نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
مارکوس رشفورد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مارکوس رشفورد پس از دوران افول و گذراندن دوره‌های طولانی مصدومیت، به اوج برگشت و حالا در نبود کریستیانو رونالدو فرصت بیشتری برای درخشش در خط حمله منچستریونایتد دارد.

درخشش مارکوس رشفورد با گل انفرادی خیره‌کننده او در قهرمانی منچستریونایتد در جام اتحادیه ادامه یافت.

رشفورد با برداشتن توپ در نیمه خود، طول زمین را دوید و مدافعان برنلی را پشت سر گذاشت و سپس با یک ضربه زاویه‌دار به گل رسید و پیروزی ۲-۰ را برای تیمش به ارمغان آورد. یک سال پیش، رشفورد اعتماد به نفس اجرای چنین حرکت جسورانه‌ای را نداشت. او به جای اینکه دارایی یونایتد باشد تبدیل به بدهی شده بود، و به همین دلیل جایگاهش در تیم ملی انگلیس را از دست داد. پنج گلی که در فصل گذشته به ثمر رساند پایین‌ترین آمارش در این مدت بود. او فقط سه بار ۹۰ دقیقه را کامل بازی کرد و نمایندگانش به دنبال انتقال او به تیمی بودند که بتواند در آن فعالیت‌هایش را از سر بگیرد.

اما گل تماشایی او در روز چهارشنبه به اضافه سه گلی که در جام‌جهانی برای انگلیس به ثمر رساند، بازگشتش به فرم و کیفیت بالا را نشان می‌دهد و با توجه به اینکه سایه غول‌آسای کریستیانو رونالدو دیگر مشکل‌ساز نخواهد شد، رشفورد این فرصت را دارد که قدم به میدان بگذارد و به ستاره خط حمله یونایتد و منبع اصلی گلزنی تبدیل شود.

مارکوس رشفورد

ممکن است یونایتد به دنبال یک مهاجم جدید باشد، اما با توجه به اینکه بعید است این پست در ژانویه پر شود، رشفورد این شانس را دارد که این پست را متعلق به خود کند و ارزش ماندگار خود را ثابت کند. این بازیکن ۲۵ ساله تاکنون ۹ گل در این فصل به ثمر رسانده و اریک تن‌هاخ و کادر مربیگری یونایتد انتظار دارند رشفورد ۲۰ گل دیگر هم به کارنامه اضافه کند.

با توجه به پیشرفت رشفورد، عجیب است که گرت ساوتگیت او را در بازی یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی انگلیس مقابل فرانسه تنها برای پنج دقیقه به میدان آورد؛ زمانی که ۲-۱ عقب بود و نیاز به گل تساوی داشت. نزدیک بود که رشفورد در وقت اضافه به گل برسد و این تصور را به وجود آورد که اگر زمان بیشتری در اختیار داشت می‌توانست برای انگلیس گل بزند و جلوی حذفشان را بگیرد.

مارکوس رشفورد

با این حال، افت رشفورد که از ۱۸ ماه پیش آغاز شد، اجتناب‌ناپذیر بود چراکه این بازیکن دوره‌های سخت مصدومیت و بیماری را پشت سر گذاشت. آسیب‌دیدگی مچ پا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با فشار مضاعف آسیب کمر ترکیب شد و برای بازی برای انگلیس در یورو ۲۰۲۰ عمل جراحی شانه خود را به تاخیر انداخت.

به همین دلیل شروع فصل گذشته را از دست داد، در حالیکه اخراج اوله‌گنار سولشائر و هرج و مرج ناشی از انتصاب رالف رانگنیک باعث شد تا رشفورد از آموزش‌هایی که از سوی مربی نیاز داشت محروم شود. رشفورد و اردوی او در پایان فصل گذشته هر آنچه را که باید از نظر فیزیکی و روحی برای بازگرداندن او به بهترین حالتش انجام شود را ارزیابی کردند.

او در طول تابستان، یک برنامه تمرینی فشرده یک هفته‌ای را در مقر نایکی در پورتلند انجام داد تا مطمئن شود که برای تور پیش‌فصل یونایتد است. این سرمایه‌گذاری منجر به شروع چشمگیرش در فصل و به‌دست آوردن جایگاهی در تیم جام‌جهانی ساوت‌گیت شد.

کسانی که در یونایتد هستند، مدیریت تن‌هاخ را برای احیای رشفورد تحسین می‌کنند. تن‌هاخ باعث شد رشفورد احساس کند که در تیم به او نیاز است و به او گفت که علیرغم مشکلات فصل گذشته، به او ایمان کامل دارد. رشفورد زیر نظر تن‌هاخ پیشرفت کرد و در مورد مربی هلندی گفت: «انرژی کاملاً متفاوتی در اطراف باشگاه و زمین تمرین حس می‌شود. همین موضوع باعث شد در موقعیت بهتری قرار بگیرم و انگیزه لازم را به‌دست بیاورم. قبلا خیلی درگیری‌های ذهنی داشتم و الان آرامش بیشتری حس می‌کنم.»

رشفورد از نظر زندگی شخصی هم در وضعیت بهتری قرار گرفته است. نامزدش لوسیا لویی که او را ترک کرده بود، در ماه می به او برگشت. زندگی برای رشفورد در داخل و خارج از زمین عالیست و او در حال حاضر در اوج دوران حرفه‌ای خود قرار دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مدیریت اقتصاد مردم نهاد IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    جوجه ها رو آخر پائیز میشمارن ... می‌بینیم نبود رونالدو چه بر سر منچستر خواهد آورد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی