نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کارلوس کی‌روش
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کارلوس کی‌روش بعد از حذف تیم ملی از جام جهانی رویه جالبی را در پیش گرفته است.

تیم ملی درحالیکه فقط یک قدم با صعود تاریخی به مرحله دوم جام جهانی فاصله داشت، نتوانست از پس آمریکا بربیاید و در همان مرحله گروهی حذف شد. نتایج ضعیف تیم ملی با کی‌روش و اشتباهات سرمربی پرتغالی در این جام جهانی باعث شد تا خیلی‌ها انتظار داشته باشند کی‌روش بابت نتایج ضعیف از مردم ایران عذرخواهی کند و یا حداقل ناکامی تیم ملی را گردن بگیرد.

با این وجود کی‌روش نه عذرخواهی کرد و نه مسئولیت شکست تیم ملی را برعهده گرفت. به جای آن با گفتن یکسری جملات کلیشه‌ای و نامفهموم از کنار این ناکامی عبور کرد. بعد از حذف ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی آن هم بعد از صدرنشینی در گروه مرگ جام جهانی پس از بردن آلمان و اسپانیا، هاجیمه موریاسو سرمربی این تیم مقابل هواداران ژاپنی تعظیم و از آن‌ها عذرخواهی کرد. این درحالی بود که ژاپن بهترین تیم آسیایی در جام جهانی بود و اگر این کار را هم انجام نمی‌داد، کسی به او خرده نمی‌گرفت.

در مقابل هواداران فوتبال در ایران هم انتظار رفتار مشابهی از کی‌روش داشتند ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه کارلوس مدعی شد باید مردم به این تیم ملی افتخار کنند. این حرف‌ها درحالی از سوی سرمربی تیم ملی مطرح شد که ایران در بازی مقابل انگلیس سنگین ترین شکست خود را در جام جهانی متحمل شد و مقابل آمریکا هم نه نمایش خوبی داشت و نه موفق کسب نتیجه شد.

کی‌روش بعد از حذف تیم ملی، نه تنها از جامعه فوتبال عذرخواهی نکرد بلکه هیچ توضیحی هم درباره مسائل فنی مربوط به تیمش نداد که حداقل مشخص شود چرا او تیمش را جلوی انگلیس با عجیب‌ترین ترکیب ممکن به میدان فرستاد.

سرمربی تیم ملی در مصاحبه با یکی از سایتهای خبری، درباره باخت به آمریکا گفته است:" : خیلی نزدیک به صعود بودیم ولی در همان لحظه‌ها هم خیلی دور. فقط صحبت از ارتقای سطح تکنیکی و تاکتیکی مان نبود. باید از لحاظ روحی و روانی و ذهنی قوی می‌بودیم.

به خاطر همین هم است که می‌گویم از نتایج خوشحال نیستم. دلگیر و ناراحت هستم. همه ما ناراحت هستیم. هم من، هم سایر کادر فنی و هم بازیکنان. به خاطر اینکه حس می‌کنیم نتیجه دست ما بود. یک جایی نتیجه دست ما بود ولی خودمان گذاشتیم که این نتیجه از دست ما برود. گذاشتیم آن لحظه جادویی، آن لحظه اعجاز انگیز از دستمان فرار کند.

با توجه به این صحبت‌ها به نظر می‌رسد نباید اصلا انتظار عذرخواهی با رفتاری مشابه با سرمربی ژاپن از مرد پرتغالی داشت. کارلوس نه چیزی را گردن می‌گیرد و نه اهل عذرخواهی است. درست مثل مدیران فدراسیون فوتبال که نه بابت انتخاب کی‌روش توضیح دادند و نه اینکه برای ناکامی‌در جام جهانی از مردم عذرخواهی کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • اشکان IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    سیستم فوتبالمون به گونه ای هست که کلا هر کسی واردش میشه به جای معذرت خواهی همه رو مقصر میدونه، هر هفته مصاحبه های مربیان لیگ برتر رو نگاه کنین تا متوجه بشین. یه مقدارش هم برمیگرده به دیگران چون معذرت خواهی رو نقطه ضعف طرف مقابل می‌دونن و بالافاصله میگن: دیدید ما درست می‌گفتیم و حملات جدیدی به شخصیت فرد معذرت خواسته و کیفیت فنیش آغاز میشه!! خب کی روش هم در اینهمه مدت از این موضوع خبر داره، نمی‌دونم در کلمبیا و مصر معذرت خواهی کرد یا نه ولی مشخصاً در ایران هیچ وقت شکست رو گردن نگرفته حتی جام جهانی قبلی در عجیب ترین حالت به یکی از مربیان لیگ برتر تاخت در حالیکه همه توقع دارن تمرکزش روی تیم ملی باشه و در موضوعاتی از لیگ برتر که بهش ربطی نداره، دخالت نکنه. همه از این موضوع خبر دارن و نمیخوان قبول کن تیم ملی واقعاً پایینتر از سطح انتظارات بوده مگه رییس فدراسیون معذرت خواهی کرد؟ میگه: خرسند نبودم! حالا اگه میشه لطف کنه بیاد و خرسند باشه!!! پس نه فرهنگ معذرت خواهی هست و نه فرهنگ پذیرش معذرت خواهی. فوتبال ما اگه میخواد پیشرفت کنه نه فقط بعد فنی که در بعد فرهنگی هم کار زیادی میخواد
  • زنده باد ایران IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    به نظر بنده کیروش فقط پنج درصد مقصر است.چون هرکس دیگری هم بود از خدا می خواست هم در جام جهانی حاضر باشد هم پول خوبی بگیرد.به نظر بنده مقصر اصلی وزارت ورزش و به طور کلی کسانی هستند که تصمیم اصلی برای اعاده کیروش را گرفتند و تاج به عنوان یکی از ابر مدیران تاریخ بشر آن را اجرا کرد.حالا هم به اسکوچیچ و دستیارانش پول دادند.هم به کیروش و دستیارانش پول دادند.هم تا می توانستند گل خوردند.هم به دور بعد صعود نکردند.هم به آمریکا و انگلیس باختند.
  • Z IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    گفته ک تو مصاحبش که همه از من انتقاد کنن و کاری ب بازیکنا نداشته باشن.این یعنی مسئولیتشو گردن گرفته
  • پدرام CA ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    در حالیکه بعد از شکست در فینال جام ملتهای افریقا یکماه تیم مصر رو اماده بازی با سنگال کرد (سنگالیها اکثرا لژیونر بودند و 3 روز قبل از بازی رفت جمع شدند) در خود قاهره بعد از یک گل به خودی زود هنگام ، 87 دقیقه اتوبوس چید و بازی برگشت نیز 120 دقیقه به صلاح گفت بلیط جمع کن!، بعد از حذف در ضربات پنالتی و در پاسخ خیرنگار مصری که چرا پنالتی گیر ترین گلر افریقا رو (که یک ماه قبل یک تنه تیم کیروش رو به فینال جام ملتها رسونده بود)به بازی نیاورد پاسخ داد: من یکی از بهترین مربیهای دنیام! اونوقت تو داری از من راجع به تصمیماتم سوال میکنی؟ از یک همچین موجودی شما توقع عذرخواهی دارید؟
  • Ali IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    از کی عذرخواهی کنه از مردمی که فقط قبل از جام فحش نثارشون میکردن یا از فوتبالیا که یه حمایت خشک و خالی نکردن از این تیم.انتظار نداشته باشید فحش بدید و عذرخواهی تحویل بگیرید
  • حسن IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    برای چی باید عذر خواهی کنه؟!! کسی عذرخواهی میکنه که کم کاری کرده باشه، این بنده خدا هر چی در توان داشت برای تیم انجام داده و حالا نتیجه هر چیز که میخواد باشه! نه اینجا ژاپنه و نه مردم ایران فرهنگشون فرهنگ ژاپنیه! پس لطفا دیگه انقدر شورش رو درنیارید با این صحبت های مسخره! مگه برانکو و اسکوچیچ و بقیه ی ویچ ها و مربیان داخلی بعد از ناکامی هاشون هی دولا راست مشن و از ملت معذرت خواهی میکنند؟!! ضمنا عذر خواهی هم اگه انجام میشه از هوادارن تیم میشه نه از کسانیکه از زمان آمدن کیروش همه جوره تخریب کردن و آرزوشون باخت های سنگین تیم ملی بوده! جالبه همونهایی که بیشتر تیم ملی رو تخریب میکردن حالا بزرگترین طلبکاران تیم شدن!
  • یه نفر IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    سرمربی این تیم به دستور اشخاصی خاص و اول برای یه هدف خاص گرفته شد که بعد اون هدف اهمیتش رو از دست داد و هدفی جدید و خاص بهش دادن و اونم با موفقیت انجامش داد . چرا باید عذر خواهی کنه به جای اینکه به ریش من و شما بخنده؟
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    وقتی مردم تمرکز تیم رو گرفتن ، بیاد از کی عذر خواهی کنه ؟ ا!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی