نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟
مراکش
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند احساسی را که مردم مراکش از برد تیم ملی این کشور مقابل پرتغال دارند را توصیف کند.

داستان افسانه‌ای مراکش در جام جهانی همچنان ادامه دارد و عاشقان فوتبال همچنان با اشتیاق پیگیر ماجراجویی بزرگی هستند که شیرهای اطلس در حال رقم زدن آن در قطر هستند. مراکشی‌ها با شکست دادن پرتغال به مرحله نیمه نهایی صعود و تاریخسازی کردند.

بعد از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی که با پیروزی مقابل اسپانیا رقم خورد، هواداران مراکشی حاضر در قطر که تعدادشان هم کم نیست و بسیاری از آنها حتی در این کشور زندگی می‌کنند خوشحالی و غرور خود را از عملکرد تیم ملی کشورشان ابراز کردند و بر این باور بودند که قهرمانی در جام جهانی یک رویای قابل دسترس است نه تنها برای مراکش بلکه برای کل قاره آفریقا.

دکتر ریچارد برناردس مدرس دانشگاه در قطر می‌گوید فوتبال یک پدیده اجتماعی فرهنگی است که در آن جوامع و گروه‌های مختلف می‌توانند گرد هم آیند.

او در مورد اتحاد اعراب صحبت کرد و گفت: «کشورهای عرب زبان که با چالشهای مختلف سیاسی و اجتماعی درگیر هستند به چیزی برای افزایش امید در جامعه خود نیاز دارند و فوتبال این کار را انجام می‌دهد. آنچه تیم مراکش در جام جهانی ارائه کرده است این نکته را به ما یادآوری می‌کند که ما این حق را داریم که رویاپردازی کنیم و اینکه می‌توانیم به رویای خود برسیم و موفقیتهای بیشتری به دست آوریم.» او بعد از پیروزی مراکش مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی احساساتی شد و گریه کرد.

این برد برای مراکشی‌ها و به طور کلی کشورهای عرب زبان برد شنبه بعد از ظهر خیلی شیرین بود چون حالا برای اولین بار یک تیم آفریقایی و یک تیم عربی به نیمه نهایی جام جهانی راه یافته اند که این در تاریخ ۹۲ ساله جام جهانی بی سابقه بوده است.

داستان افسانه‌ای ادامه دارد/ فقط دو بازی تا فتح جام!

کازابلانکا، شهری بندری در غرب مراکش، شاهد صحنه‌هایی فوق العاده جذاب از شادی مردمی بود که به خیابانها ریخته بودند تا موفقیت تاریخی تیم ملی کشورشان را جشن بگیرند. نیکولا حق، گزارشگر شبکه الجزیره در این مورد گفت: «این جو فوق العاده است. مردم در اینجا در حال رقص و جشن و پایکوبی هستند و به نظر می‌رسد که این موضوع تا نیمه شب هم ادامه خواهد داشت.»

در حالی که هزاران نفر از هواداران مراکشی به قطر سفر کرده اند تا شیرهای اطلس را در این کشور همراهی کنند، میلیونها نفر هم در کشور مراکش جمع شده اند تا استقبالی شکوهمند از قهرمانان خود داشته باشند، ستاره‌هایی که تا همین جای کار هم فاتحان بزرگ جام ۲۰۲۲ به حساب می‌آیند.

عدنان بنیس، مسئول وبسایت مراکش نیوز که مشهورترین سایت انگلیسی زبان کشور مراکش به حساب می‌آید از این گفت که هیچ کلمه ای نمی‌تواند احساسی را که مردم مراکش از برد تیم ملی این کشور مقابل پرتغال دارند راتوصیف کند: «این یک پیروزی فوق العاده بزرگ برای ماست، من حتی وقتی با چشمان خودم هم صعود تیم کشورم را به نیمه نهایی جام جهانی می‌دیدم در آن لحظه نمی‌توانستم باور کنم. ما امشب خواب نداریم و می‌خواهیم تا صبح جشن بگیریم. این یک برد بزرگ برای مراکش ات، یک برد تاریخی و اینطور نیست که ناگهانی و اتفاقی رقم خورده باشد. ما به تواناهایی‌های تیم مان باور داشتیم، به توانایی‌های ملتمان. این رویا هنوز برای ما زندهه است و ماجراجویی ما همچنان ادامه دارد چون ما فقط دو بازی تا فتح جام جهانی فاصله داریم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام‌یک به نیمه‌نهایی صعود می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی