوان ستایش شده تیم ملی

علاوه بر دو بازیکن قبلی استقلال که اتفاقات خاص باعث مورد توجه قرار گرفتن شان در جام جهانی شد ابوالفضل جلالی مدافع جوان استقلالی هم در بازی آخر از لحظه ای که به زمین آمد تحسین همگان را برانگیخت. به طوری که کارشناسان پس از پایان بازی با آمریکا و حذف تیم ایران به کارلوس کی روش انتقاد کردند که چرا با وجود چنین جوان شایسته ای از میلاد محمدی در دفاع چپ تیم ملی استفاده کرده بود.

مقایسه کارنامه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ ادعای استقلالی‌ها: ما جام‌جهانی را از پرسپولیس بردیم

فقط پورعلی‌گنجی بی‌نقص بود

این شرایط خوب آبی‌های تیم ملی در جام جهانی در حالی رقم خورد که در سوی دیگر و از جمع قرمزپوشان این تیم فقط مرتضی پورعلی‌گنجی عملکردی قابل دفاع در قطر داشت. او تقریبا اشتباه محرزی نداشت و یک جام بی نقص را سپری کرد.

بدشانس مثل بیرانوند

علیرضا بیرانوند در بازی اول پس از شکستگی از ناحیه بینی ۷۰ دقیقه مسابقه انگلیس و ۹۰ دقیقه بازی دوم را از دست داد و در بازی سوم هم با دریافت یک گل از آمریکا کارنامه قابل توجهی از خودش بر جای نگذاشت.

مقایسه کارنامه بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ ادعای استقلالی‌ها: ما جام‌جهانی را از پرسپولیس بردیم

امیری کلاً نبود!

برخلاف تبلیغات قبل از شروع جام و حضور وینگر پابه سن گذاشته پرسپولیس در دیدارهای دوستانه تیم ملی، وحید امیری در این دوره از مسابقات اصلاً به میدان نرفت و در هر سه دیدار نیمکت‌نشین بود.

ترابی هم کاری نکرد

مهدی ترابی هم در اندک دقایقی که برای تیم ملی به زمین آمد کار خاصی نکرد. او نه پاس گلی داد، نه پنالتی گرفت و نه گلی برای تیم ملی زد تا او هم جزو نفرات کاملا معمولی تیم ملی بشمار برود.

این شرایط موجب شده با نزدیک شدن دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس طرفداران تیم آبی تهران در فضای مجازی با داغ کردن فضای کری خوانی برای پرسپولیسی‌ها مدعی شوند که در این دوره، استقلالی‌ها جام جهانی را از پرسپولیسی‌ها برده اند، چرا که معتقدند عملکرد این سه بازیکن نسبت به چهار نماینده پرسپولیس بهتر بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • 6 IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    6 هيچ بنفع كيسه!!! قبول خخخخخخخخخخ
  • پرسپولیس IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    اره جلالی همه کاره بود ترابی هیچ کاری نکرد میدونید حسینی چندتا خورد
  • امیر IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    همه بازیکنای پرسپولیس و استقلال بد بودن چشمی هم بعد از کلی خرابکاری گل شانسی زد به جز قلی‌زاده، رضاییان و طارمی بقیه تیم افتضاح بودن
  • تاج کبیر IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    هم ما جام جهانی را باختیم و هم پرسپولیسی ها.درخشش روزبه چشمی و حسینی هیچ ربطی به ما نداشت.این تیم هیچ آورده ای برای ما نداشت.با این حرف ها فریب شما نمیخوریم.این تیم مال مردم نیست. من دیگه بازی استقلال و حتی دربی هم نگاه نمیکنم.استقلال هم قهرمان بشه و یا نشه برام تفاوتی نداره.
  • احمدرضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    حسینی ۶ گل خورد،مرحوم حجازی هم ۸ گل در جام جهانی ۱۹۷۸ خورد معلومه استقلالی ها برنده شدند و در جام درخشیدن ،فقط خدا کنه یه استقلالی بالاخره در یه تیم مطرح اروپایی بازی کند ،حالا بایرن مونیخ،هامبورگ،پورتو،شالکه نشد لااقل یه تیم ته جدولی هم قبول داریم هرچند شارلوا هم برای استقلالی ها بزرگ هست 😄😂
  • ... IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    بدون شک همه نتایج بد تیم ملی مدیون استقلالیهای تیم ملیه.
  • فرهنگ IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    در باره ترابی اندکی بی انصافی کردید. دوندگی خوب و موثری داشت و یک شوت خوب مماس با سه کنج دروازه ولز هم زد. با این حال، استقلالی ها طبق معمول بهتر و سرتر بودند. تازه یکی کمتر هم بودند😀😀
  • اسنپ کاپ IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    لازم نکرده با این حرفا بین همبستگی استقلالیا و پرسپولیسیا تو این شرایط تفرقه بندازید
  • علی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    تیم ملی ایران باخته بعد شما اومدن بحث سرخابی میکنید واقعا جالبه
  • محمدعلی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    استقلال وپرسپولیس نداره .چرا دودستگی ایجاد میکنید؟ هیچکدام از بازیکنان بر دیگری برتری نداشتند حتی گل اتفاقی روزبه هم او را ازدیگران مستثنی نمیکنه فقط اتفاق خوب این گل شاید روحیه روزبه را برا دربی تقویت کنه.تنها چیزی که جام جهانی به ما نشان داد این بود که فوتبال ایران طبل توخالی وحتی درسطح اسیا جزء۴تیم برتر اسیا نیست فقط وفقط قراردادهای حرفه ای با رقم بسیار بالا درلیگ ایران وخروجی صفر
  • مسعود IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    حرف های مسخره و بی مزه. تیم گند زده و اوت شده و اینها کری می خونند.
  • مهدی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    اینا‌همش‌چرت‌و‌پرت‌همه‌ی‌بازیکنا‌‌افتضاح‌بودن‌اینا‌می‌خوان‌با‌این‌خبراشون‌هم‌بست‌‌سرخابی‌رو‌به‌هم‌بزنند
  • مهدی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    ترابی تو هیچ بازی ای فیکس نبود ولی خدایی جلو انگلیس یه پاس تک به تک به سردار آزمون داد و تو بازی ولز هم شوت به دروازه و دریبل های موثر داشت تو بازی با آمریکا هم که در پست یه نفر دیگه بازی کرد و پست خودش نبود.ترابی در بازی با اروگوعه عالی بود قبل جام جهانی ای کاش بازی با آمریکا فیکس میشد چون سرعتش خوب بود و حتی میتونست به خط دفاع در کناره ها کمک کنه و اونجا اتوبان نمیشد توسط سرجینیو دست.
  • علی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    همین مونده که برای این گند کاری افتخار هم بکنید که استقلالی ها کمتر از پرسپولیسی ها گند زدند و خوشحال باشید با این نتایج ! ازخجالت صداتون نباید در بیاد .
  • آشنا روشنا IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    لطفا دشمن شادمون نکنید. مشکل همه ی ما کیروشه. به اون بچسبید.
  • کیسه کش حقیر هستم IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    ۶تای حسینی رو کجای دلمون بزاریم😂😂😂😂
  • میلاد IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    خیلی جالبه هیچ جای دنیا از گلری که ۶ گل خورده این جوری دفاع نمیکنند. نویسنده این مطلب بد جور طرفدار کیسه کش ها بوده.😂 در ضمن آگه این طوری هست رامین رضاییان و طارمی هم باید پرسپولیسی حساب کنی
  • Ali IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    جالبه ،دروازه بان ۶تا گل بخوره اونوقت اصلا تقصیری متوجه اش نشه واقعا مطلب چرت می نویسید جلوی ولز هم یه توپ رو شانسی درآورد
  • خانم زهرا مرادی شهر سنندج فصل جدیده بعث اخر هفته ب IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    خانم زهرا مرادی شهر سنندج فصل جدیده بعث اخر هفته برنده جایزه نوبل ابیترنت وبی تلاش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی