نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
۱ |
۱
درباره کفش طلای امباپه چه می‌دانید؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

عاشقان فوتبال همیشه دوست دارند تا جوایز و پاداش‌های مختلف در لیگ‌ها و تورنمنت‌های این ورزش را بشناسند و درباره آن اطلاعات داشته باشند.

یکی از این جوایز معتبر کفش طلا است؛ ممکن است بپرسید وزن کفش طلا چقدر است و آیا واقعاً از طلا ساخته شده است؟ امباپه با چند گل توانست کفش طلای جام جهانی را از آن خود سازد؟ رونالدو چند کفش طلا دارد و تعداد کفش طلای مسی چقدر است؟ در این مقاله کاملاً ویژگی‌های کفش طلا را توضیح می‌دهیم و رکورداران آن را برایتان مطرح می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

خرید کفش اسپرت مردانه

کفش طلای فوتبال چیست؟

بهتر است قبل از پرداختن به کفش طلای ستاره‌های دنیای فوتبال، نگاهی به تاریخچه آن بیندازیم. کفش طلا در اروپا یکی از جوایز مهم فوتبال شناخته شده است که در پایان هر فصل به بهترین بازیکن مهاجم یا گلزن لیگ‌های معتبر داده می‌شود؛ اهدای این جایزه بر مبنای رأی‌گیری نیست و بازیکنی که از بیشترین تعداد گل برخوردار باشد کفش طلا را خواهد گرفت. این جایزه در لیگ ایالات متحده آمریکا MLS نام گرفته است. مهمترین کفش طلا متعلق به تورنمنت جام جهانی است که در سال ۲۰۲۲ به کیلیان امباپه مهاجم معروف فرانسوی رسید.

بر اساس کدام سیستم امتیازبندی کفش طلا اعطا می‌شود؟

در ارتباط با کفش طلای اروپایی، باید گفت سیستم امتیازدهی برای این کفش بر اساس برتری لیگ‌های اروپاسس انجام می‌شود. در رده‌بندی لیگ‌های اروپا، ۵ لیگ صدر جدول به ازای هر گل ۲ امتیاز به دست می‌آورند. برای لیگ‌هایی که در رده ۶ تا ۲۲ یوفا قرار دارند به ازای هر گل ۵/۱ امتیاز در نظر گرفته شده است و لیگ‌های پایین‌تر از این رده برای هر گل ۱ امتیاز دریافت می‌کنند. طبق این محاسبات بازیکنی که بالاترین تعداد گل و امتیاز را از آن خود کرده کفش طلا می‌گیرد.

کفش طلای امباپه Mbape

امروزه همه کیلیان امباپه، مهاجم ۲۳ساله و جوان‌ترین بازیکن لیگ فرانسه را می‌شناسند. از افتخارات این بازیکن می‌توان به آقای گل و نایب‌ قهرمان فوتبال در جام جهانی قطر ۲۰۲۲، نامزدی جایزه توپ طلای اروپا در ۱۹سالگی، دریافت جایزه کوپا و عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱سال اشاره کرد. همچنین او را جزو ۵۰ بازیکن آینده‌دار می‌دانند. اما به تازگی یکی از مهمترین افتخارات خود یعنی دریافت کفش طلای جام جهانی را به ثبت رسانده است؛ شاید برایتان عجیب باشد اما این جایزه با وجود افتخار زیادش پاداشی لذت‌بخش برای امباپه نبود!

امباپه مثل بقیه بازیکنان تیم فرانسه دنبال دریافت قهرمانی جام جهانی برای کشورش بود؛ با این که ۸ گل در رقابت‌های تیم ملی را از آن خود کرد اما نتوانست در مقابل آرژانتین پیروز شود. از این رو جایزه کفش طلا به خاطر باخت فرانسه در جام جهانی برای امباپه چندان خوشایند نیست! حتماً می‌پرسید رونالدو چند کفش طلا دارد؟ یا تعداد کفش طلای مسی چقدر است؟ به ادامه مطلب می‌پردازیم.

رونالدو چند کفش طلا دارد؟

رونالدو چند کفش طلا دارد

برای بیشتر افراد معما شده است که رونالدو چند کفش طلا دارد؟ کریستین رونالدو ستاره فوتبال پرتغالی جزو برندگان کفش طلای اروپا محسوب می‌شود که در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ موفق به دریافت این جایزه شد. او علاوه بر کفش طلا افتخارات دیگری مانند آقای گل لیگ برتر انگلستان، برنده جایزه توپ طلای اروپا و جایزه فدراسیون جهانی فوتبال فیفا را به خود اختصاص داده است. اولین کفش طلای رونالدو در جام اروپا و سال ۲۰۰۸ زمانی بود که در تیم منچستریونایتد فعالیت داشت و با به ثمر رساندن ۳۱ گل و کسب ۶۲ امتیاز موفق به دریافت کفش طلا شد.

او دومین کفش طلای خود را در سال ۲۰۱۱ در تیم رئال مادرید گرفت که موفق شد ۴۰ گل را برای تیم به ارمغان آورد و ۸۰ امتیاز جایزه دریافت کند. مجدد در سال ۲۰۱۴ این بازیکن نامی با بازی در تیم رئال مادرید با شاهکار ۳۱ گل و ۶۲ امتیاز توانست برای بار سوم عنوان صاحب کفش طلای اروپا را به دست آورد. اما آخرین رکود رونالدو در دارندگی کفش طلا مربوط به سال ۲۰۱۵ است؛ او همچنان در تیم رئال مادرید فعالیت داشت ولی این سری توانست ۴۸ گل بزند و با کسب ۹۶ امتیاز آخرین کفش طلای خود را بگیرد.

حالا که به پاسخ سؤال «رونالدو چند کفش طلا دارد؟» رسیده‌اید، بیایید کارنامه کفش طلای ستاره دیگر دنیای فوتبال را بررسی کنیم؛ یعنی لیونل مسی.

مسی چند کفش طلا دارد؟

مسی چند کفش طلا دارد

رسیدیم به آمار «کفش طلای مسی»، جادوگر دنیای فوتبال! افتخاراتی که مسی به صورت انفرادی و تیمی کسب کرده بی‌نظیرند؛ برای مثال از میان شاهکارهای او می‌توانیم دریافت عنوان بهترین بازیکن جام جهانی زیر ۲۵سال، دریافت جایزه کوپا آمریکا و بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا را نام ببریم. همچنین در رده تیمی عنوان قهرمانی سوپرجام اروپا، قهرمانی جام باشگاه‌های جهان و به تازگی قهرمانی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرده است. مسی در جام اروپا اولین کفش طلای خود را در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد؛ زمانی که در باشگاه بارسلونا فعالیت داشت. او توانست با ثبت ۳۴ گل و دریافت ۶۸ امتیاز این جایزه را از آن خود سازد.

دومین کفش طلای مسی تا حالا در تعداد گل و امتیاز در تاریخ این جایزه روی دست نداشته است؛ او در سال ۲۰۱۲ برای بارسلونا توانست ۵۰ گل را به ثمر رساند و با کسب ۱۰۰ امتیاز کفش طلای دوم را هم به دست آورد. تاکنون کسی نتواسته بیشتر از ۵۰ گل بزند و کفش طلا را دریافت کند. سومین کفش طلای مسی در سال ۲۰۱۳ در باشگاه بارسلونا به او داده شد که توانسته بود با ثبت ۴۶ گل و ۹۲ امتیاز چنین جایزه‌ای را کسب کند.

جالب است بدانید که رکورداران کفش طلا در اروپا فقط رونالدو و مسی هستند؛ مسی تا حالا ۶ کفش طلا کسب کرده است و رونالدو ۴ کفش طلا در اختیار دارد. هیچ بازیکنی در تاریخ اروپا بیشتر از  ۲بار موفق به دریافت کفش طلا نشده است! آیا مایل هستید تا درباره ویژگی‌ها و «وزن کفش طلا» هم بدانید؟ سراغ قسمت پایانی متن می‌رویم.

وزن کفش طلا چقدر است؟

وزن کفش طلا امباپه mbape

گفته می‌شود که وزن کفش طلا حدوداً یک‌کیلوگرم است. این کفش از آلیاژ برنج ساخته شده است و با روکش طلایی آبکاری می‌شود. ظاهر کفش طلا مانند کتانی اسنیکر و ورزشی مخصوص فوتبال است و تا حدودی به کفش مارک آدیداس شباهت دارد. با توجه به توضیحات گفته‌شده وزن کفش طلا خیلی هم زیاد نیست زیرا در اصل یک نماد پرافتخار در دنیای فوتبال محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در حال حاضر می‌توانیم به سؤالات پرچالش و هیجان‌انگیزی مانند رونالدو چند کفش طلا دارد؟ پاسخ دهیم؛ همچنین تعداد کفش طلای مسی را در سال‌های مختلف نام ببریم و رکوردهای او را به راحتی بازگو کنیم. به تازگی هم که افتخار کفش طلای جام جهانی به کیلیان امباپه مهاجم جوان فرانسوی رسیده است. می‌دانیم وزن کفش طلا خیلی زیاد نیست و دلیل محبوبیت این جایزه به خاطر جایگاهی است که در دنیای فوتبال دارد. به نظرتان کفش طلا در تورنمنت بعدی به چه کسی خواهد رسید؟ مسی، رونالدو، امباپه یا کریم بنزما؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سامع IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    وزن کفش طلای 1 کیلوگرمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با طلای 1.800.000 میشه چقدر؟ گاد پلیز کیل می:))))))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی