نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
ادموند اختر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ادموند اختر پیشکسوت استقلال گفت: همه چیز استقلال برای برنده شدن در دربی مهیا است. این تیم هم بازیکنانش جورتر هستند و هم جوانتر.

ادموند اختر مهاجم اسبق استقلال که سابقه گلزنی به پرسپولیس را هم در کارنامه‌اش دارد، در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دربی حساس هفته دوازدهم و فینالیست شدن تیم‌های آرژانتین و فرانسه اظهاراتی را مطرح کرد.

با توجه به شرایط جدول و وضعیت روحی روانی ملی‌پوشان استقلال و پرسپولیس اوضاع دربی پیش رو را چطور پیش بینی میکنید؟

شرایط استقلال و پرسپولیس برای دربی هیچ ربطی به این مسائل ندارد. به این ربط ندارد که ملی پوشان استقلال در جام جهانی عملکرد موفقیت آمیزتری داشتند یا نداشتند! این که جدول می‌گوید کدام تیم بالا است و کدام تیم پایین‌تر! دربی کاملاً به شرایط روحی روانی بازیکنان دو تیم بستگی دارد. به شانس و اتفاقات. به اخراج و مصدومیت‌های ناگهانی! البته یک موضوع مهم در زیبایی دربی تاثیرگذار است.

چه موضوعی؟

اینکه ای کاش دربی اولین بازی بعد از تعطیلات نبود. در این شرایط این مسابقه مثل هفته اول لیگ میشود. اگر دو تیم یک بازی انجام می‌دادند و بعد به مصاف هم رفتند قطعاً فوتبال بهتری را می‌دیدیم.

همه چیز استقلال از پرسپولیس برتر است/ استقلال در دربی نیازی به سرمربی ندارد/ به ساپینتو گفته‌اند نتیجه دربی زندگی‌اش را زیرورو می‌کند

به نظر شما کدام نیمکت مربیگری در این بازی می‌تواند تیمش را بهتر هدایت کند؟

این تنها بازی ایران است که بازیکن تیم اینقدر انگیزه دارد که نیاز به مربی ندارد. خود بازیکنان می‌دانند این مسابقه و نتیجه‌اش تا چه اندازه در ادامه سرنوشت فوتبالی شان تاثیرگذار است. به همین خاطر همه آنها می‌خواهند بهترین نمایش شان را در دربی داشته باشند. سرمربی می‌داند اگر برنده شود حالا حالاها در جایگاهش تثبیت می‌شود و اگر ببازد ممکن است حتی از فوتبال محو شود. این شرایط برای مدیران باشگاه‌ها هم وجود دارد.

به نظر شما دربی پیش رو زیبا خواهد شد؟

اگر در ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اول بازی گلی رد و بدل شود حتماً بازی جذاب خواهد بود اما اگر این گونه نباشد قطعا دو تیم به لاک احتیاط فرو می‌روند و یک دربی کسل کننده را شاهد خواهیم بود. همه می‌دانند این دربی سه یا شش امتیاز ندارد بلکه ۶۰ امتیازی است. این دربی بازی است که می‌تواند مدیرعامل عوض کند و سرمربی تغییر بدهد. شاید در جدول فقط سه امتیاز به برنده اضافه شود اما برد این دیدار واقعاً ۶۰ امتیاز دارد.

با توجه به اولین حضور ساپینتو در دربی فکر می‌کنید چه عملکردی در این بازی داشته باشد؟

قطعاً دور و بری‌هایش به او گوشزد کرده‌اند و می‌داند این دربی با یازده مسابقه قبلی لیگ، زمین تا آسمان فرق دارد. حتماً فتح الله زاده که خودش از جنس استقلال است از تبعات دربی برایش گفته و ساپینتو به خوبی می‌داند این بازی می‌تواند اعتبارش را ۲۰ برابر افزایش یا کاهش دهد.

قایدی، یامگا، محبی و عارف غلامی

تفکرات تهاجمی‌ساپینتو در دربی چقدر به موفقیتش کمک می‌کند؟

به طور کلی ساپینتو نشان داده یک مربی هجومی‌است. شاید سیستم هجومی‌استقلال مقابل تیم‌های دیگر جواب بدهد اما در دربی باید هوشمندانه حمله کند. چون هر دو تیم در جدول به هم چسبیده اند و فاصله شان زیاد نیست. قطعاً هر دو مربی نیم نگاهی هم به تساوی دربی دارند. البته این را باید گفت که استقلال تیمش جورتر و جوانتر است. نتایج استقلال نشان می‌دهد این اواخر روند رو به رشدی داشته برای همین گفتم ای کاش دربی هفته دوم بعد از تعطیلات بود. با این همه امیدوارم مسابقه هجومی‌باشد و در نهایت هم استقلال برنده زمین را ترک کند. البته بازی هجومی‌تا 48 ساعت در ذهن همه می‌ماند ولی نتیجه تا ابد در تاریخ می‌ماند و من با اینکه طرفدار فوتبال تهاجمی‌هستم ولی برای این بازی خاص حاضرم مسابقه کسل کننده باشد ولی در نهایت استقلال برنده شود.

در هیاهوی مسابقات جام جهانی رسیدن آرژانتین و فرانسه به فینال را پیش بینی می‌کردید؟

ای کاش برزیل هم می‌توانست در جمع چهار تیم باشد. اما فکر می‌کنم حق به حق دار رسید و دو غول بزرگ فوتبال دنیا در فینال به هم رسیدند.

پیش بینی شما از برنده فینال کدام تیم است؟

خیلی سخت است که بتوان پیش بینی کرد. هر دو تیم آماده هستند و هر دو تیم تک ستاره‌های فوق العاده‌ای دارند و تقریباً همه چیزشان برابر است و ما فقط می‌توانیم از تماشای فینال لذت ببریم. امیدوارم مربیان و بازیکنان فوتبال ما از تماشای این جام جهانی درس‌های زیادی گرفته باشند. اگر فوتبالیست‌های ما بتواند بعد از جام جهانی حتی ادای مسی را هم در بیاورند این قطعاً در فوتبال ما تاثیرگذار خواهد بود.

لیونل مسی پس از برد مقابل کرواسی

با توجه به توضیحات‌تان در رابطه با مسی چه توصیفی از این بازیکن دارید؟

فوتبالیستی که از کودک دو ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله اسمش را می‌شناسد، نشان می‌دهد چقدر بزرگ است. بزرگی کردن فقط به اسم داشتن نیست بلکه باید بتوانید آن را نشان بدهید. کریستیانو رونالدو هم بازیکن بزرگی است ولی دیدیم که در جام جهانی نتوانست بزرگی‌اش را نشان بدهد اما مسی به قدری بزرگ است که همه به او احترام می‌گذارند. چه بازیکنان و تماشاگران حریف و چه هم تیمی‌ها و هموطنانش. بعید می‌دانم تا پنجاه سال آینده چنین فوتبالیستی با این مختصات در دنیای فوتبال دیده شود. مسی یک اَبَرفوتبالیست فنی و اخلاقی است که از هیچ کار مفیدی در زمین برای تیمش دریغ نمی‌کند. علاوه بر این، خلاقیت و هوش استثنایی او در فوتبال، بیننده بازی‌هایش را از خود بی‌خود می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • پوارو IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    نشانه های ترس و اضمحلال کیسه همین مصاحبه های خنده دار اصحاب کیسه کش هست و بس
  • ناصر امره ای IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    سلام خسته نباشید خیلی لطف کردین صدر صد بورداستقلال
  • ح ب IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    اصلآ برد با استقلال که چی تو این اوضاع گرانی که مردم بزور نانی در میآورند وسر سفره فقیرانه خود می‌برند دربی یعنی چی مگه دل خوشی داریم بشینیم دربی نگاه کنیم به لطف مسئولین وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز بدتر وگرانی اجناس هم همینطور ادامه دارد مجلسی ها هم فقط حقوق نجومی می گیرند وبرای حل مشکلات موجود کار خاصی انجام نمی دهند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی