قهرمان روسی برای پدیده کشتی ایران شاخ و شانه کشید/ انتقام شکستم را از او می‌گیرم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قهرمان روسی کشتی جهان می‌گوید با توجه به وضعیت موجود، امیدی به حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ هم ندارد.

زائوربک سیداکوف، یکی از ستاره‌های کشتی روسیه در سال‌های اخیر بوده که در وزن ۷۴ کیلوگرم توانسته مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را در کارنامه پرافتخار خود ثبت کند. 

این کشتی گیر که در ماههای اخیر دو بار با کشتی گیران ایرانی روبرو شده، در گفتگویی درباره وضعیت خودش، محرومیت ورزشکاران روسی و رویارویی با سوادکوهی و یونس امامی به صحبت پرداخت. 

سیداکوف در خصوص رویارویی با علی سوادکوهی در فینال لیگ برتر ایران و شکست مقابل این کشتی گیر گفت: "این کشتی گیر ایرانی بعد از رویارویی با من مقابل جردن باروز هم در جام جهانی به پیروزی رسید. به نظرم برد سوادکواهی تعجب آور نبود چون باروز در بهترین فرمش نبود. من هم در لیگ ایران در فرم خوبم نبودم که مقابل او شکست خوردم، اما من می خواهم بازهم با سوادکوهی مبارزه کنم و مقابل او پیروز شوم. من مطمئن هستم که در آینده با هم مبارزه خواهیم داشت و او را شکست خواهم داد." 

قهرمان المپیک توکیو اما چند هفته بعد توانست در لیگ پادوبنی کشور قرقیزستان مقابل یکی دیگر از آزادکاران ایرانی یعنی یونس امامی به برتری برسد. او درباره این کشتی هم عنوان کرد: "مسابقات در بالاترین سطح برگزار شد زیرا بهترین‌های هر وزن جهان در این لیگ شرکت کرده بودند تا خودشان را محک بزنند. من به عملکردم نمره ۴ می دهم چون در تمرینات دچار بیماری بودم و نمی توانستم فرم ایده آل بدنم را به دست بیاورم. یونس امامی یک کشتی گیر بسیار خوب است که مبارزه با او برایم جالب بود. امیدوارم دوباره همدیگر را ببینیم و مبارزه زیبایی را به نمایش بگذاریم." 

سیداکوف در خصوص غیبت روسیه در جام جهانی و نایب قهرمانی ایران نیز نظر جالبی داد و گفت: "کشتی گیران ایرانی همیشه در مسابقات عملکرد خوب و رویکرد درستی دارند. البته دوست داشتم آنها در کشتی فینال با آمریکا حریف را شکست دهند، اما به هر حال این مسابقات با قهرمانی آمریکا تمام شد." 

در پایان هم از این قهرمان نامدار روس‌ها درباره امیدش برای بازگشت به مسابقات جهانی و المپیک پرسیدیم که گفت: "اجازه نمی دهند در مسابقات بزرگ شرکت کنیم و امیدی هم با توجه به شرایط فعلی به حل شدن مشکل نداریم. باید تلاش کنیم‌ تا بدن‌هایمان را در تمرینات و مسابقات این چنینی مانند لیگ پادوبنی آماده نگه داریم."

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مهران IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    عجب آدم ذات خرابیه، اونجا که برده میگه سطح مسابقات بالا بود، آخرش خودش میگه نمیذارن مسابقات بزرگ شرکت کنیم، برد سوادکوهی رو هم کمرنگ میکنه، نشون داد چقدر حسوده و باختش به سوادکوهی بهش فشار آورده ، مقایسه کنید با مصاحبه جردن بارور یا کاکس بعد از باختشون
  • چیروونچی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    آقای سیداکوف، باتوجه به اینکه میدان دیده هستی ولی روحیه قهرمانی ضعیفی داری ، ولی اینو بدان من به عنوان یه ایرانی میدانم با پهلوان علی خان سواد کوهی اگر باز هم باهم شاخ به شاخ بشین، صد رصد میدانم اقا زائوربک بدان بازهم شکست خواهی خورد
  • مهدی همدانی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    با این مصاحبه ات نشان دادی که بازنده هستی! سوادکوهی چند "لول" بالاتر از شما کشتی می گیره.
  • محمد IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    روسیه فقط سعدالله
  • فردین IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    من مطمعن صددرصدم. که سوادکوهی دیگر باخت نبیند.ویکی از پرافتخار ترین کشتی گیرهای جهان میشه
  • عضو کوچیکی تو کشتی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    خب سنی از جردن باروز گذشته و شکست ۱۴ ایرانی رو تو کارنامه خودش داره بالاخره از ارزش های این کشتی گیر کم نمیشه آقای سواد کوهی واقعا زیر های قشنگی میگیره اما هنوز راه زیادی داره تا به جردن بهروز برسه از نظر من اگه ما زیر گیریمون رو درست کنیم هیچ کس جلو ما نمیتونه وایسته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی