نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
زلاتکو دالیچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی کروات تیم ملی کرواسی در شرایطی همراه با تیم ملی کشورش به نیمه نهایی جام جهانی رسید که پنج سال پیش گزینه سرمربیگری استقلال بود.

سرمربی تیم ملی کرواسی همراه با این تیم در دور یک چهارم نهایی با غلبه بر تیم برزیل و حذف پر افتخارترین تیم تاریخ فوتبال جهان به دور نیمه نهایی صعود کرد.

زلاتکو دالیچ در شهریور ماه سال ۱۳۹۶ در دوران مدیرعاملی سیدرضا افتخاری، گزینه سرمربیگری در استقلال بود. دالیچ در همان ایام در گفتگو با روزنامه المواطن عربستان ضمن تایید پیشنهاد تیم استقلال تایید کرد: «شخصاً موقتاً این موضوع را به تاخیر انداخته ام تا شرایط را بررسی کنم».

این در حالی بود که عضو هیئت مدیره استقلال در همان ایام، گفتگو با گزینه خارجی را رد کرده بود. در همان روزها عنوان شد که علت حضور وینفرد شفر در تیم استقلال رابطه نزدیک تر دلال‌های این مربی آلمانی با برخی اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال بوده است وگرنه دالیچ تا استانه امضای قرارداد هم پیش رفته بود. با این همه دالیچ پس از آن از سوی فدراسیون کرواسی گزینه تیم ملی فوتبال آن کشور شد و در سال ۲۰۱۸ نیز همراه با این تیم توانست ضمن رسیدن به مرحله نیمه نهایی به عنوان نایب قهرمانی دوره قبل جام جهانی را از آن خود کند. در همان دوران و پس از قبول سرمربیگری تیم ملی کرواسی، دالیچ بعد از همگروه شدن تیمش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با آرژانتین ، نیجریه و ایسلند، در مصاحبه ای با اشاره به موضوع گزینه شدنش برای تیم استقلال گفت: «من به ایران آمدم و قرار بود سرمربی استقلال شوم. مذاکره هم کردیم، اما به نتیجه نرسیدیم».

حالا و چهار سال پس از گذشت آن اتفاقات همین مربی کروات بار دیگر همراه با تیم ملی کرواسی با صعود از دور یکچهارم به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرد تا از این بابت تاریخ ساز شود و نامش را در فهرست مربیان برتر جهان و البته کشورش ثبت کند.

شایان ذکر است؛ از آن زمان تاکنون باشگاه استقلال با مربیانی از جمله وینفرد شفر آلمانی، آندره‌آ استراماچونی، محمود فکری، فرهاد مجیدی و حالا ریکارد ساپینتو کار کرده که در همه این ۵ فصل تنها همراه با فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • زلزله بابا مسعود IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    خوب شد نیامد و آبروداری شد اگرنه او هم مثل استراماچونی با یک کودتا از طرف مافیای سرخ فراری داده میشد
  • حمید میرجلیلی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    مطمئن باشید اگه میومد مثل استرا و تیام و..... با آبروریزی بابا مسعود و مافیای سرخ مجبورش میکردن بره.....
  • مرمر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    فکر کن می اومد بعد ایوب اصغرخانی از تاکتیک تیمش ایراد می گرفت...خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مسعود IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    همین دیگه تا میخواد تیم نتیجه بگیره یه کسی دیگه ای میارن گند بزنه به تیم و بره بعد آخرشم بگن استقلال قهرمان نشد
  • منصور IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    خدا رو شکر یبار قهرمان کردنش شکر .خخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی