نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
دربی در دود؟ حمله هوای آلوده به پرسپولیس و استقلال/ آلودگی هوا دربی ۹۹ را لغو می‌کند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با افزایش آلودگی هوای تهران، به نظر می‌رسد دربی ۹۹ که طبق برنامه باید عصر سه‌شنبه برگزار شود، با تصمیم کمیته اضطرار لغو خواهد شد.

پس از حدود ۵۴ روز تعطیلی لیگ برتر، هفته دوازدهم لیگ بیست‌ودوم از دوشنبه ۲۸ آذرماه آغاز خواهد شد و مهمترین دیدار هفته را استقلال و پرسپولیس برگزار خواهند کرد. دربی ۹۹ قرار است سه‌شنبه ۲۹ آذر در استادیوم آزادی برگزار شود و مهدی تاج هم بر حضور تماشاگران در این بازی تاکید کرد.

اما این وسط آلودگی هوای تهران بلای جان سرخابی‌ها و تفکرات دو مربی شده است. در حالی که یحیی گل‌محمدی و ساپینتو در هفته‌های اخیر و پس از بازگشت ملی‌پوشان به تمرینات، برنامه‌های تاکتیکی خود برای دربی را تمرین و اجرا کردند، حالا خبر می‌رسد که احتمال لغو این دیدار به دلیل افزایش آلودگی هوا در هفته پیش رو، بیش‌تر شده است.

در همین رابطه فریبا گودرزی کارشناس ارشد سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران گفته در حال حاضر شاخص آلودگی هوا عدد بالای ۱۵۰ را نشان می‌دهد که به نسبت دیروز مقداری کم شده و فردا هم احتمالاً کاهشی خواهد بود، اما انتظار می‌رود این شاخص از روز دوشنبه بار دیگر بالا برود.

گودرزی درباره وضعیت هوای تهران در روز دربی و اهمیت آن برای طرفداران استقلال و پرسپولیس هم گفت: از روز دوشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری به دلیل این‌که انباشت آلاینده‌ها ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی می‌شود آلودگی هوا افزایش پیدا کند و برای همه گروه‌ها سنی مضر باشد. درباره لغو یا برگزاری بازی تصمیم نهایی را کمیته اضطرار آلودگی هوا خواهد گرفت. با شاخص بالای ۱۵۰ فعالیت‌های فیزیکی در هوای باز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، مخصوصا این‌که سه‌شنبه روز پیک آلودگی هواست و شاخص حتی به ۱۷۰ خواهد رسید.

متن کامل این گفت‌وگو را این‌جا بخوانید: شمارش معکوس برای لغو دربی پایتخت

چند هفته‌ای است که هوای تهران، مشابه فصول سرد سال‌های گذشته، شدیدا آلوده بوده و عدم بارش باران به افزایش آلودگی منجر شده است. در حال حاضر که این مطلب نوشته می‌شود شاخص آلودگی هوا در تهران ۱۵۲ است و شاخص ۲۴ ساعته گذشته عدد ۱۵۹ را نشان می‌دهد.

دربی در دود؛ حمله هوای آلوده به پرسپولیس و استقلال/ پیک آلودگی این هفته، «سه‌شنبه» است!

 سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هنوز واکنشی مبنی بر لغو یا برگزاری دربی نشان نداده اند و به نظر می رسد در روزهای آینده تصمیم برای برگزاری این دیدار گرفته خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    به احتمال خیلی زیاد دربی تو این شرایط برگزار نخواهد شد البته به آلودگی هوا هیچ ارتباطی نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی