نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
منصور رشیدی: حسینی با این کار خودش را نابود می‌کند!/ استقلال به خاطر بدترین بازیکنش ۲ امتیاز دربی را از دست داد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منصور رشیدی مربی دروازه‌بانان سابق تیم استقلال گفت: شرایط سید حسین حسینی در بازی مقابل پرسپولیس مطلوب نبود و باید دید چرا دروازه‌بان تیم ملی تا این اندازه پر اشتباه ظاهرا شد.

منصور رشیدی، دروازه‌بان اسبق استقلال و مربی گلرهای همین تیم در سالهای گذشته در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دربی و اشتباهات سید حسین حسینی اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی چطور بود؟

به نظرم استقلال می‌توانست بازی را برنده شود ولی بدشانسی آورد که دروازه‌بانش روز بدی را تجربه می‌کرد.

چرا حسینی نتوانست روی گلها عکس العمل خوبی نشان بدهد؟

متاسفانه خروج‌های حسینی اشتباه بود. شاید از نظر روحی روانی آمادگی این بازی را نداشت در حالی که من قبل از دربی با اشاره به وضعیت بدنی خوب او و روحیه ای که در بازی با ولز گرفته بود فکر میکردم بهترین بازیکن استقلال همین حسینی باشد اما او بدترین بازیکن استقلال بود.

شما به عنوان کسی که هم مربی حسینی بودید و هم با ده‌ها دروازه‌بان بزرگ کار کردید چرا چنین اتفاقی برای او رخ داد؟

متاسفانه یکی از ایرادهای بزرگ برخی دروازه‌بانان خروج‌های اشتباه آنهاست. من بارها در این باره با مهدی رحمتی تمرین کردم اما نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد که در روزهای حساس و در برخی صحنه‌ها خروج اشتباه می‌کرد. این شرایط برای حسینی هم وجود دارد.

آیا این موضوع درباره بازیکن تیم ملی که تجربه جام جهانی دارد قابل قبول است؟

خیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست! ضعف فاحش حسینی در تایمینگ و پرش‌هایش در لحظه ارسال توپ، همچنین اشتباه در موقعیت شناسی باعث شد استقلال ۲ گل بد بخورد. از دروازه‌بانی که ۱۰ ، ۱۵ سال در سطح اول فوتبال ایران حضور دارد این اشتباهات قابل قبول نیست. حسینی وقتی خوب بود ما خوبش را هم گفتیم. مثلاً فصل قبل او را از عوامل اصلی قهرمانی استقلال عنوان کردیم اما اگر همین روند در کارش ادامه پیدا کند هم تیم ملی را از دست می‌دهد و هم در استقلال نابود می‌شود.

بهزاد غلامپور و حسین حسینی و علیرضا رضایی

آیا نیمکت‌نشینی حسینی در یکی یا دو بازی آینده می‌تواند او را به خودش بیاورد؟

این هم یک ریسک دیگر است! متاسفانه مربی استقلال هیچ اهمیتی به دروازه‌بان دوم تیم نداده است. علیرضا رضایی سال قبل در چند بازی آمد و دیدیم که می‌تواند جایگزین خوبی برای حسینی باشد اما در این مدت او اصلاً بازی نکرده و اینکه یک مرتبه باید فیکس شود ریسک است. ولی طبیعی است که باید حسینی را به خودش بیاورند.

چه کار می‌توانند بکنند؟

من زمانی که مربی دروازه‌بانان بودم مستقیم در این قبیل موارد برخورد می‌کردم و نظرم را می‌گفتم. مثلاً اینکه فلان دروازه‌بان نباید بازی کند. اما بعید می‌دانم مربی فعلی دروازه‌بانان استقلال چنین حرفی را بزند.

شکل اصولی این کار چیست؟

گفتم که، دروازه‌بان مسئول مستقیم دارد که باید بهترین گلر تیم را به سرمربی معرفی کند.

گفته می‌شود ساپینتو بعد از دربی به حسینی حرفی نزده اما روز چهارشنبه با او و غلامپور جلسه داشته است؟ این کار او خوب است؟

این حق ساپینتو است! سرمربی تیم باید در قبال هواداران و مدیریت باشگاه پاسخگو باشد. او قطعاً باید از غلامپور علت افت حسینی را بپرسد. از خود حسینی هم باید در این باره سوال می‌کرده که قطعاً تذکر لازم را به آنها داده است.

حسین حسینی و مرتضی پورعلی گنجی و مجید حسینی

ممکن است حسینی بعد از حضور در جام جهانی بی‌انگیزه شده باشد؟

نباید اینگونه باشد، ولی ممکن است! طبیعی این است که اگر کسی به تیم ملی می‌رسد و در جام جهانی بازی می‌کند باید خودش را در مسیر پیشرفت قرار دهد. اگر حسینی به این سرعت ارضا شده باشد فوتبالش نابود می‌شود. حسینی می‌تواند تا چند سال آینده جزو گلرهای تیم ملی باشد. اگر انگیزه اش را از دست بدهد فوتبال باشگاهی اش هم از بین خواهد رفت.

بازی با صنعت نفت را چطور پیش بینی می‌کنید؟

آبادانی‌ها یک برد شیرین مقابل نساجی کسب کردند و روحیه خوبی برای دیدار با استقلال دارند. از آن گذشته هر تیمی‌جلوی استقلال روحیه لازم را پیدا می‌کند. قطعاً بازی در آبادان آسان نیست. به طور کلی هیچ بازی برای استقلال آسان نیست. بازیکنان صنعت می‌آیند و حتماً مقابل استقلال جانفشانی می‌کنند. من فکر می‌کنم استقلال یک روز سخت دیگر را در آبادان پیش رو خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • شاهین IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    جناب رشیدی ، حرفه ای نیست که با یک بازی بازیکن را هوا برده یا زمین بزنید . در جام جهانی برای بازی سوم گفتزد باید حسینی باشد حالا می گویید روی خروجها مشکل دارد . بنظر پیشکسوتان باید یاد بگیرند در اظهار نظرها بسبار محتاط باشند و فرهنگ احترام به مربی را ترویج کنند . در ارنجها و انتخابها ورود نکنند و فقط عملکرد یک لازی را تحلیل کارشناسی کنند نه میلی و احساسی وگرنه هر تناشاگر معمولی هم می تواند بگوید ماشالله و یا برعکس. این روزها ضعیف ترین نظرات را مبشنوبم . رشیدی ، نوری ، اختر ، فنونی زاده ، سلطانی و ...
  • زیگزاگ IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    مشکل حسینی روحی نیست. این ایراد رو سالهاست که داره. چرا غلامپور نمیتونه کمکش کنه تعجبه. باید فکری کرد.‌مثلا یه مربی حرفه ای از اروپا بیارند.
  • امیر IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    حرف زدن که اسونه،به نظرم توپ ارسالی رو دفاع باید بزنه،دروازبان کار خاصی از دستش بر نمیاد،تا بخواد بیاد بیرون ،طرف سر و زده مثل گل اول،
  • ... IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    آقای رشیدی یا بازی رو ندیدی یا داری رو هوا حرف میزنی. من استقلالی نیستم اما توی دربی قبل از اینکه حسینی روی دو گل مقصر باشه داسیلوا مقصر بود. چشمی و مرادمند هم که رو گل اول ول میچرخیدن. حسینی کلا دروازه‌بان خوبی نیست و پارسال هم با کمک داورها قهرمان شدید. حسینی یه گل از سنگال خورد، دو گل از تونس، شیش گل از انگلیس و دو گل از گولسیانی. حسینی دروازه‌بان شیشم ایرانم نیست چه برسه به دوم.
    • سعید IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      هم چشمی بدرد نمیخوره برا دفع جا میمونه و هم حسینی دروازه بان خوبی نیست واقعا نمیدونیم چرا به تیم ملی دعوت میشن وبازی هم میکنن با وجود این که دو دوازه بان خوب روی نیمکت داشتیم پیام و عابدزاده و دیگر دروازه بانهای لیگ بازم حسینی دعوت میشه و اگر لیرانوند نباشه بازم حسینی بازی میکنه یا چشمی یا میلاد محمدی بنظرم کیروش دورش تمومه و تگرهم بازم ببارنش اینجوری فایده نداره باید بهترین بازیکنان رو بزاره نه اینکه باهاشون کار کرده باشه وگرنه همون اشو همون کاسه
  • محمد IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    چرا فکر نمیکنی اگر پرسپولیس خط حمله داشت با اختلاف نمی‌برد همانطور که اول جلو افتاد ، دروازه بانی که ۶ گل در ۱ بازی بخورد روحیه ندارد رشید خان !
  • یک استقلالی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    هیشکی نمیتونه مثل دروازهبانِ ما شش تا شش تا از انگلیس گل بخوره ، جونم به این گلر
  • ابرار IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    اصلا روحیه نداشت. پس از گل اول سرش را تکان میداد در محوطه شش قدم دروازه بان نباید بگذارد توپی روی سر کسی فرود بیاد. بازی او بگیر نگیر داره که باید روی دروازه بان دوم کار کرد
  • حسین IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    باور کنید اگه پرسپولیس محتاجم داشت شش تایی می‌شدیم.
  • حسین IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    باور کنید اگه پرسپولیس مهاجم داشت شش تایی می‌شدیم
  • پوارو IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    منصور خان خسته نمیشی472 هر روز مصاحبه میکنی و نظر میدی دقیقا خلاف نظر قبلی خودت
  • ع ق قطر QA ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    مگه حسین حسینی کیه ؟ شش تا با انگلیس خورد و اصلا نه نگفت از هر کجا به هرکجا می زدند یه شیرجه نمایشی می زد
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    انقدر جو ندیدی. درسته حسینی تو دربی خوب نبوده ولی شما دوزاری ها حق ندارید اینجوری حرف بزنید گل هایی که حسینی از انگلیس و ... خورده اگه بیرانوند یا هر گلر دیگه ای بود میخورد لنگیا از جاهای دیگه ای دارن میسوزن بیرانوند شما هم تو بازی امریکا دیدیم،یه توپ اومد اونم خورد،اگر همین حسینی بود اون گلو نمیخورد
  • کریم IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    حسینی دروازبان خوبیست.اما ازشروع لیگ به اینورضعیف شده.حدس میزنم بدون شک ازصنعت نفت هم دوگل میخوره چون اونا توابادان میزبانن ومهاجم هم دارن.باید روحسینی کارکرد.معمولا جام جهانی هم تاثیرگذاربوده
  • سامان IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    بی ارزش ترین و سردترین دربی تاریخ بود ، چون کسی الان به فکر فوتبال نیست ، کارای مهمتری هست
  • ناشناس IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    آفای رشیدی بیرانوند هم زحمت هیچکدام از گلها رو به خودش نداد .پرسپولیس هم می توانست برنده باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی