واکنش ساپینتو به ادعای یحیی؛ چه کسی گفته دیاباته در دربی نیست؟/ ۳ امتیاز کمتر بگیریم باز هم قهرمانیم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال درباره حساسیت بازی با پرسپولیس نکات مهمی را بر زبان آورد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال ساعاتی بعد از یحیی گل‌محمدی همتای خود در پرسپولیس در نشست خبری حضور یافت. ساپینتو درباره دربی ۹۹ پایتخت صحبت‌های جالبی انجام داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

عصر همگی بخیر، باعث افتخار است که دوباره در کنار شما عزیزان هستیم. درباره یکماه و ۱۸ روزی که لیگ به خاطر جام جهانی تعطیل بود، باید بگویم قبل از تعطیلی شرایط خوبی داشتیم. بازی آخر ما هم سوپرجام بود که پیروز شدیم. خیلی هم خوب بود. در طول این مدت خواستیم برای رفتن به اردوی خارجی برنامه‌ریزی کنیم اما به خاطر شرایط مالی نتوانستیم.

مشکل زمین تمرین داریم
باید خودمان را تقویت می‌کردیم. برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی مشکلاتی داشتیم. مشکل زمین هم بود. معمولا بازی‌های تدارکاتی ما در ورزشگاه آرارات یا کمپ های دیگر برگزار می‌شد اما آنها در دسترس نبودند. بعضی وقت ها هم لازم بود روی چمن مصنوعی تمرین کنیم. این یکی از اولویت‌های ما است که در آینده از زمین خوبی برخوردار شویم و تمرین کنیم.  بازی های دوستانه خوب داشته باشیم. چون شرایط زمین انقلاب مناسب نیست. امیدوارم هفته بعدی زمین خودمان آماده شود و به شرایط مطلوب برگردیم.

تعهدات مالی کامل انجام نشده است
در این مدت با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودیم. جو خوبی نبود و خوشحال نبودیم. تعهدات مالی آنطور که باید و شاید انجام نشده و باشگاه تا حدی به تعهدات عمل کرده است. در این شرایط برای بازیکنان هم سخت بود که در بازی‌های آخر قبل از تعطیلات تمرکز داشته باشند ولی آنها شجاع بودند و سخت کار کردند. حتی با وجود اینکه ذهن‌شان تمرکز صد درصد را نداشت.

مشکلات تمام نشده، اما در حال رفع است
شرایط مالی در باشگاه ما گام به گام بهتر می‌شود و این راضی کننده است. مشکلات تمام نشده اما یکی پس از دیگری رفع می‌شود. انشاالله شرایط بهتر می‌شود.

از هفته آینده در کمپ حجازی تمرین می‌کنیم
من کمپ ناصر حجازی را دوبار دیده‌ام و فکر می‌کنم از هفته آینده به آنجا برویم و تمرین کنیم. امکانات این کمپ هنوز تکمیل نشده و فکر کنم رختکن آماده شود. اما منطقه ریکاوری، سالن بدنسازی و سایر نقاط آن هنوز تکمیل نشده است. مهم‌ترین قسمت زمین بازی است که آماده شده است.

واکنش ساپینتو به ادعای یحیی؛ چه کسی گفته دیاباته در دربی نیست؟/ ۳ امتیاز کمتر بگیریم باز هم قهرمانیم

با ۴۳ امتیاز دیگر قهرمان می‌شویم
ما هنوز ۱۹ بازی پیش‌رو داریم؛ هنوز به نیمه مسابقات نرسیدیم. هنوز ۵۷ امتیاز باقی مانده است. بر اساس حسابی که انجام دادم، با ۴۳ امتیاز دیگر قهرمان می‌شویم. سال گذشته ۶۸ امتیاز گرفتیم اما برحسب قبل از آن اگر تیمی ۶۵ امتیاز بگیرد، قهرمان می‌شود. ۱۴ برد از ۱۹ بازی پیش‌رو برای قهرمان شدن کافی است. هر بازی برای من مهم است. فردا هر تیمی ببرد، تعیین کننده قهرمان نیست.

با جاه طلبی و شهامت دربی را می‌بریم
اهمیت بازی را می‌دانیم. این بازی برای ما بیشتر از ۳ امتیاز ارزش دارد. برای ما یک بازی خاص است. بازی‌ای بین دو حریف قدرتمند . در طول هفته گذشته خوب خودمان را آماده کرده‌ایم. از تمرکز بالایی برخوردار بودیم و اعتماد به نفس بالایی داریم. با تمام تواضع و احترامی که برای حریف قائل هستیم، با شهامت و جاه‌طلبی خود دربی را می‌بریم.

چه کسی گفته دیاباته به بازی نمی‌رسد؟
ریکاردو ساپینتو در واکنش به غیبت لوکادیا و شیخ دیاباته و تاثیرش در بازی فردا گفت: «چه کسی گفته است دیاباته نیست؟» خبرنگار در پاسخ گفت: «دیروز و امروز اعلام کردند که دیاباته را در اختیار ندارند.» در ادامه سرمربی استقلال پاسخ داد: «شاید برای بازی فردا باشد. بعضی وقت‌ها یک چیزهایی را در کنفرانس‌ها می‌شنویم که روز بعد خلاف آن ثابت می‌شود. برای من لوکادیا و دیاباته علی رغم اینکه بازیکنان خوبی هستند فرقی ندارند. ولی ما هم بازیکنان مهمی داریم که بازی‌های زیادی بازی نکرده‌اند. نقطه قدرت این تیم، تیم پرسپولیس است و نه یک بازیکن. در فوتبال راه حل زیادی وجود دارد و این مسئله استراتژی ما را تغییر نمی‌دهد. بازی خیلی سخت و خطرناکی خواهد بود. ۹۰ دقیقه باید تمرکز کنیم و سه امتیاز را به دست آوریم.»

متاسفم که از حضور هواداران برخوردار نیستیم
سوال بعدی از ساپینتو این بود:‌«آقای ساپینتو، شما همراه با اسپورتینگ بنفیکا را در دربی شکست داده‌اید و از طرف دیگر همراه با بلننسه باخت بدی داشته‌اید. شرایط این دربی را چگونه می‌بینید؟» سرمربی استقلال در پاسخ گفت: پیام بزرگ برای هواداران این است که تمرکز و اعتماد به نفس بالایی داریم. این بهترین چیزی است که می‌توانم بگویم. متاسفانه از حمایت تماشاگران برخوردار نیستیم و دلیلش را تا الان نفهمیده‌ام که چرا؟ امیدوارم به زودی به ورزشگاه بازگردند و فوتبال و دربی بدون آن‌ها معنی ندارد. یک بازی خیلی خاصی است و به بازیکنان گفته‌ام از کنترل عاطفی بالایی برخوردار باشند. چون بازیکنان هر دو تیم کیفیت یکسانی دارند. پس آن بازیکنی که تمرکز عاطفی بالایی دارد می‌تواند موفق باشد. تیم پرسپولیس در ضربات کاشته خیلی خوب کار کرده‌اند و می‌توانند ما را سورپرایز کنند و می‌توانیم به آن‌ها شانس دهیم. اگر از این موقعیت هر تیمی استفاده کند، ضریب موفقیت بالایی دارد. پس باید تمرکز بالایی داشته باشیم.»

مهم نیست دربی الان باشد یا قبل از جام جهانی!
«قبل از جام جهانی گفتید که دربی قبل از جام جهانی باشد بهتر است. آیا هنوز هم این اعتقاد را دارید یا اینکه تعطیلات باعث بهتر شدن روند تیم شما شده است؟» ساپینتو در پاسخ به این پرسش تاکید کرد:« گذشته‌ها، گذشته است. آن موقع چیزی که گفتم صحت داشت. الان هم زمان خوبی است، همیشه مقابل تیم خوب بازی کردن خوب است. مهم نیست الان باشد یا قبلا.»

بهترین بازیکن تاریخ پرتغال، رونالدو است
«تیم ملی کشور شما و علی الخصوص فوق ستاره پرتغال در قطر کم فروغ ظاهر شدند. از طرف دیگر مسی همراه با آرژانتین در جام جهانی جشن قهرمانی گرفتند. شما به عنوان کارشناس فوتبال این تفاوت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» سرمربی استقلال در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: «تا الان تنها تفاوت سن آن‌ها بوده است. برای من هر دو بهترین بازیکن دنیا هستند. رونالدو توانسته چند رکورد دنیا را به نام خودش بزند و مسی نیز هم‌چنین. اینطور بازیکنان هر دو لایق این القاب هستند. لایق این هستند در زندگی چنین القابی داشته باشند. باعث تاسف است که رونالدو نتوانست با تیم کشور من جام جهانی را به دست آورد. ولی زندگی اینطور است؛ بعضی مواقع برنده یا بازنده هستید. ولی بهترین بازیکنی که پرتغال تا الان داشته، رونالدو است.»

واکنش ساپینتو به ادعای یحیی؛ چه کسی گفته دیاباته در دربی نیست؟/ ۳ امتیاز کمتر بگیریم باز هم قهرمانیم

غایبان استقلال و وضعیت جلالی؟
ما روی این موضوع شک داریم؛ فردا خواهیم دید.

عملکرد بازیکنان استقلال در جام جهانی؟
بازیکنان من سخت کار کردند و خوب عمل کردند. من به آنها افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم اگر تیم ایران از حمایت خوبی برخوردار بود، می‌توانست از دور گروهی صعود کند. به نظرم مثلا آن انرژی‌ای که به تیم می‌دهند اگر مثبت بود، می‌توانست ایران بهتر باشد و به مرحله بعد برسد.

شنیده‌ام زاهدی‌فر مدت زیادی غایب بوده است
سوال بعدی از ساپینتو این بود که آیا سورپرایزی برای دربی دارد؟ او پاسخ داد: «چه سورپرایزی؟» خبرنگار گفت: «معمولا مربیان در ترکیب ممکن است تغییراتی ایجاد کنند.» ساپینتو در ادامه گفت: «آنچه من از بازی فردا می‌خواهم این است که بازی خوبی از ۳ تیم ببینیم؛ از داوران و دو تیم داخل زمین. شنیده‌ام این داور چند ماه است هیچ‌ بازی‌ای را سوت نزده است.»
در ادامه خبرنگاران به ساپینتو گفتند که محمدحسین زاهدی‌فر ۸ هفته اول لیگ را به دلیل رد شدن در تست آمادگی جسمانی غایب بوده است. ساپینتو دوباره گفت: «امیدوارم که هم ذهنی و هم فیزیکی شرایط خوبی داشته باشد و بازی خوبی را سوت بزند و عدالت برقرار باشد. علاقه‌ام این است که بازی خوبی شاهد باشیم و امیدوارم تیم داوری هم خوب کار کند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی