نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
امیلیانو مارتینس
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین که ستاره این تیم در جام جهانی بود در شهر خودش با استقبالی ویژه رو به رو شد

امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین، در شهر زادگاهش با استقبال فوق‌العاده مردمی مواجه شد و ۱۴۰ هزار نفر برای تبریک درخشش او در جام جهانی قطر در شهر مار دل پلاتا حضور یافتند.

دیبو (نامی که امیلیانو را با آن می‌شناسند) یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. او علاوه بر مدال طلای قهرمانی جام به همراه آلبی‌سلسته جایزه بهترین دروازه‌بان تورنمنت را به دست آورد. مارتینس امروز به شهر زادگاهش مار دل پلاتا رفت و با استقبال گسترده مردم این شهر روبرو شد. مارتینس در فینال جام جهانی مقابل فرانسه در وقت‌های اضافه مسابقه با یک مهار استثنایی درخشید و در ضربات پنالتی هم به درخشش ادامه داد تا نقش مهمی در قهرمانی آلبی‌سلسته بازی کند. به خاطر این درخشش‌های استثنایی دیبو بود که در شهر زادگاهش حدود ۱۴۰ هزار نفر برای خوشامدگویی به او به خیابان‌ها آمده بودند.

امیلیانو مارتینس که در شهر زادگاهش با عنوان اِل دیبو شناخته می‌شود در سال ۱۹۹۲ در مار دل پلاتا به دنیا آمد. او در ۱۲ سالگی به عضویت باشگاه ایندیپندینته درآمد و در ۱۷ سالگی به انگلیس مهاجرت کرد. سیزده سال بعد او اولین شهروند مار دل پلاتا است که قهرمان جهان شده است. مردم این شهر امروز برای قهرمان‌شان سنگ تمام گذاشتند. در میدان مرکزی سکویی ویژه نصب شده بود و بهترین مهارهای او در جام جهانی به وسیله یک نمایشگر بزرگ به نمایش درمی‌آمد. دیبو روی این سکو رفت و برای مردم شهرش صحبت کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی