نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
کارلوس کی‌روش
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کی‌روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است.

مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون مدعی بود که قرارداد کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمدید خواهد شد. حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان هم پیش از جام جهانی موضع مشابهی داشت، ولی بعد از حذف تیم ملی در مرحله گروهی و نمایش ناامیدکننده مقابل انگلیس و امریکا به نظر می‌رسد که شانس تمدید قرارداد مربی پرتغالی کمتر از قبل شده است.

کی‌روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است. اگر مدیران فدراسیون یا مراجع بالاتر تصمیم به قطع همکاری با کی‌روش بگیرند، فوتبال ایران دوباره وارد روزهای آشفته و سردرگمی خواهد شد و تجربه نشان داده که انتخاب سرمربی تیم ملی معمولاً قاعده خاصی ندارد و ممکن است سهم هر کسی شود. با این حال این پنج گزینه‌ای است که در صورت تصمیم به تغییر سرمربی می‌توان آنها را مد نظر قرار داد، هرچند قیمت، وضعیت قرارداد و در دسترس بودن آنها با هم متفاوت است.

آندره‌آ استراماچونی گزینه در دسترس

این مربی ایتالیایی به خاطر نشستن روی نیمکت استقلال و حضور در الغرافه شناخت خوبی از فضای فوتبال ایران و آسیا دارد. او یکی از مفسران شبکه ایتالیایی «رای» برای جام جهانی است و بازی‌های ایران را با دقت بالایی تحلیل می‌کرد. همچنین تصویری از او منتشر شد که بعد از برد دراماتیک ایران مقابل ولز از شدت هیجان اشک می‌ریخت.

اگر نظر فدراسیون فوتبال روی مربی خارجی باشد، استراماچونی نکات مثبتی از جمله قیمت نسبتاً مناسب و آشنایی با بازیکنان فوتبال ایران دارد، در عوض تجربه قطع همکاری ناگهانی‌اش از استقلال هشداری است که خطر جدایی او به خاطر شرایط سخت کاری و وضعیت مالی فوتبال ایران را نباید نادیده گرفت. استراماچونی هم‌رده مربیان تراز اول اروپایی نیست، ولی تجربه خوبی دارد، مربی خوش‌فکری است و به خاطر جوانی و انرژی‌اش گزینه مناسبی برای تغییر نسل در تیم ملی خواهد بود.

۵ گزینه جانشینی کی‌روش در تیم ملی/ ۳ مربی جذاب خارجی و ۲ گزینه داخلی

اروه رنار، گزینه ایده‌آل

هر برد عربستان با اروه رنار در چهار سال گذشته یادآور تصمیم اشتباهی بود که فدراسیون فوتبال در سال ۲۰۱۹ گرفت و به جای استخدام این مربی موفق فرانسوی با مارک ویلموتس قرارداد بست. استخدام رنار که با فدراسیون به توافق رسیده بود و فقط خواهان یک ماه زمان برای پایان قراردادش با فدراسیون مراکش بود، می‌توانست مسیر تیم ملی را تغییر دهد و در جام جهانی ۲۰۲۲ نمایش متفاوتی از ایران می‌دیدیم. نام رنار بعد از برد تاریخی عربستان مقابل آرژانتین در جام جهانی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و اگر مصدومیت‌ها نبود و سالم الدوساری پنالتی‌اش را مقابل لهستان از دست نمی‌داد، این مربی می‌توانست مأموریت صعود را کامل کند.

او تا سال ۲۰۲۷ با عربستان قرارداد دارد، ولی زمزمه‌هایی از تغییر مربی این تیم شنیده می‌شود و این می‌تواند فرصتی طلایی برای فوتبال ایران باشد. البته جذب رنار بعد از موفقیتش با عربستان به آسانی چهار سال قبل نیست و این مربی فرانسوی را یکی از گزینه‌های مربیگری بلژیک می‌دانند، ولی اگر فدراسیون فوتبال بتواند رضایتش را جلب کند، برد بزرگی خواهد کرد. رنار شناخت خوبی از فوتبال آسیا دارد و به خاطر فعالیت در آفریقا و آسیا در ردیف مربیان پرتوقع نیست. او طرفدار فوتبال هجومی است و ویژگی بزرگش توان بالا بردن روحیه جنگندگی تیم است. فریادها و جملات انگیزشی او بین دو نیمه بازی با آرژانتین در رختکن عربستان یکی از ویدیوهای جذاب جام جهانی بود و نشان داد که یک مربی چطور می‌تواند تیمش را از شکست به پیروزی برساند.
 

۵ گزینه جانشینی کی‌روش در تیم ملی/ ۳ مربی جذاب خارجی و ۲ گزینه داخلی

نکونام، گزینه داخلی

اگر اصرار فدراسیون فوتبال به انتخاب سرمربی ایرانی باشد، جواد نکونام جدی‌ترین گزینه خواهد بود. او با سابقه بازی و کاپیتانی طولانی و دستیاری کی‌روش شناخت خوبی از فضای تیم ملی دارد. تجربه مربیگری او هم در سال‌های گذشته بالاتر رفته و می‌توان مسئولیت تغییر نسل را به او سپرد.

نکونام خودش را طرفدار سبک مربیگری سیمئونه می‌داند که اساس آن بازی بسته و پرس مداوم حریف است. او پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ هم گزینه دستیاری کی‌روش بود و در حال حاضر با فولاد قرارداد دارد، ولی از پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی استقبال خواهد کرد و می‌تواند خودش را زمستان سال آینده در جام ملت‌های آسیا محک بزند.

۵ گزینه جانشینی کی‌روش در تیم ملی/ ۳ مربی جذاب خارجی و ۲ گزینه داخلی

پائولو بنتو گزینه گران

پائولو بنتو بعد از شکست مقابل برزیل اعلام کرد که با تیم ملی کره جنوبی خداحافظی می‌کند و فعلاً برنامه‌ای برای آینده‌اش ندارد. هرچند کره جنوبی در یک هشتم نهایی شکست سختی از برزیل خورد، ولی صعود این تیم در یکی از گروه‌های دشوار جام جهانی ۲۰۲۲ دستاورد کمی نبود. هرچند برد کره در بازی آخر مرحله گروهی مقابل تیم دوم پرتغال به دست آمد، ولی آنها در دو بازی قبلی مقابل اروگوئه و غنا هم عملکرد نسبتاً خوبی داشتند.

در کارنامه بنتو مربیگری اسپورتینگ و تیم ملی پرتغال دیده می‌شود و فوتبال آسیا را هم به خوبی می‌شناسد. او مربی نسبتاً گرانی است که نسبت به هموطنش کی‌روش، طرفدار فوتبال هجومی‌تری است. باید دید که بنتو می‌خواهد در فوتبال آسیا بماند یا نه، ولی می‌توان او را در جمع گزینه‌های مربیگری تیم ملی قرار داد.

۵ گزینه جانشینی کی‌روش در تیم ملی/ ۳ مربی جذاب خارجی و ۲ گزینه داخلی

فرهاد مجیدی گزینه غیرمنتظره

فرهاد مجیدی پدیده سال‌های اخیر مربیگری فوتبال ایران است که با قهرمانی استقلال در لیگ برتر و نتایج خوبش در اتحاد کلبا اعتبار خوبی به دست آورده. او موفق شد حصار اطراف مربیان ایرانی را بشکند و ماجراجویی تازه‌ای را در خارج از ایران شروع کرده است. با این حال فرصت نشستن روی نیمکت تیم ملی می‌تواند هر مربی ایرانی را وسوسه کند.

تیم‌های مجیدی در این مدت فوتبال منعطفی بازی کرده‌اند؛ از بازی سه دفاعه و نتیجه‌گرایانه تا فوتبال هجومی‌تر. امتیاز بزرگ این مربی شجاعتش در استفاده از جوانان است و می‌تواند برای تغییر نسل گزینه جذابی باشد.

۵ گزینه جانشینی کی‌روش در تیم ملی/ ۳ مربی جذاب خارجی و ۲ گزینه داخلی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • پلیس خصوصی شده IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    فقط داخلی فقط پول نداریم فرگوسن هم بیایدهمین است
  • حسین US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    واقعا هروه رفتار خیلی مربی بزرگیه، جام جهانی قبلی با تیم مراکش که مهره های جهانی داشت به ما باخت ، به پرتغال هم باخت ، در این جام جهانی هم به مکزیک و لهستان باخت و فقط آرژانتین رو برد، اونم تو بازی که آرژانتین فقط چهار تا گل زد که با وی ای آر رد شد و عربستان فقط سه تا توپ تو چارچوب آرژانتین زد.
    • ایرانی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      ولی 6 تایی نشد، آرژانتین رو برد، لهستان رو با بد شانسی باخت، بعد از برد آرژانتین بازیکنان رو دوش خود نذاشتند ولی بعضی ها با برد تیم درجه 2 اروپایی (ولز) فکر کردند قهرمان جهان شدن. بهتره یک کم منطقی باشیم.
    • کارلوس بزرگ IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      دقیقا همینطوره دوتا جام جهانی با مراکش و عربستان شرکت کرده از دور مقدماتی نتونسته بالا بیاد گویا دوستان میخوان او با ایران هتریک کند و برای بار سوم هم نتونه بالا بیاد !!! منطقا اگر کیروش و فدراسیون قطع همکاری کنند استراماچونی از سایر گزینه ها بهتره هم با فوتبال ایران آشناست هم در مدت کوتاهی که با استقلال بود واقعا داشت غوغا میکرد که البته کودچیان مافیای سرخ و همدستان بابا مسعود سریع وارد عمل شدند تا هم جلوی بالا رفتن استقلال رو بگیرن هم جلوی رشد فوتبال ایران رو !!!
    • کارلوس بزرگ IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      دقیقا همینطوره دوتا جام جهانی با مراکش و عربستان شرکت کرده از دور مقدماتی نتونسته بالا بیاد گویا دوستان میخوان او با ایران هتریک کند و برای بار سوم هم نتونه بالا بیاد !!! منطقا اگر کیروش و فدراسیون قطع همکاری کنند استراماچونی از سایر گزینه ها بهتره هم با فوتبال ایران آشناست هم در مدت کوتاهی که با استقلال بود واقعا داشت غوغا میکرد که البته کودچیان مافیای سرخ و همدستان بابا مسعود سریع وارد عمل شدند تا هم جلوی بالا رفتن استقلال رو بگیرن هم جلوی رشد فوتبال ایران رو !!!
  • یه نفر IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    نکونام به هیچ وجه مجیدی بد نیست بنتو هم چندان مناسب نیست استرا گزینه ی خوبیه و بهترین مربی در سراسر جهان برای ایران در حال حاضر رناره .
  • امیر IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    به غیر از بنتو بقیه شان جذاب و البته به درد بخور نیستند.رنار که امسال هم نتوانست تیمش را راهی مرحله بعدی کند.
  • تاج کبیر IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    شفر هم گزینه خیلی خوبی هست.رنا هم خوبه.بعد چرا اسم دشان مربی فرانسه نمیارید.از بنتو خیلی بهتره
  • یک ایرانی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    استراماچونی همونی که هشت گل نوبازیهای آسیایی خورد منظورتونه ،امان از اجنبی پرستا
  • فرهنگ IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    بهترین انتخاب به نظر من فرهاد مجیدی باهوش همراه با یک مدیر فنی قوی با تجربیات بین المللیه، حالا کی روش یا هرکسی دیگه. تنها مشکل فرهاد مجیدی که البته در جای خودش یک ویژگی خوبه اینه که اهل باندبازی و باجدهی نیست و تنهاست. برای همین، در برابر حسودان و بدخواهان ضربه پذیر میشه. برای رفع این مشکل شاید تشکیل یک کمیته فنی و پشتیبانی متشکل از کی روش و پیشکسوتان باتجربه ای مثل علی پروین و قلعه نویی کارساز باشه.
    • ایرانی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      الان. که نگاه کارنامه فرهاد. مجیدی. میکنیم درخشش اون رو. میبینم پس فرهاد مجیدی بهترین گزینه
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    فقط داخلی فرهاد مجیدی
  • علی از تبریز IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    بهترین گزینه برای ایران ولادمیر پتکویچ سرمربی سابق سوئیس سرمربی فوق العادی باهوش و کاربلدی است و بدجور به درد ایران میخورد داخلی هم فقط قلعه نوعی
    • بهروز IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      اخ اخ گفتی. از جام جهانی قبل ارزو میکردم اینو بیارن ایران. بخدا اگه بود الان یک هشتم بودیم و احتمال رفتن به یک چهارم رو خیلی زیاد میدونستیم.
  • علی اقایی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    سلام مربی ایرانی فقط امیر قلعه نوعی
  • احمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    چرا برانکو نباشه ؟
  • آشنا روشنا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    فرهاد مجیدی در کنار تیم فنی اش خیلی خوبه. بدیش اینه یکی مثل استیلی رو میذارند کنارش که استعفا بده. معضل استیلی ها رو حل کنید.
  • میهمان IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    یه مربی بیاد که جوانگرایی کند شاید المپیک بتونیم بریم بعد از سالها. جام جهانی ۴۸ تیمی که دیگه خز شده. برای قهرمانی آسیا هم با این تیمهای قدر آسیا شانسی نداریم.
  • حسین IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    اصلا دنبال رنار و نکونام نباشید. رنار نه اخلاقش و نه قیافه اش و نه علمش به درد ما نمی خوره. نکونام هم که ضدفوتباله و بعد از مدتی فوتبال ملی رو چنان نابود میکنه که مساوی گرفتن از بحرین و سوره و لبنان و امارات برامون آرزو میشه. مجیدی بد نیست. قطعا هاشمیان و کریم باقری و قلعه نویی بهترین گزینه هستند.
  • عادل IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    بايد بر اساس برنامه مربي انتخاب كرد ! يك مربي ممكنه با همين تيم در كوتاه مدت نتيجه بگيره و يك مربي هم ممكنه براساس برنامه بلند مدت به فكر ساختار سازي باشه و براي موفقيت به يك پروسه ٤ ساله نياز داشته باشه ! اگر هدف كوتاه مدته همون امير قلعه نوعي يا فرهاد مجيدي بهترين گزينه هستند …
  • ولی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    فقط یکی نیاد که حسرت اتوبوس کی روش بخوریم ..
  • Ali IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    برای رنسانس فوتبال ملی وجوانگرایی عاقلانه و نه هیجانی فقط محمد مایلی کهن قادر به اجرا و انجام آن است البته اگر قبول کند.
    • حسین IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      درسته. نظر من هم مایلی کهن است.
  • رسول احمدی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    فقط داخلی اول گل محمدی بعدی نکونام وبعدی قلعه نوعی وبعدی ابراهیم تاتارتمام....
  • طرفدار SK ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    به نظرم اگه نکونام بخدا تیم صعود میکنه چون نکونام خدایی دفاعش خوبه و مربی خیلی خوبیه هرچند که ما مسئله دفاع برامون مهم نیست ما میخوام خط حملمون قوی شه ولی باور کنید نکونام این کارو نیکنه نمیاد این پدر بزرگا رو بیاره جوان میاره و تمام کننده
  • بهروز IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    از کیروش بعید بود اشتباه قبل رو تکرار کنه، همه میدونن بازی سوم گروهی بخاطر زود به زود برگزاری مسابقات بازیکنا بدنشون تحلیل میره و توان دویدن ندارن، اونوقت مثل ۲۰۱۸ بازم از ذخیره های تازه نفس استفاده نکرد. حتی بازم بیرانوند رو گزاشت تو دروازه، دروازه بانی که صورتش ضرب دیده ناخداگاه میترسه، میترسه بیرون بیاد، حتی اگه نیازمند رو میزاشت تو دروازه گل نمیخوردیم و الان داشتیم با هلند بازی میکردیم، که هلند رو هم میتونستیم ببریم با استفاده درست از ذخیره ها تا فشار کمتری به ترکیب اصلی بیاد. این مشکل رو فرهاد مجیدی که جونه البته بخاطر هوشش کاملا راحت حل کرد تو بازی های اسیایی استقلال نشون داد . حتی تو لیگ هم نشون داد که باید به بازیکنا استراحت بده تا فشار نیاد بهشون. فقط گزینه ی داخلی میتونه الان گره گشا باشه. اونم فقط فرهاد مجیدی. مجیدی نشون داده خیلی باهوشه. نترسه. به کسیم باج نمیده.استرا رو هم بیارن بزارن دستیارش. یا برعکسش. اگرم خارجی میخوان مربی سوئیس تو جام جهانی قبلی بهترین گزینه هستش. اسمش یادم نیست، ولی کل موهاش سفیده و چهره ی با جذبه ایی داره و خیلیم باهوشه.
  • Sampishro IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    تبریک میگم به این انتخاب سراسرابی رنگ شماکه بازم مهرتاییدی برجانب داری بی چون وچرای شماازتیم خاص واقعامتاسفم براتون که دم ازبی طرفی میزنیدبابامربی برای تیم ملی نه دوچرخه سواران
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    بین اینا نکونام بره کنار اصلا به درد نمیخوره مخصوصا الان که رسما نابوده استرا هم با مسئولای فدراسیون راه نمیاد رنار هم اون زمزمه ها اشتباهه عمرا شرایط عربستان ول کنه مخصوصا که عربستانی ها حرفه ای شدن و به مربی فرصت میدن میمونه مجیدی و بنتو که مجیدی با توجه به قراردادی که با کلبا داره و انصافا هم خوب کار کرده بعیده مجوز جدایی بدن بهش میمونه بنتو که اونم مدیرای ما علاقه ای به جذب مربی های اخراجی تیمای آسیایی ندارن البته اگه اولویت بندی کنیم از بهترین به بدترین رنار و بنتو و مجیدی و استرا و نکونام میدونم البته این نظر شخصی هست
  • مهرزاد مومنی فر IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    حالا ما صبح تا شب بگیم فلانی رو بیارین اگر گوش فدراسیون بدهکار حرف مردم باشه هر چی آقای تاج بگه ما تابع همونیم فقَط کیروش نباشه هر كى میخواد باشه
  • ناشناس FR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    این همه نیاز نیس هزینه صرف سرمربی خارجی شه..من خودم حاضر به همکاری هستم طبق قانون کار
  • ناشناس FR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    این همه نیاز نیس هزینه صرف سرمربی خارجی شه..من خودم حاضر به همکاری هستم طبق قانون کار
  • امیرحسین IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    فرهاد مجیدی بهترین گزینه است یکی از مشکلات اصلی تیم پلی جوان گرایی است که فرهاد مجیدی استعداد خاصی در این کار دارد با رویی کردی عالی دو ایشون مربی کاملا به روزی است که قشنگ فوتبال اروپایی و فنی و سالم و متفکرانه جدیدی را نمایش میدهد سوم ایشون به شدت فوتبالی میباشنید و مخصوصا برای تیم ملی که تیم مردم و کشور ایشون هستند تمام تلاششون رو میکند ، مثال ماننده خیلی از کشور های دیگر که مربی خودی دارند و موفقند مانند ژاپن و به شرطی که مربی فنی دنیا دیده و فوتبال دوست و علمی بلد باشد مانند اقای مجیدی در ضمن سوا از اینکه من نه استقلالی هستم نه پرسپولیسی گفتم سو تفاهم برا بعضیا پیش نیاد برای کشورمان ایران است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی