نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
آرتور کوین یامگا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آرتور کوین یامگا، مدافع فرانسوی استقلال گفت: دیدار فینال برای تیم فرانسه با وجود تماشاگران پرشمار آرژانتینی دشوار خواهد بود اما تا آخرین لحظه منتظر قهرمانی دوباره تیم کشورم می‌مانم.

آرتور کوین یامگا، بازیکن چند پسته و ۲۴ ساله تیم استقلال که در ابتدای فصل قبل به این تیم پیوست و با ۱۰ گل زده در فصل بیست‌ویکم همزمان با قهرمانی استقلال بهترین گلزن این تیم هم لقب گرفت، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی درباره حضور تیم ملی فوتبال فرانسه در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، صعود هموطنانش به جمع ۴ تیم برتر و البته دیدار فینال با آرژانتین، همچنین شرایط و اهداف استقلال در فصل جاری اظهاراتی را مطرح کرد

نظرت در رابطه با عملکرد و صعود فرانسه به جمع ۴ تیم برتر در این دوره از رقابت‌های جام جهانی چیست؟

به نظرم فرانسه تیمی بود که از هر نظر کامل است. کمتر تیمی را در این دوره از جام جهانی دیدیم که تا این اندازه در همه خطوط درست و بدون اشکال کار کرده باشد. البته این به دلیل حضور بازیکنان خوب در جمع نفرات تیم ملی فرانسه است. این تیم هم روی نیمکت و هم درون زمین بازیکنانی دارد که همگی از نظر مهارت و استعدادهای فردی بسیار خوب هستند.

پیش‌بینی می‌کردی فرانسه دوباره به جمع چهار تیم نهایی برسد؟

بله! انتظار داشتم که صعود کنند و حتی به فینال برسند. ما تیم خیلی خوبی داریم. البته ما این را می‌دانیم که هیچ بازی در جام جهانی راحت نیست ولی من از همان ابتدا متوجه شدم که آن‌ها (اعضای تیم ملی فرانسه) آمده‌اند تا از عنوان قهرمانی‌شان در دوره قبل دفاع کنند و الان هم که به فینال رسیده‌اند شانس بسیار بزرگی دارند تا این خواسته‌شان را عملی کنند.

درباره بازی فینال مقابل آرژانتین چه صحبتی داری؟

به نظرم بازی بسیار سختی است. نه فقط برای آرژانتین بلکه برای هر دو تیم.

هواداران آرژانتین در دوحه

چطور؟

من بازی‌های آرژانتین را هم می‌دیدم و فکر می‌کنم این بازی برای فرانسه سخت خواهد بود.

چرا؟ مگر چه ویژگی در تیم آرژانتین دیده‌ای که این حرف را می‌زنی؟

به خاطر این‌که آرژانتین هم تیم خوبی است که به این مرحله رسیده. ضمناً آن‌ها هواداران خیلی زیادی را هم با خودشان به قطر آورده‌اند. به خاطر همین در این مدت من وقتی بازی‌های آرژانتین را می‌دیدم مثل این بود که آن‌ها در بوینس آیرس (پایتخت آرژانتین) بازی می‌کنند.

مسی چطور؟ به نظرت مسی تا چه اندازه در این تیم نقش مهمی را ایفا می‌کند؟

البته که تیم آرژانتین مسی را هم دارد. مسی فوتبالیستی است که همیشه و تحت هر شرایطی یک بازیکن فوق‌العاده است. اما من انتظار دارم که فرانسه برنده شود و تا دقیقه ۹۰ منتظرش می‌مانم.

تا دقیقه ۹۰ منتظر برد فرانسه می‌مانم/ کیلیان اِمباپه بهترین بازیکن جام است/ همه هدف بازیکنان استقلال کسب پیروزی است

چرا چنین پیش‌بینی داری؟

برای این‌که تیم فرانسه از نظر تیمی، تیم‌تر است. آن‌ها وقتی در زمین حضور پیدا می‌کنند این را از درون دروازه تا نوک حمله به بیننده منتقل می‌کنند.

آیا در رده‌های پایه ملی با بازیکنان حال حاضر تیم ملی فرانسه همبازی بودی؟ اگر بله با کدام‌یک و به چه مدت؟

متاسفانه با هیچ‌کدام از آن‌ها هم‌بازی نبودم و این شانس را نداشتم. البته من مقابل کینگزلی کومن و مارکوس تورام بازی کرده‌ام که این برمی‌گردد به زمانی که خیلی جوان‌تر بودم و فقط همین بوده.

با توجه به این‌که احتمالا اکثر مسابقات را دیده‌ای به نظرت کدام‌یک از بازیکنان این دوره از مسابقات جام جهانی از همه بهتر بوده است؟

فکر می‌کنم بهترین بازیکن کیلیان امباپه باشد. یک بازیکن کامل است که حالا خیلی‌ها بیشتر از قبل درباره‌اش صحبت می‌کنند. او مطمئنا در بازی فینال هم می‌تواند یکی از مهره‌های موثر در ترکیب تیم ملی فرانسه باشد.

کمی هم در رابطه با تیم ملی ما صحبت کن! فکر می‌کنی تیم ایران شرایط صعود را داشت و آیا انتظار داشتی ایران حذف شود؟

فکر می‌کنم در گروه ایران هر چهار تیم شانس صعود داشتند و از این نظر همه تقریبا یکسان بود. البته همه انتظار داشتند که تیم انگلیس به عنوان سرگروه صعود کند که همین اتفاق هم افتاد اما شانس برای هر سه تیم دیگر تقریبا یکسان بود. ایران هم خیلی نزدیک بود که صعود کند و این شانس برایش زیاد بود اما متاسفانه نشد. اگر این اتفاق برای ایران می‌افتاد یک دستاورد بزرگ برای کشور شما محسوب می‌شد.

عکس تیمی استقلال در شهریور 1401

درباره تیم استقلال صحبت کن. فکر می‌کنی استقلال بتواند دوباره عنوان قهرمانی فصل قبلش را تکرار کند؟

ما هر روز برای این کار به سختی تلاش می‌کنیم و در هر بازی هم که به زمین می‌رویم هدفمان کسب پیروزی و موفقیت است. همه با قدرت کار می‌کنیم و امیدوار هستیم که بتوانیم به اهدافمان برسیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    مشخص ، واضح و مبرهن هست که تیم آرژانتین اول خواهد شد . این پیش بینی بسیار ساده و سهل هست. این خط و این نشان.
  • زهرا مرادی نازنین IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    زهرا مرادی نازنین
    • . IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      بنظر من هم زهرا مرادی نازنین بهتر از ارژانتین و فرانسه است و با اول شدن دل میلیونها ایرانی را شاد خواهد کرد.حالا که ذوقیدی برو بخواب.😂
  • آشنا روشنا IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    جالب اینجاست، ایشون هم مثل ده بازیکن فیکس تیم فرانسه،هیچکدوم فرانسوی الاصل نیستند.
  • مرتضی مقدم IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    منتظر بمان . خیلیا این حوالی سالهاست الکی منتظرن توام خوب جایی منتظر میمونی ,تنها نیستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی