۱۰
آرژانتین - کرواسی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرژانتین در دیداری یک‌طرفه مقابل کرواسی با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد تا اولین فینالیست جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شود.

ورزشگاه لوسیل میزبان اولین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بود، دیداری بین آرژانتین و کرواسی که در نهایت مسی و هم‌تیمی‌هایش با برتری قاطع ۳-۰ راهی فینال شدند.

نرکته جالب پیش از این دیدار این بود که آرژانتین در تمامی ۵ حضورش در نیمه‌نهایی جام‌جهانی در نهایت با پشت سر گذاشتن رقبا راهی فینال شده. از طرفی کرواسی هم برای سومین مرتبه در نیمه‌نهایی حاضر شد و در دفعات قبلی یک مرتبه به فینال رسید و یک مرتبه ناکام بود.

دقایق ابتدایی بازی پایاپای و کم‌موقعیت دنبال شد. هردو تیم کمتر دست به ریسک می‌زدند و با توجه به حساسیت بازی اتفاق غیرمنتظره‌ای هم نبود. اما لحظه کلیدی نیمه نخست فرار خولیان آلوارس بود که باعث شد او با لیواکوویچ تک‌به‌تک شود و دانیل اورساتو داور دیدار خطای سنگربان کرواسی را بگیرد. ضربه پنالتی را هم طبق معمول لیونل مسی زد و در دقیقه ۳۴ این ضربه به سقف دروازه کرواسی چسبید. (این‌جا ببینید: گل اول آرژانتین به کرواسی)

آرژانتین ۳ – کرواسی ۰؛ آفتاب به سرزمین لئو تابید/ شانس آخر مسی برای قهرمانی

خولیان آلوارس که ستاره نیمه نخست این دیدار بود در ضدحمله‌ای سریع دفاع کرواسی را به هم ریخت و در دقیقه ۳۹ گلی انفرادی و زیبا به ثمر رساند که شاید بتوان در ابعاد کوچک‌تر نزدیک به گل دیگو مارادونا در جام‌جهانی ۱۹۸۶ مقابل انگلیس بود (این‌جا ببینید: گل دوم آرژانتین به کرواسی).

دقیقه ۴۲ باز هم پای آلوارس در میان بود. ضربه سر او با واکنش لیواکوویچ خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. (این‌جا ببینید)

نیمه دوم با پیش کشیدن کرواسی ضدحملات آرژانتین خطرناک‌تر هم شد و در دقیقه ۵۸ مسی می‌توانست برای مرتبه سوم دروازه حریف را فرو بریزد، اما لیواکوویچ مانع او شد. دقیقه ۶۹ مسی دفاع بلیزرها را به هم ریخت و پاسی برای خولیان آلوارس ارسال کرد که مهاجم جوان آلبی‌سلسته چاره‌ای جز گل کردن این توپ نداشت (این‌جا ببینید: گل سوم آرژانتین به کرواسی).

کرواسی که حتی ذره‌ای نزدیک به تیم مراحل گذشته نبود توان جبران نتیجه را دیگر نداشت و آلبی‌سلسته پیروز شد تا باز هم با برتری در پای فینال امیدی تازه به قهرمانی داشته باشد.

این‌جا ببینید: لحظات حساس و خلاصه بازی آرژانتین - کرواسی/ مسی و یاران چه‌طور فینالیست شدند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد رضا یوسفی بیمارستان کوثر IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    محمد رضا یوسفی بیمارستان کوثر
  • darioush US ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    hala aghaye Barnco begoyad ke, migoft morabyhaye Crovacy az hameja behtar hastand, emrouz ke felan bakhteand 2-0
  • داش فر IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    بعضی از سرمربی های لیگ برتر ما هم اگر سرمربی تیم ملی بشن، میتونند مثل کرواسی تا نیمه نهایی برسند، چونکه کار و تاکتیک هاشون شبیه دالیچه یعنی با بازی دفاعی و پرس از نیمه زمین و پرتاب اوت دستی بلند در یک سوم حریف😀 کرواسی در برابر ژاپن وقتی یک گل عقب بود حدود ده تا ازون اوت دستی های بلند ایرانی پرتاب کرده بود(با توجه به تفاوت قد). در برابر برزیل هم چندتا داشت.
  • مرتضی مقدم IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    ای جونم کینگ مسی ،دیگه واقعا کرواسی و مورچش تا همینجام زیادی اومدن ازین به بعدش شگفتی نیست دیگ ضد حاله ،امیدوارم فرانسه هم ازون ور بیاد بالا یه فینال قشنگ ببینیم نه اتوبوس یه طرفه
  • بهرام IT ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    آقا این تیم محترم کرواسی گویای این بود که چه مربیان محترمی مثل برانکو و اسکوچیچ دارند!!درست مثل بلایی که سر فوتبال ما آوردند،،،،هی می دوند و می دوند بخاطر هیچی؟؟گل را آرژانتین میزنه و کرواسی هم فقط می دوه،نه برنامه درست و حسابی و نه هیچی.......کرواسی شانس آورد با تیمهایی مثل ژاپن و برزیل ضعیف این دوره افتاد و اگر به یک تیم قوی خورده بود اصلا واقعا حقش نبود تا اینجا برسه باید زودتر از اینها حذف میشد.....
  • اعتدال IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    لطفا خبر ورزشی یک مصاحبه مبسوط با برانکو بذاره یک تحلیلی بده تا از افاضاتش بهره مند بشیم. بخصوص بگه چطور شد که علی رغم احتیاط و کم اشتهایی آرژانتین در نیمه دوم و ورود جوانانش و دیبالای تازه از مصدومیت رها شده چطور کرواسی همچنان گیج بود و شوت های دیمی بازیکنانش به سمت مونیتورهای ورزشگاه و دوربین عنکبوتی شلیک میشد و دالیچ کپ کرده بود !؟ ایران با همه گرفتاریش در هر بازی چندتا گل میزد و اگه نمیزد هم چندتا به چارچوب میزد که برق از سر هواداران آمریکا پرونده بود.
  • تاج کبیر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    اون لنگی هایی که از کرواسی تعریف میکردن کجا رفتن؟این ویچ ها فقط طبل تو خالی هستن.هیچی بارشون نیست.تا اینجا با شانس و داور اومدن.
  • پرسپولیس آث میلان ایتالیا FI ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    بازی پر از ابهام !! چطوری میشه کرواسی جلو برزیل اون طوری بازی میکنه بعد میاد چلو آرژانتین انقدر باز و بی انگیزه بازی میکنه !!!
  • شین IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    مافیای رسانه و فیفا کاری کردند گزارشگر تلویزیون و مجری داخلی هم دوست داره آرژانتین(مسی) قهرمان بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی