نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
شاید با استخدام کی‌روش فوتبال ما را نجات دهند!/ توصیف جالب درباره برنده احتمالی دربی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهزاد داداش‌زاده هافبک پیشین پرسپولیس و استقلال می‌گوید: شاید تونس بتواند با استخدام کی‌روش، فوتبال ما را نجات دهد چرا که به نظر می‌رسد فوتبال ایران با این مربی پرتغالی رودربایستی دارد!

در خبرها آمده بود که فدراسیون فوتبال تونس به دنبال استخدام کارلوس کی‌روش است. ظاهرا تونسی‌ها برای انتخاب سرمربی جدید خود دو گزینه به اسامی؛ هکتور کوپر و کارلوس کی‌روش را مد نظر قرار داده اند.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال کشورمان نیز مذاکراتی با کارلوس کی‌روش انجام داده و هنوز رسما با سرمربی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، قطع همکاری نکرده و حتی شنیده می‌شود شاید ژانویه دوباره مذاکرات از سر گرفته شود.

بهزاد داداش زاده بازیکن سابق تیم ملی کشورمان در این رابطه گفت: اگر این خبر و پیشنهاد تونسی‌ها صحت داشته باشد من یکی که خوشحال می‌شوم. شاید تونس بتواند با استخدام کی‌روش، فوتبال ما را نجات دهد چرا که به نظر می‌رسد فوتبال ایران با این مربی پرتغالی رودربایستی دارد!

وی ادامه داد: انگار کارلوس کی‌روش برخلاف تمام مربیان ملی قبل و بعد از خودش از یک مصونیت در فوتبال ایران برخوردار است. او در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا به عراق می‌بازد و حذف می‌شود اما مثل یک قهرمان از او استقبال می‌شود. همه چیز هم گردن اخراج مهرداد پولادی و داور استرالیایی انداخته می‌شود. رسانه‌ها و همه از کی‌روش حمایت می‌کنند تا او در جام ملت‌های قطر هم سرمربی ما شود. در قطر هم به جایی نمی‌رسیم و ۳ برصفر به ژاپن می‌بازیم و ظاهرا او می‌رود اما دوباره بر می‌گردد.

هافبک پیشین تیم ملی اضافه کرد: مگر می‌شود یک مربی ۳ مرتبه سرمربی یک کشور در جام جهانی باشد و حتی نتواند یک بار تیمش را به مرحله بعدی ببرد؟ یکی نیست بگوید اصلا چرا کارلوس کی‌روش آمد؟ چرا اسکوچیچ که تیمش را به جام جهانی رسانده بود برکنار شد؟ من وکیل مدافع اسکوچیچ نیستم اما در حق او هم معرفت به خرج ندادیم. بعد هم کسی را آوردیم که می‌دانستیم در فوتبال چه تفکری دارد و چه می‌خواهد. اگر بنا بود کی‌روش برکنار شود بهتر بود یک مربی جوان تر با افکار هجومی می‌آوردیم و در غیر این صورت حداقل یک سرمربی ایرانی انتخاب می‌کردیم تا هموطن خودمان هم جام جهانی را تجربه کند.

شاید با استخدام کی‌روش فوتبال ما را نجات دهند!/ توصیف جالب درباره برنده احتمالی دربی

داداش زاده ضمن اشاره به عدم توجه کی‌روش به مربیان ایرانی، یادآور شد: در همه این سال‌ها کارلوس کی‌روش توجهی به مربیان جوان و با استعداد ایرانی نداشت. یک فرد خاص همیشه کنارش بود که بعد از کی‌روش حتی تیم لیگ دسته دومی‌هم سراغش نرفته و نمی‌رود. این مسئله خیلی مهم است که چرا سرمربی پرتغالی برابر استفاده از مربیان ایرانی مقاومت می‌کرد؟ در همه این سال‌ها اگر یک مربی جوان ایرانی کنار تیم ملی بودند شاید الان ما صاحب یک مربی خوب و آشنا با شرایط تیم ملی بودیم. به هر حال دوران این مربی به سر آمده و همان طور که گفتم امیدوارم تیم ملی تونس هرچه زودتر با کارلوس کی‌روش قرارداد ببندد هرچند خودم خیلی به این مسئله امیدوار نیستم!

هافبک سابق پرسپولیس و استقلال در خصوص شرایط این دو تیم در آستانه دربی تهران، گفت: به نظرم این دربی واقعا سخت و غیر قابل پیش بینی است. شما به این نکته توجه داشته باشید که هر دو تیم حدود ۵۰ روز است که بازی رسمی انجام نداده اند. البته در دو تیم ملی پوشانی دارند که در جام جهانی حضور داشتند ولی اغلب شاگردان یحیی گل محمدی و ساپینتو در شرایط بازی رسمی نیستند. این موضوع کار را برای مربیان دو تیم سخت می‌کند و به نظرم اگر دربی دو، سه هفته دیگر انجام می‌شد شاید بازی بهتری از هر دو تیم می‌دیدیم. با این حال معتقدم تیمی‌که شجاع دل تر باشد و ترسو بازی نکند می‌تواند در همین دربی هم برنده شود. این یک قانون نانوشته اما اثبات شده در تمامی‌دربی‌ها از دیروز تا امروز بوده است. تیم‌هایی در دربی‌ها برنده شده اند که با شجاعت بیشتری وارد زمین دربی شده و توانسته اند به آنچه می‌خواهند برسند. در واقع شجاعت برگ برنده دربی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی مقدم IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    اقا بهزاد قشنگ گفت دمتونگرم که باش حرف زدین ،ماهم امیدواریم پیشنهاد تونس واقعی باشه هرچند بدجور تکراریه کار این دلالا و باورش سخت
  • Mio IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    چقد عقده ای وجود داشت تو فوتبال ما بیخبر بودیم. تو که کلا میگی کی روش خوب نیس پس چرا میخواستید کنارش کار کنید بعنوان دستیار؟!! بابا اول حرفاتو از قبل با خودت هماهنگ کن که سوتی ندی
    • Jimmy US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      دلیل خود شما از حمایت از کیروش چیه؟ داداش زاده از اینکه اشاره به نتایج ضعیف کیروش هم در جام‌های جهانی و جام ملتها داشته که درسته و جای بحثی نیست. بحث و شگفتی در اینه که مثل خود کیروش، طرفدار هاش هم قبول ندارند که تیم ملی با ایشان هیچ پیشرفتی نداشته و در جا زده.
    • Par IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      دلیلمون اینه که از وقتی اومد ایران دیگه این تیم دغدغش رفتن به جام جهانی نشد مثل قبل از اون 8سال، دلیلمون نتایجی هست که جلوی تیمای بزرگی مثل پرتغال و ارژانتین و مراکش گرفت اینا پیشرفت نیس پس چیه. حیف ک خیلیا با دشمنی نذاشتن تو این دوره نتیجه لازم رو بگیره هرچند تا الانم بهترین نتیجه تاریخ جام جهانی ایران مربوط به کی روشه
    • Jimmy US ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      در قبال نتایجی که ژاپن و کره و استرالیا و حتا عربستان در این جام جهانی گرفتن، مساوی با پرتغال و شکست نزدیک مقابل آرژنتین و اسپانیا که کیروش به این نتایج افتخار می‌کنه که چیز خاصی نیست. تیم ملی با ایشان در سه جام جهانی و طی ۹ بازی دو پیروزی و دو تساوی و پنج شکست و ۱۳ ٔگل خورده و ۷ٔگل زده داشته. شما چه جوری میتونی از این کارنامه ضعیف دفاع بکنی؟
  • امین IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    کیروش زمانی هم که در پرتقال بود تیمش دفاعی بازی میکرد. ایران که دیگه جای خود داره
  • م ر IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    سلام، یکی ازدوستان گفتن با آمدن کی‌روش دغدغه صعود به جام جهانی را نداشتیم ..خوب این دوره که با اسکوچیچ صعود کردیم وبا بیشترین امتیاز ، میشه بفرمایید کی روش در صعود ایران چه نقشی داشتند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی