نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
محمود کلهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس گفت: شیخ دیاباته آمادگی خوبی داشت و از انگیزه بالایی هم برای بازی با استقلال برخوردار بود اما سن و سال او بالاست و شاید به همین دلیل هم تاب تمرینات سنگین را ندارد.

پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد در شرایط کنونی هواداران و پیشکسوتان این تیم باید از یحیی گل محمدی حمایت کنند تا قهرمانی را جشن بگیرند. محمود کلهر با بیان این جمله گفت: به نظرم یحیی گل محمدی فصل گذشته روی اشتباه داوری در دربی، قهرمانی لیگ برتر را به استقلال واگذار کرد. او می‌تواند به لطف تجربه بالایش باز هم پرسپولیس را به قهرمانی برساند و در لیگ بیست و یکم هم دوم شد. هر چند لیاقت پرسپولیس قهرمانی بود و یکسری مسائل و بدشانسی‌ها جلوی آن را گرفت.

وی ادامه داد: الان هم معتقدم یحیی گل محمدی قادر است باز هم پرسپولیس را به عنوان قهرمانی برساند. کافی است ما پیشکسوتان و هواداران در طول فصل از سرمربی خود حمایت کنیم آن گاه مطمئن باشید یحیی گل محمدی نیز با قوت قلب بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد. او در تابستان نفرات خوبی را جمع و جور کرد و با شناخت کافی و چشمان باز بازیکن خرید. الان هم می‌بینید صدرنشین لیگ برتر است و می‌توان امیدوار بود این صدرنشینی تا پایان فصل ادامه پیدا کند.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن تعریف و تمجید از ملی پوشان این تیم افزود: خوشبختانه و تا جایی که شنیدم بازیکنان ملی پوش پرسپولیس با آمادگی بدنی و روحیه بالا به تمرینات اضافه شده‌اند. ۴ بازیکن ملی پوش پرسپولیس که همراه تیم ملی در جام جهانی حضور داشتند آمادگی خود را حفظ کرده‌اند. من فکر می‌کنم تجربه این نفرات ملی پوش به علاوه انگیزه بالای سایر بازیکنان کمک می‌کند که پرسپولیس در دربی پیش رو موفق باشد. البته استقلال هم در فصل جاری تیم خوبی نشان داده و اصلا نباید آنها را دست کم گرفت.

وی در خصوص دربی نیز خاطرنشان کرد: به هر حال  دربی قابل پیش بینی نیست اما من فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل برنده این دربی شود. هر چند استقلال هم تیم تهاجمی‌و خوبی است که خط هافبک و حمله خطرناکی دارد ولی خط دفاع استقلال به اعتقاد من نسبت به فصل گذشته کمی افت کرده است. تیم فصل گذشته استقلال خیلی سخت گل می‌خورد و دلیل اصلی قهرمانی این تیم هم کم گل خوردن بود. حالا این حکایت در دو تیم استقلال و پرسپولیس تا حدودی برعکس شده است. پرسپولیس به لطف ستاره‌هایی مثل علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گولسیانی، اسماعیلی فر و دیگران کمترین گل خورده را داشته و با شایستگی در صدر جدول ایستاده است.

کلهر به دیدار دوستانه اخیر پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان نیز اشاره کرده و یادآور شد: واقعا بازی خوبی در نظر گرفته شد. با توجه به اینکه اغلب بروبچه‌های پرسپولیس حدود ۵۰ روز تجربه بازی رسمی‌نداشته‌اند بنابراین بازی با سپاهان کمک زیادی به شناخت از تیم خودی کرد. یحیی گل محمدی هم متوجه نقاط ضعف و قوت تیم خود پیش از بازی رسمی‌با استقلال شد و حتی من فکر می‌کنم ۲ گلی هم که پرسپولیس خورد باز به شناخت بیشتر کادرفنی کمک خواهد کرد.

با حمایت پیشکسوتان از گل محمدی قهرمان لیگ برتر خواهیم شد/ پرسپولیس با اختلاف یک گل دربی را می برد

وی در خصوص مصدومیت شیخ دیاباته نیز گفت: من شنیدم شیخ دیاباته آمادگی خوبی داشت و از انگیزه بالایی هم برای بازی با استقلال برخوردار بود اما سن و سال او بالاست و شاید به همین دلیل هم تاب تمرینات سنگین را ندارد. او بلافاصله پس از پیوستن به پرسپولیس هم در تمرینات تیم مصدوم شد و چند هفته را از دست داد. با این وجود من معتقدم یورگن لوکادیا و حتی جوانی مثل مهدی عبدی که سابقه گلزنی در دربی را دارد می‌تواند در این دربی و بازی با استقلال جای خالی شیخ دیاباته را پُر کند.

کلهر همچنین در مورد صحبت‌های تلویزیونی اخیر مارکار آقاجانیان و نقد منتقدان کی روش از سوی او نیز گفت: صحبت کردن درباره کارلوس کی روش یا عملکرد او بی فایده است. مارکار آقاجانیان زمان بازی هم انسان محترمی‌بود اما طبیعی است او از کی روش دفاع کند. او دستیار کی روش است که با این مربی پرتغالی فقط می‌تواند مربی تیم ملی شود و جام جهانی را تجربه کند. او فقط یکی دو منتقد را لایق انتقاد از سرمربی تیم ملی دانسته که به نظرم حرف درستی نیست. هر انسانی یا هر کارشناس و پیشکسوتی که فوتبال را دنبال می‌کند باید در ارائه نقطه نظرات خود در خصوص تیم ملی کشورش آزاد باشد. شما نمی‌توانید منتقدان را دسته بندی کنید و برخی‌ها را فقط شایسته اظهار نظر بدانید.

در پایان از محمود کلهر پرسیدیم که بهترین فوتبالیستی که در ۳۰ یا ۴۰ سال اخیر دیده چه کسی بوده است و این کارشناس به ما گفت: با احترام به تمامی‌بازیکنانی که آمده و رفته‌اند من باید بگویم مجتبی محرمی‌بهترین فوتبالیست ۴۰ سال اخیر ایران بوده است. نه اینکه او همبازی و رفیقم باشد بلکه از هر کسی بپرسید که در کنارش توپ زده باشد تأیید می‌کند روی دستش فوتبالیست نیامده است. او در پرسپولیس در همه پُست‌ها حتی دروازه بان هم بازی کرد! یک فوتبالیست مُدرن که به حق واقعی خودش در این فوتبال نرسید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آشنا روشنا IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    خیلی دوست داری بهت بگن پیشکسوت.خودت میدونی که نه قرمز و نه آبی هیچکدوم شما رو پیشکسوت خودش نمیدونه. پیشکسوت بازیکنیه که با تعصب در یه تیم بازی کرده باشه.شما که نقش نخودی رو داشتی.فقط در صدا و سیما ، سه تا مجری بهت میگن پیشکسوت. پیشکسوت اونیه که... ولش کن. صدا و سیما خلوت بود، شما هم عرصه رو مناسب جولان دیدی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی