نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی منچسترسیتی – لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رقابت‌های باشگاهی در انگلیس از سر گرفته شده و در دیداری حساس از دور چهارم جام اتحادیه انگلیس تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول به مصاف هم خواهند رفت.

مسابقات باشگاهی در انگلیس با جام اتحادیه از سر گرفته شده و در دور چهارم مهم‌ترین دیدار امشب از ساعت ۲۳:۳۰ آغاز خواهد شد؛ دیداری بین منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد که همانند یک فینال است.

منچسترسیتی؛ همه جام‌ها برای ماست!

سیتی پیش از رفتن به تعطیلات اجباری جام‌جهانی کارش را بد تمام کرد. شکست مقابل برنتفورد باعث شد تا شاگردان گواردیولا خودشان را در فاصله ۵ امتیازی آرسنال صدرنشین ببینند. حالا برای جبران فرصت هست و روزهای حساسی هم پیش‌روی منچسترسیتی خواهد بود. در همه تورنمنت‌ها مثل همیشه مدعی قهرمانی هستند و گواردیولا هم نمی‌خواهد تیمش هیچ تورنمنتی را دست‌کم بگیرد. از بخت خوب سیتی، ستاره‌ای مثل هالند در جام‌جهانی حاضر نبوده و خستگی چنین مسابقات فشرده‌ای را ندارد. سیتیزن‌ها که چلسی را در اولین بازی‌شان در جام‌اتحادیه کنار زدند، با حذف کردن لیورپول می‌توانند دومین مدعی بزرگ قهرمانی را هم از دور مسابقات بیرون کنند.

لیورپول؛ وقفه مناسب؟

بهترین اتفاق برای تیم کلوپ همین بود که به تعطیلات اجباری بروند. لیورپول اصلاً این فصل را خوب شروع نکرده و در لیگ برتر به لطف ۲ برد آخر قبل از این وقفه در رده ششم ایستاده‌اند. از مدت‌ها قبل هم کلوپ اعتراف کرده بود که تیمش مدعی قهرمانی در فصل جاری نخواهد بود. در نتیجه مدافع عنوان قهرمانی جام اتحادیه در پی کسب یک جام دیگر است. لیورپول می‌تواند روی تورنمنت‌های حذفی و حتی لیگ قهرمانان اروپا حساب کند. البته در لیگ قهرمانان رقیب‌شان در یک‌هشتم رئال‌مادرید است. با این حال شاید کلوپ که همیشه منتقد بازی‌های ملی بوده، حالا از وقفه جام‌جهانی چندان بدش هم نیامده باشد!

آخرین جدال
اکتبر ۲۰۲۲ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد مقابل منچسترسیتی با یک گل پیروز شد. صلاح تنها گل قرمزهای مرسی‌ساید را در آن دیدار به ثمر رساند.

آمار بازی
۹) لیورپول با ۹ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام اتحادیه به شمار می‌رود. قرمزهای مرسی‌ساید فصل قبل با شکست چلسی قهرمان شدند.
۸) منچسترسیتی با ۳ قهرمانی متوالی پیش از قهرمانی فصل گذشته لیورپول به این تیم رسیده بود، اما باز هم قرمزها پیش افتادند. سیتی در مجموع ۸ قهرمانی در جام‌اتحادیه دارد.
۱۹۰) منچسترسیتی و لیورپول تابه‌حال ۱۹۰ مسابقه با یکدیگر داده‌اند که آبی‌آسمانی‌ها ۴۸ برد داشته‌اند و قرمزها ۹۱ پیروزی کسب کرده‌اند. ۵۱ بازی هم مساوی شده است.
۷) این ۱۹۰ دیدار سیتی و لیورپول ۷ دیدار در جام اتحادیه بوده. منچسترسیتی یک بازی را برده، لیورپول در ۳ بازی پیروز شده و ۳ بازی هم مساوی شده است.
۶) یکی از قهرمانی‌های سیتی با شکست لیورپول به‌دست آمده. در فینال جام‌اتحادیه ۲۰۱۶ پس از تساوی ۱-۱، سیتی موفق شد در پنالتی‌ها مقابل لیورپول ۳-۱ پیروز و قهرمان شود.
۴) سیتیزن‌ها در ۴ بازی آخرشان مقابل لیورپول در ورزشگاه اتحاد شکست نخورده‌اند. همه این دیدارهای لیگ برتری بوده که ۲ بازی آخر مساوی شده و ۲ بازی قبل از آن را منچسترسیتی برده. آخرین برد لیورپول مقابل سیتی در اتحاد به آوریل ۲۰۱۸ در لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد.
۹) منچسترسیتی ۹ بازی آخرش جام‌اتحادیه را در وقت‌های معمول نباخته و فصل قبل هم با شکست در پنالتی‌ها مقابل وستهام حذف شد. آخرین باخت تیم گواردیولا به نیمه‌نهایی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در ماه ژانویه ۲۰۲۰ برمی‌گردد که با وجود شکست مقابل منچستریونایتد در نهایت به فینال رسیدند و قهرمان شدند.
۹) نکته جالب این که لیورپول هم ۹ بازی آخرش در جام‌اتحادیه را در وقت‌های معمول نباخته. آخرین باخت قرمزهای مرسی‌ساید هم به دسامبر ۲۰۱۹ مقابل استون‌ویلا با نتیجه ۵-۰ برمی‌گردد! در آن دیدار به خاطر حضور همزمان در جام‌جهانی باشگاه‌ها، لیورپول با تیم دومش به میدان رفت.

مصدومان و محرومان
احتمالاً بسیاری از ستاره‌های دو تیم به‌دلیل حضور در جام‌جهانی و دیر ملحق شدن به اردو غایب خواهند بود. با این حال در منچسترسیتی غیبت خولیان آلوارس به‌دلیل سفر به آرژانتین برای جشن قهرمانی در جام‌جهانی قطعی است. لیورپول هم ابراهیما کوناته که در فینال جام‌جهانی بود را قطعاً در اختیار نخواهد داشت. آرتور، لوئیس دیاس و دیوگو ژوتا هم مصدوم هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
اورتگا، لوئیس، دیاس، لاپورت، گومس، رودری، گوندوغان، محرز، پالمیر، گریلیش و هالند
لیورپول: کِلِهِر، رمزی، فیلیپس، گومز، سیمیکاس، چمبرلین، هندرسون، الیوت، فیرمینو، کاروالیو و نونیس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی