نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
لیونل مسی - کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در حالی که لیونل مسی سال ۲۰۲۲ را هیچ‌گاه به خاطر قهرمانی در جام‌جهانی از یاد نخواهد برد، کریستیانو رونالدو اصلاً علاقه‌ای ندارد به یاد آورد که در این سال چه اتفاقاتی رخ داده است!

از کریسمس هم گذر کردیم و به پایان سال ۲۰۲۲ نزدیک می‌شویم. با فرار رسیدن سال ۲۰۲۳، می‌توان عملکرد ستاره‌های فوتبال را در یک سال میلادی تحلیل و بررسی کرد؛ سالی که شامل نیم‌فصل دوم فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ و نیم‌فصل نخست فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ می‌شود.

حتی اگر لیونل مسی ۳۵ ساله باشد و کریستیانو رونالدو ۳۷ ساله، باز هم تا وقتی که کفش‌های‌شان را نیاویزند مقایسه بین آن‌ها جذاب خواهد بود. فوق‌ستاره‌هایی که حدود یک و نیم دهه در فوتبال سلطنت کردند و رقابتی دیدنی داشتند.

سال ۲۰۲۲ برای آن‌ها کاملاً متفاوت سپری شده، به‌خصوص وقتی به ماه‌های پایانی سال رسیده‌ایم که مسی حالا در اوج قرار دارد و رونالدو در پی پیدا کردن تیم است!

آمار کلی

مسی به اندازه عدد سنش در سال ۲۰۲۲ گلزنی کرد. لئو ۳۵ گل در رده باشگاهی برای پاری‌سن‌ژرمن و ملی برای آرژانتین به ثمر رساند. او ۳۳ مرتبه هم هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گل قرار داده است. رونالدو فقط ۱۶ گل زده که در دوران بازی‌اش حداقل از وقتی مطرح شد سابقه نداشته. کریستیانو تنها ۵ پاس‌گل در کارنامه‌اش داشته. در کل در حالی که تأثیرگذاری مستقیم مسی ۶۸ مرتبه بوده، این عدد برای رونالدو ۲۱ است.

لیونل مسی در جام‌جهانی 2022

کریستیانو رونالدو در جام‌جهانی 2022

باشگاهی

مسی فصل قبل را خیلی خوب تمام نکرد و فقط ۶ گل در لیگ فرانسه به ثمر رساند، در حالی که این فصل تا قبل از جام‌جهانی ۷ گل زده بود. در مجموع او در رده باشگاهی در سالی که گذشت ۱۷ گل به ثمر رساند که در مقایسه با خودش آمار چندان خوبی نبوده، اما موفق شد برای اولین مرتبه قهرمانی لیگ فرانسه را جشن بگیرد و به قهرمانی سوپرجام این کشور برسد. آمار رونالدو در منچستریونایتد فصل قبل با وجود بحران‌ها و تغییر سرمربی خوب بود. او ۱۸ گل زد و به نظر می‌رسید منجی شیاطین‌سرخ در فصل جدید باشد که همه‌چیز برخلاف انتظارش پیش رفت. او در تیم تن‌هاخ نیمکت‌نشین شد و فقط یک گل زد تا با تلخی دورانش در اولدترافورد به پایان برسد. طبیعتاً در تئاتر رؤیاها هم این روزها خبری از جام نیست!

لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن

کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد

ملی

هردو فوق‌ستاره امید زیادی به قهرمانی در جام‌جهانی و رسیدن به تنها رؤیای دست‌نیافته خودشان داشتند که این افتخار به مسی رسید. لئو همراه آرژانتین سرانجام در پنجمین حضورش در جام‌جهانی موفق شد جام را بالای سر ببرد و ژست مارادونایی بگیرد! مسی در سالی که گذشت ۱۸ گل برای آرژانتین زد و ۶ پاس‌گل ارسال کرد که از این بین ۷ گل و ۳ پاس‌گل در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. اما رونالدو که سال گذشته عنوان آقای‌گلی فوتبال ملی را از علی دایی ربوده بود و حالا هم با ۱۱۸ گل بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی است، فقط ۳ گل در سال ۲۰۲۲ زد و ۲ پاس‌گل ارسال کرد. از این بین تنها یک گل رونالدو در جام‌جهانی بود. او در مرحله یک‌چهارم نهایی با شکست از مراکش قبل از نیمه‌نهایی با تورنمنت وداع کرد. مسی گفته بود دیگر در جام‌جهانی به میدان نخواهد رفت، ولی رونالدو چنین حرفی نزده و باید دید آیا در جام‌جهانی ۲۰۲۶ و وقتی که ۴۱ ساله است هم در این تورنمنت بازی خواهد کرد یا خیر.

لیونل مسی در جام‌جهانی 2022

کریستیانو رونالدو در جام‌جهانی 2022

آینده

اما آینده هردو فوق‌ستاره تا حدودی مبهم است، یکی الان تیم ندارد و دیگری مشخص نیست چند ماه بعد چه پیراهنی را برتن کرده باشد! مسی از بارسلونا پیشنهاد بازگشت دارد و از طرفی آمریکایی‌ها هم خواهان حضور او در لیگ‌شان هستند، ولی پاری‌سن‌ژرمن سخت در پی تمدید قرارداد او برای فصل سوم است چرا که این روزها هم دوباره اوج گرفته و هم قبل از قهرمانی در جام‌جهانی عملکردش نسبت به فصل نخست خیلی بهتر بوده. از طرف دیگر رونالدو که درست قبل از جام‌جهانی قراردادش با منچستریونایتد را به‌دلیل مصاحبه علیه مدیران باشگاه فسخ کرد، دنبال تیم است. او تابستان هم در پی تیمی می‌گشت که دوباره در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند، ولی موفق نشد و نیم‌فصل نخست در لیگ اروپا به میدان رفت. حالا هم گزینه خاصی برای حضور در لیگ قهرمانان ندارد و بیشتر اخبار پیرامون حضور او در النصر عربستان یا تیمی دیگر در خاورمیانه یا حتی تیم‌های آمریکایی است.

در کل می‌توان گفت سال ۲۰۲۲ سال رویایی و تحقق آرزوهای لیونل مسی بود، اما کریستیانو رونالدو هیچ‌وقت دوست ندارد این سال را دوباره به یاد بیاورد!

لیونل مسی

کریستیانو رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • ناشناس IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    امسال سال خوبی برای رونالدو نبود از نظر روحی ولی بازم کریس یه چیز دیگه است🙂🤗
    • مصطفی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      خدایی کریس رونالدو خیلی خیلی خیلی بازیکن خوبی هستش ، ولی ... به گرد پای مسی هم نمیرسه * شک نکن
  • شایان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    سلام . مسی بهترین بازیکن جهان است نه رونالدو مسی در جام جهانی‌ 2026 هست ادامه داره رونالدو هم هست مسی ۳۹ سالش میشه و رونالدو ۴۲ رونالدو بعد از جام جهانی 2026 بازنشسته خواهد بود ولی مسی در سال 2028 بازنشسته خواهد بود . مسی همیشه قوی تر از رونالدو است چون مسی توپ طلا زیاد داره و یک جام جهانی گرفت . رونالدو کم توپ طلا داره و جام جهانی ندارد و فقط یه جام بطری آب داره 1مسی قویترین بازی دنیا است 109 2رونالدو بهترین مهاجم است .103 3نیمار بهترین بازی برزیلی است 98 4 امپاپه بهترین بازی فرانسه است و بهترین گلزنان است 94
    • مصطفی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      شایان بگم رونالدو خوبه الان رونالدو رکورد پله رو زده الان800گل رونالدو زده درحالی که مسی 700. رونالدو بلندترین پرش رو زده اما مسی نزده. رونالدو کاشته 40 متری میزنه اما مسی 20 متری. پله و مارادونا گفتن رونالدو خوبه
  • رادبه IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    الان فقط و فقط مسی
  • ممد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    بهترین بازیکن فوتبال رونالدوس شاید کسی بگه توپ طلای مسی از رونالدو بیشتره ولی اگه اطلاعات به دست بیارین میفهمین که امتیاز توپ طلا های رونالدو از مسی بیشتره اول رونالدوس بعد مارادونا بعد مسی بعد پله
  • سهیل NL ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    مسی در جام جهانی کولاک کرد
  • آریا IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    بهترین بازیکن جهان رونالدو است و بهترین کار رو رونالدو کرد مسی رفت تو تیم ۱۵ جدول آمریکا ولی رونالدو اومد تو تیم ۲ جدول عربستان هت تریک های رونالدو هم بیشتر نظر من بهترین بازیکن دنیا اول رونالدو بعد کریم بنزما بعد امباپه بعد نیمار بعد لواندوفسکی بعد مسی مسی توپ طلا زیادتره درسته ولی ا نظر هیکل قیافه قدرت هت تریک دقت پنالتی و کاشته گل دقت پاس درست کردن موقعیت رونالدو بهتره راستی رونالدو تو هر تیمی که رفته خودش ا همه قوی‌تر بود ولی مسی تو هر تیم یا قوی‌تر ا خودش یا مساوی خودش بود فقط تو اینترمیامی مسی ا همه قوی‌تر بود نظر من اینه من همیشه عاشق رونالدو بودم و خواهم بود.
  • آریا IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    اینو نگفتم اسپورتینگ تیم خوبی بود رونالدو رفته بود توش منچستريونايتد قوی بود رونالدو رفت توش رئال مادرید خیلی خوب قوی بود رونالدو رفت توش یوونتوس تیم خوبی بود رونالدو رفت توش دوباره منچستريونايتد تیم خوبی بود رونالدو رفت توش النصر هم بد نبود رونالدو قویترش کرد همه تیم خوبا ب رونالدو پیشنهاد دادن ولی مسی بارسلونا و پاریسسن ژرمن و اینتر میامی فقط ک اینتر میامی هم خیلی ضعیفه #یوونتوس ۳ - ۰ بارسلونا تازه النصر ا پاریسن ژرمن خیلی ضعیفتر بود با رونالدو تونستن ۵ ۴ کنن بازم ی هنر خیلی خوب بود #النصر ۴ - ۵ پاریس سن ژرمن
  • یاسین IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    مسی بهترین بازیکن تاریخه
  • عرفان IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    مسی ( مسی خیلی باهوش بود) رونالدو ( رونالدو خیلی خیلی تمرین کرد و خیلی هم سختی کشید
  • امیر IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    رونالدو خیلی خیلی خوب است . مسی اسلن خوب نیست
  • به تو چه IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    رونالدو بهترین بازیکنه جهانه هرچی بگین مسی از رونالدو بهتره اشتباه
  • رونالدو عشق مسی خیانت کار مسی هیچی نیست مسی بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    رونالدو بهترینننننننننننن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی