نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
خانواده پله
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پله چند ازدواج رسمی و غیر رسمی داشته و حاصل آن فرزندانی است که این روزها به عنوان اعضای خانواده‌اش شناخته می‌شوند.

پله اسطوره فوتبال برزیل و جهان این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد و پزشکان از او قطع امید کرده‌اند و به همین دلیل اعضای خانواده او در بیمارستان آلبرت انیشتین برزیل حضور پیدا کرده‌اند تا در کنار مرد سرشناس خانواده خود باشند. پله دارای شش فرزند زنده از سه رابطه متفاوت است. او همچنین پدر ساندرا رجینا است، دختری که در سال ۲۰۰۶ بر اثر سرطان درگذشت.

در این مطلب با داستان هر یک از همسران پله یا در واقع مادران وارثان ادسون آرانتس دو ناسیمنتو آشنا شوید.

این مطلب را هم بخوانید: ۱۰ حقیقت جالب در مورد پله/ از ریشه اسم و گنجینه ملی تا توقف جنگ و رفاقت با ماندلا

رزمری دوس ریس

او اولین همسر پله بود و پادشاه فوتبال را در سانتوس ملاقات کرد. این زوج در سال ۱۹۶۶ پس از سالها پنهان کاری در مورد رابطه خود ازدواج کردند؛ او ۲۱ ساله بود، در حالی که پله که در آن زمان دو جام جهانی را برده بود، پنج سال بزرگتر بود. این ازدواج تا سال ۱۹۷۸ ادامه داشت و سه فرزند حاصل آن بود: کلی (که اکنون در رابطه با سلامتی پدرش فعال‌ترین عضو خانواده است)، ادینیو (دروازه‌بان سابق و مربی فعلی لوندرینا) و جنیفر (که بسیار محرمانه و دور از دیگران زندگی می‌کند). رزمری در حال حاضر ۷۷ ساله است، در ایالات متحده زندگی می‌کند و زندگی خود را دور از کانون توجه نگه می‌دارد.

پله در مستند نتفلیکس که در مورد زندگی او و به نام خودش بود اینطور گفته: «اولین رابطه جدی که واقعاً باعث شد من بخواهم تشکیل خانواده بدهم، زمانی بود که رز را اینجا در سانتوس ملاقات کردم. کمی خجالتی بودم اما بعد با پدرش دوست شدم. برای دوستی با او می‌گفتم: «اگر دخترتان بخواهد کفشهایش را تمیز کنم این کار را خواهم کرد. کم کم بیشتر با خانواده رز دوست شدم و با هم ازدواج کردیم. من ازدواج کردم چون جوان بودم و تشکیل خانواده را دوست داشتم اما آن عشق، ان هیجان دیوانه‌وار، دیگر وجود ندارد.»

پله و رزمری دوس ریس

انیسیا ماچادو

او خدمتکار بود و در سال ۱۹۶۳ با پله آشنا شد. در آن زمان، پله با رز وارد رابطه شده بود. این دو پدر و مادر ساندرا رجینا هستند. این مادر و دختر در دادگاه مبارزه کردند تا ثابت کنند ساندرا دختر پادشاه فوتبال برزیل است و با وجود DNA مثبت، هرگز رابطه نزدیکی با هم نداشتند. ساندرا در سال ۲۰۰۶ در سن ۴۲ سالگی، پس از چند ماه مبارزه با سرطان درگذشت. به دنبال مرگ ساندرا، انیسیا دستور داد که گل های ارسالی پله را از محل خاکسپاری او خارج کنند. انیسیا که بازنشسته شده بود در سال ۲۰۱۴ درگذشت، او هم مثل دخترش قربانی سرطان شد.

پله در مورد این ماجرا در سال ۲۰۰۹ در گفت‌وگویی اینطور توضیح داد: «تا به امروز، هیچکس از کل ماجرای دخترم خبر ندارد. اتفاقی که افتاد این بود که یک روز به من مراجعه کردند و گفتند من یک دختر دارم. من خیلی عادی در مورد آن صحبت کردم و فکر کنم که این سومین یا چهارمین فردی بود که تصور می‌کرد یا به دنبال آن بود که تأیید کند که آیا من پدر بچه‌های دیگری نیز هستم یا خیر. هیچ کدام از قبلی‌ها برنده نشدند. سپس، من عکس‌هایی از ساندرا خواستم و بلافاصله احساس کردم که او واقعاً شبیه من است. با هم قرار گذاشتیم و البته من خواستم که همه مستندات آماده شود. اما بعد از آن، رابطه با برخی از طرفین دیگر چندان دوستانه نشد، مخصوصاً زمانی که داماد وارد ماجرا شد. برخی از اتهامات، از جمله اتهامات مالی نیز مانند باج خواهی به نظر می‌رسید و با ایمیل‌های تهدیدآمیز همراه بود که در آنها می‌گفتند کاری می‌کنیم که همه مردم بهفمند. احساس کردم تحت فشارم. جلسات با وکلای هر دو طرف رسمی‌تر شد.»

انیسیا ماچادو

لنیتا کورتز

او و پله در سال ۱۹۶۹ با هم آشنا شدند، زمانی که ستاره آن زمان فوتبال جهان با رز ازدواج کرده بود. این دو در جریان سفر تیم برزیل به پورتو آلگره با هم وارد رابطه شدند. فلاویا نتیجه یک رابطه موقت و غیررسمی از سوی پله است، دختری که در اوایل دهه ۱۹۷۰ متولد شد. او اما بعد از گذشت ۳۲ سال و در سال ۲۰۰۲ به عنوان دختر پله شناخته شد، هرچند که خودش از ۱۸ سالگی می‌دانست که پدرش کیست.

لنیتا در مصاحبه‌ای اینطور گفته بود: «از شر یک بار ۳۲ ساله خلاص شدم. اما من از پله به خاطر احترام متقابل و نحوه استقبال او از فلاویا سپاسگزارم.»

پله و لنیتا کورتز
فلاویا دختر پله در کنار پدرش

اسیریا ناسیمنتو

او یک خواننده متولد ۱۹۶۲ است. در سال ۱۹۹۰ با پله آشنا شد و چهار سال بعد با ستاره بازنشسته فوتبال ازدواج کرد. این دو والدین فرزندان دوقلوی خود جاشوا و سلسته هستند که در سال ۱۹۹۶ به دنیا آمدند. این ازدواج در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. این خواننده همچنین مادر دختری به نام جمیما است که حاصل ازدواج اولش است: این دختر بسیار به پله نزدیک است و در اکثر مواقع ناپدری سابق خود را در بیمارستان همراهی می‌کند.»

پله و اسیریا ناسیمنتو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • علی از تبریز IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    علیرغم شهرت خوب برزیلی ها در فوتبال در مسائل اخلاقی به بند و باری معروف هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی