نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سقوط آزاد قایدی از ارتفاع/ ساپینتو به سراغ روش استراماچونی رفت
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

انتقاد سرمربی استقلال از انتخابات صورت گرفته از سوی کارلوس کی روش برای لیست نهایی تیم ملی در جام جهانی قطر باعث شد مروری بر عملکرد مهدی قائدی در دوران بازگشتش به استقلال و پیش از آن داشته باشیم.

مهدی قایدی مهاجم ۲۴ ساله بوشهری تیم استقلال که در ابتدای لیگ برتر هفدهم و در دوران سرمربیگری علیرضا منصوریان به این تیم پیوست، پس از اوج گیری در این تیم از ابتدای فصل بیست و یکم استقلال را ترک کرد و به باشگاه شباب الاهلی امارات پیوست. قایدی در همان فصل اول هم به خاطر یک سانحه رانندگی با مشکلاتی مواجه شد و فصل ناموفقی را سپری کرد ولی از دو فصل بعد به اهمیت تیمی که در آن عضویت پیدا کرده پی برد. در ادامه مروری بر سالهای حضور این جوان بوشهری در استقلال و امارات خواهیم داشت.

فصل اول ناکامی مطلق و تصادف وحشتناک

مهدی قایدی در اولین فصل حضورش در استقلال تنها در ۱۲ هفته به مدت ۳۱۷ دقیقه برای استقلال به میدان رفت که البته هیچ گلی برای منصوریان و وینفرد شفر (که در اوایل همان فصل جای منصوریان را در راس کادر فنی این تیم گرفت) نزد. ناگفته نماند او در زمستان همان فصل (۱۱ بهمن سال ۱۳۹۶) با یک مسافرت بی موقع به بوشهر (به بهانه رسیدگی به امور دانشگاهی) در تصادفی وحشتناک (ساعت ۱:۰۳ بامداد) دچار جراحات شدید شد و یکی از سرنشینان اتومبیلی که او راننده‌اش بود هم فوت کرد. ولی پس از حدود ۷ ماه دوران نقاهت او از هفته هشتم لیگ هجدهم دوباره به مسابقات برگشت تا اوجگیری‌اش را شروع کند.

مهدی قایدی و صحنه تصادفش در بوشهر

استارت نصفه و نیمه با ۳ گل

مهدی قایدی در فصل هجدهم و در دومین سال حضور در استقلال نیز عملکرد چشمگیری نداشت. او در ۱۰ مسابقه (اغلب در دور برگشت) برای وینفرد شفر به میدان رفت و تنها ۴۴۶ دقیقه فرصت حضور در ترکیب این تیم را پیدا کرد اما توانست سه گل مقابل نفت مسجدسلیمان، ماشین سازی و سپیدرود رشت به ثمر برساند که یکی از گل هایش مقابل ماشین سازی سه امتیازی بود. بازی که استقلال با نتیجه یک بر صفر توانست ماشین سازی را در هفته بیست و ششم لیگ برتر هجدهم در تهران شکست بدهد.

استراماچونی قایدی را فهمید

اما اوج درخشش مهدی قایدی در لیگ برتر نوزدهم بود. زمانی که آندره‌آ استراماچونی به استقلال آمد و شماره ۱۰ تیم استقلال را بر تن مهدی قایدی کرد و زوج موفقی را با ترکیب او و مهاجم فرانسوی استقلال ساخت که معروف به فیل و فنجان شدند. این ایتالیایی به این بازیکن انگیزه و انرژی بیشتری داد و قایدی در فصل نوزدهم در سی هفته مسابقات لیگ برتر به مدت ۲۰۸۹ دقیقه به میدان رفت و توانست با ۱۰ گل زده پس از شیخ دیاباته بهترین مهاجم استقلال لقب بگیرد. قایدی در ابتدیا همان فصل قول داد ۱۰ گل بزند و به قولش هم وفا کرد. گرچه از هفته چهاردهم (بازی با پیکان) استراماچونی رفت و فرهاد مجیدی جایگزینش شد. قایدی در همان سال توانست به اردوی تیم ملی هم دعوت شده و در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

شروع دوران افت قایدی

گرچه قایدی در لیگ برتر بیستم در ۲۹ هفته به مدت ۲۴۰۶ دقیقه (۳۰۹ دقیقه بیشتر از فصل قبل) برای تیمش بازی کند ولی تنها هفت گل برای استقلال به ثمر رساند. اما عملکرد این بازیکن در دربی ها و گل های حساسی که در رقابت های جام حذفی به ثمر رساند موجب شد تا مهدی علی سرمربی وقت تیم شباب الاهلی امارات خواستار به خدمت گیری این بازیکن شود.

مهدی قایدی در الاهلی امارات

تبدیل قایدی به دلار!

وضعیت بد مالی باشگاه استقلال در پایان فصل بیستم و بدهی های ارزی دوران مدیرعاملی احمد مددی موجب شد باشگاه برای پوشش برخی از مشکلات دلاری اش مهدی قایدی را با قراردادی سه ساله به باشگاه شباب الاهلی امارات منتقل کند.

افت دوباره این بار در دبی

حضور قایدی در باشگاه الاهلی امارات هم با افت دوباره این بازیکن همراه شد تا این فوتبالیست تکنیکی بوشهری در ۲۲ بازی تنها هزار و ۱۸۰ دقیقه برای تیم اماراتی به میدان برود و فقط ۴ گل به ثمر برساند. چهار گلی که انتظارات مدیران الاهلی را برآورده نکرد. چهار گلی که تنها تک گل مقابل النصر (که بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید) امتیاز آور بود وهر سه گل دیگر قایدی برای شباب الاهلی در بازی های بود که این تیم با نتایج ۴ بر ۳ و ۳ بر ۱ به ترتیب شارجه و العروبه را شکست داده بود.

بازگشت زودهنگام به خانه!

حضور سرمربی پرتغالی استقلال در تابستان سال جاری موجب شد این تیم به سراغ مهدی قایدی برود و این بازیکن را به صورت قرضی از باشگاه شباب الاهلی به خدمت بگیرد. اما قایدی در بازگشت به استقلال هم هرگز بازیکن فصل نوزدهم نشد! این بازیکن تا اینجا تنها یک بار موفق به گلزنی شده است. بازی مقابل ملوان که قایدی در همان یک بازی توانست علاوه بر گلزنی یک پنالتی هم برای تیمش بگیرد اما پس از آن و در ۱۰ مسابقه بعدی که برای استقلال به میدان رفت به جز یک پاس گل برای محبی (در بازی مقابل نساجی مازندران) با مهدی قایدی گذشته فاصله زیادی داشت. این بازیکن تاکنون ۵۶۲ دقیقه برای استقلال به میدان رفته است.

استراماچونی و مهدی قایدی

تقلید ساپینتو از روش احیای ایتالیایی

حالا سرمربی قایدی معتقد است بخشی از این سقوط آزاد مهاجمش به انتخابات تیم ملی ربط دارد. ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی مقابل مس رفسنجان صراحتاً از قایدی و محبی اسم برد و قرار نگرفتن نام این دو بازیکن در لیست نهایی برای جام جهانی را از جمله عوامل موثر در افت روحی این دو مهاجمش عنوان کرد. با این وجود به نظر می رسد سرمربی استقلال با توجه به بازیهای حساس پیش رو مقابل مس رفسنجان و سپس دو بازی حساس در لیگ و جام حذفی با تراکتور سعی دارد مهدی قایدی را به وضعیت روحی روانی خوب گذشته برگرداند و به سراغ روش استراماچونی رفته است.

یادآور می شود؛ مهدی قایدی تاکنون در شش بازی این فصل از ابتدا در ترکیب استقلال به میدان رفته که در ۵ دیدار تعویض شده و در چهار دیدار دیگر از روی نیمکت به ترکیب اصلی اضافه شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    اززمانی که نامزدکردوسوگلی اش درفضای مجازی وامارات عوغا می‌کرد بختش بسته شد عروس خوش پاقدمی نبودبرای قائدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی