نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
لارا وودز
منبع: The Guardian
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

لارا وودز مجری جام‌جهانی در شبکه ITV در مورد اینکه چطور از طریق سختکوشی اعتماد به نفس به‌دست آورد و حرفه خود را تغییر داد، صحبت می‌کند.

لارا وودز به تازگی از قطر برگشته اما موفق شد که در سفر به منچستر با کوین دی‌بروینه هم مصاحبه کند. سفر به قطر، سفری طوفانی برای مجری ۳۵ ساله ITV بود و او با گری نویل و روی کین اخبار جام‌جهانی را پوشش می‌داد.

پخش تلویزیونی کاری بسیار رقابتی است و عده بسیار کمی از مجریان و برنامه‌سازان قادرند که کاری عالی ارائه بدهند و خود را به سطوح بالا برسانند. وودز پس از به دست آوردن اولین شغلش در شبکه اسکای در سال ۲۰۰۹ پیشرفت زیادی داشته است، اما به گفته خودش بارها و بارها تصور می‌کرد که هرگز در این مسیر به موفقیت نخواهد رسید. او می‌گوید: «زمانی تصمیم داشتم تهیه کننده شوم، این ایده را به طور کلی رها کردم اما یک شب که در باشگاه بودم با خودم فکر کردم: اگر تلاش نکنی پشیمان خواهی شد. دوست داشتم تهیه کننده باشم اما این ایده برایم آنچنان هیجان‌انگیز نبود، انگار چیزی کم داشت، اما شروعش کردم.»

او سخت مشغول کار شد و در گاراژ شروع به ساخت ویدئوهای یوتیوب خودش کرد. ادامه داد: «تمرین فوق‌العاده‌ای بود. سپس با یک فیلمبردار همکاری کردم تا ویدئوها و مصاحبه‌های بیشتری بگیرم و در نهایت به سراغ رئیسم در شبکه اسکای رفتم و گفتم: اگر مایلید اینها را در کانال یوتیوب اسکای می‌گذارید؟ خوشبختانه او از این کار خوشش آمد و من هم شروع به ساخت ویدئوهای بیشتر کردم.»

وودز می‌گوید در مدرسه از دو چیز لذت می‌برد: ورزش و زبان انگلیسی و از دروس دیگر خوشش نمی‌آمد. مدتی طول کشید تا متوجه شود که می‌تواند در شغلش این دو را با هم ترکیب کند. کارش را با نوشتن گزارش مسابقات فوتبال و راگبی در دانشگاه کینگستون شروع کرد و بعد مدرک روزنامه‌نگاری گرفت و اولین کارش در شبکه اسکای را آغاز کرد.

مسیر او همیشه ساده نبود، و می‌گوید هنوز هم قبل از بازی‌ها دچار استرس می‌شود. قبل از بازی انگلیس و سنگال در جام‌جهانی به شدت دچار اضطراب شده بود. در کار مجری‌گری اعتماد به نفس حرف اول را می‌زند. اگرچه وودز حالا احساس راحتی بیشتری می‌کند اما همیشه اینطور نبود. در این باره هم می‌گوید: «وقتی از بیرون نگاه می‌کنی کار خیلی سختی به نظر می‌رسد و البته که همینطور است. باید در زمان مناسب در مکان مناسب باشی اما همچنین باید آماده باشی و اعتماد به نفس داشته باشی. اعتماد به نفس با تمرین به‌دست می‌آید.»

لارا وودز

وودز می‌گوید پوشش جام‌جهانی اوج کار او بود و احساس می‌کرد که بخشی از یک تیم واقعی است و همه در آنجا از یکدیگر حمایت می‌کنند. غیر از بازی فینال که آن را «نقطه برجسته کار خود» می‌داند، او بازی آرژانتین و عربستان سعودی را هم به عنوان لحظات مورد علاقه حرفه خود انتخاب می‌کند، زیرا به جای اینکه در استودیو باشد، درون زمین بود و سروصداهای تماشاگران زیاد بود و آنطور که خودش توصیف می‌کند «سروصداهای بلند تماشاگران عملکرد شما را هم بالا می‌برد.»

وودز زمانی برای استراحت ندارد و در حال حاضر تمرکزش بر روی لیگ برتر است و تیم محبوبش آرسنال بالاتر از منچسترسیتی در رتبه اول جدول قرار دارد. اما صحبت با کوین دی‌بروینه به او اخطار داد که سیتی قبلا در جایگاه برتر بوده و هرکاری می‌کند تا دوباره به بالای جدول برسد. وودز در این باره هم بیان کرد: «در پایان بیشتر به عنوان یک هوادار تا مجری از او پرسیدم: چقدر از اینکه پپ گواردیولا به آرسنال یک مربی و چند بازیکن درخشان داده و آنها در صدر جدول قرار دارند ناراحت هستید؟ او خندید و گفت که قبلاً جلوتر از آرسنال بودند و البته که گاهی عقب‌تر هم بودند و فاصله را طی کردند و به صدر جدول رسیدند، پس باز هم می‌توانند این کار را انجام بدهند و فقط باید روی کار خود تمرکز کنند و به راه‌شان ادامه بدهند.»

لارا وودز

وودز در مسیر خود پیش می‌رود و به کارش ادامه خواهد داد، چه در رادیو با تاک‌اسپورت، یا تلویزیون با شبکه ITV یا ویدئوی آمازون. او هم مانند هرکسی که در انظار عمومی ظاهر می‌شود مورد انتقادهای زیادی قرار می‌گیرد، اما یاد گرفته که در کارش وسواس بیشتری به خرج بدهد و اعتماد به نفس خود را از دست ندهد. وودز ادامه می‌دهد: «زمانی که فالوئرهای کمتری داشتم تمام توئیت‌های کاربران در مورد خودم را می‌خواندم، و بازخوردها را می‌دیدم، چه خوب چه بد و این کار به شدت اعتیادآور بود. اما زمانی با یک مربی فوتبال مصاحبه کردم که به من گفت: نباید با تعریف‌ها خیلی مغرور شوی و نباید از انتقادها خیلی سرخورده شوی. و الان شبکه‌های اجتماعی را به این دید نگاه می‌کنم. باید آسان گرفت. اگر کسی چیز بدی در موردت گفت مجبور نیستی زیاد به آن اهمیت بدهی. من اینطور مواقع خودم را کمی دور می‌کنم و هر چیزی را نمی‌خوانم. گاهی به خودم می‌آیم و می‌بینم که در حال تایپ کردن جواب مخاطبان هستم، سریع جملاتم را پاک می‌کنم و می‌روم. به خودم می‌گویم چرا باید درگیر همچین چیزهایی بشوم. شبیه به تماشا کردن دعوا یا درگیری است، نیاز نیست خودت را قاطی ماجرا کنی. کافیست دور شوی و روزت را عالی به پیش ببری.»

این مطلب را هم بخوانید: لحظات جالب و جنجالی کارشناس قرمزها؛ از مسخره کردن شادی گل تا سوژه شدن خودش!/ درگیری‌ها تمامی ندارند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی